DSC1230 - Helen Doron English

Najmłodszy uczeń Helen Doron English ma zaledwie 3 miesiące, najstarsi są już pełnoletni. Metodą można się uczyć na 20 różnych poziomach zaawansowania. Kursy Helen Doron English to spójny program dostosowany pod względem rozwoju emocjonalnego, fizycznego i intelektualnego do każdej grupy wiekowej. Wśród naszych absolwentów są kolejni nauczyciele Helen Doron. Uczymy od ponad 30 lat. Szkół wciąż przybywa. Jak udało nam się to osiągnąć? I czym tak właściwie różni się metoda Helen Doron English od innych technik nauczania języka angielskiego?

Wykwalifikowani lektorzy z pasją do nauczania języka angielskiego

Dzięki eksperckiemu gronu pedagogów, metodyków i nauczycieli dobrze diagnozujemy problemy związane ze współczesną edukacją oraz odpowiadamy na dzisiejsze potrzeby dzieci i młodzieży.   

Dzieci potrzebują wykwalifikowanych, pełnych pasji nauczycieli

„Kiedy aplikowałam o pracę w szkole Helen Doron, nie zastanawiałam się, czy mój wegański styl życia będzie pasował do przyszłej pracy. Możecie sobie zatem wyobrazić, jak się ucieszyłam, kiedy czarownica z bajki o Jasiu i Małgosi zaczyna uprawiać swój własny ogórek warzywny, a wilk z Czerwonego Kapturka zostaje wegetarianinem.” – mówi Vedrana Pavlak, lektorka z Chorwacji.

„W czasie zajęć dużo się ruszamy, jemy prawdziwe jedzenie, przynosimy materiały dydaktyczne o różnych strukturach, intensywnych kolorach, dopasowane do wieku dzieci. Nasze grupy liczą mniej osób niż w innych szkołach. To sprawia, że mamy lepszy kontakt zarówno z naszymi uczniami jak i ich rodzicami.” – Bobbharatn Rithipol z Włoch.

„Zakochałam się w metodzie, w moich uczniach i ich wynikach i zdecydowałam, że to nie będzie po prostu praca – to moje powołanie!”- Raneen Gharzuzi z Izraela- „To nie tylko uczenie języka, to także bycie częścią międzynarodowej wspólnoty.”

“Jeśli zależy Ci na rozwoju zawodowym i osobistym, jest to kariera dla Ciebie. Dzięki metodzie Helen Doron możesz na rok wyjechać na przykład do Rosji, a potem na kolejny do Tajlandii lub Chin.” Włoszka Isabella Servino, która uczy w Bangkoku.

„Dorosłym się wydaje, że powinni zniżyć się do poziomu dzieci, kiedy z nimi rozmawiają. A tak naprawdę, to powinni się wspinać do nich na palcach jak to ujął Janusz Korczak. Tego nauczyłam się jako lektorka Helen Doron. Dzieci są bardzo wymagającym odbiorcą.” – zauważa Magdalena Potocka z Polski.

Czym różni się nauczanie metodą Helen Doron English? Według autorki metody: „Kurs metody Helen Doron nie tylko daje nauczycielom międzynarodowe kwalifikacje, dzięki którym mogą uczyć na całym świecie, ale także cenne życiowe umiejętności. W czasie szkoleń widzę proces, przez który przechodzą lektorzy. To nie tylko nauka dawania pozytywnych wzmocnień. To głębszy proces, uczący, jak dotrzeć do swojego wewnętrznego dziecka. Dzięki zabawie lektorzy pokazują, jak radzić sobie w życiu. Nie zdziwiłabym się, gdyby ludzie brali udział w naszych szkoleniach, by poznać to podejście i stosować je na co dzień. To umiejętności na całe życie.”

Zdobywanie wiedzy o świecie

Język to narzędzie, które służy przede wszystkim komunikacji, a dzięki niej zdobywamy wiedzę o świecie i jego prawach. Język kształtuje nasz sposób myślenia, naszą percepcję. W szkołach Helen Doron uczymy dzieci szacunku dla innych, czekania na swoją kolej, odpowiedzialności, dotrzymywania słowa, rzetelnego wykonywania swojej pracy. Sama twórczynie metody Helen Doron dodaje, że „to kluczowe wartości, które są częścią naszej życiowej edukacji.” Dlatego też tematy poruszane w czasie zajęć, nawet z naszymi najmłodszymi uczniami, dotyczą na przykład segregowania śmieci, ochrony zagrożonych gatunków, zdrowego odżywania, uprawiania sportów, szacunku do zwierząt, czy uzależnienia od telefonów komórkowych.

Na czym polega różnica w metodzie nauczania Helen Doron? Nauka języka to coś więcej niż tylko przyswajanie słówek oraz gramatyki. To wiedza o odmiennych kulturach, innych sposobach myślenia, to lekcje akceptacji, tolerancji i respektowania różnic. Bohaterami naszych kursów są dzieci różnych ras, zwierzęta przynależące do innych gatunków. A historie są tak skonstruowane, że wymagają od bohaterów porozumienia. Zajęcia dają możliwość mówienia o wartościach pozajęzykowych, społecznych.

Dzięki piosenkom i muzyce, skomponowanej specjalnie do kursów, dzieci otwierają się na świat i jego różnorodność. Niko Levy, kompozytor piszący muzykę do kursów Helen Doron, czerpie z muzycznego bogactwa świata. Wykorzystuje różne rytmy i style, np.: sambę, muzykę orientalną, latynoamerykańską, rockową, folkową, popową i wiele innych. Żadna z jego aranżacji nie jest banalna, ani prosta. Muzyki z kursów Helen Doron można posłuchać na naszym kanale na Helen Doron Song Club.

Poczucie szczęścia i spełnienia

Od początku dla twórczyni metody Helen Doron było jasne, że szkoły Helen Doron będą tworzyć wspierającą się wspólnotę oraz budować świadomość przynależenia do zbiorowości. Stąd pomysł na coroczne akcje międzynarodowe, które promują zaangażowane społecznie postawy i wyrabiają u dzieci i młodzieży uważność na problemy innych i chęć niesienie pomocy słabszym i pominiętym. Kampanie, które do tej pory udało nam się zrealizować w Polsce i na świecie to: głośne czytanie po angielsku w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”, akcja „Hello my world”, której celem było zwrócenie uwagi na zagrożone wyginięciem orangutany, akcja ratowania pszczół o znamiennym tytule „To bee or not to bee”, kampania promująca czytelnictwo „Readers are leaders” oraz akcja „Young heroes”, która angażowała dzieci do zajęcia się lokalnymi problemami. 

To, co różni metodę Helen Doron, to że jesteśmy otwarci i nie boimy się wyzwań. Chcemy, żeby nasi uczniowie podobnie szli przez życie. Aby być bohaterem nie potrzebujemy żadnych niezwykłych mocy czy umiejętności. Tworzymy międzynarodową społeczność, „chodzi o współpracę, bo dzięki niej możemy zmienić czyjeś życie, czy człowieka, czy zwierzęcia na lepsze.” – zauważa Helen Doron.

Zależy nam na harmonijnym rozwoju naszych uczniów i budowaniu w nich poczucia własnej wartości. Dziecko od najmłodszych lat zaprzyjaźnione się z angielskim, w przyszłości z łatwością będzie się nim posługiwało.

Cały proces nauki u nas na polega na wzmocnieniu pozytywnym: „tak, potrafisz!”. Bycie krytycznym czy negatywnym nie sprzyja rozwojowi. „Kiedy rodzice rozumieją, że pozytywne wzmocnienia to doskonały sposób na naukę, mogą je wykorzystywać także w swoich relacjach z dzieckiem. Życie rodzinne na tym zyskuje, nawet zawodowe, ta metoda może być przeniesiona gdziekolwiek.” – podkreśla Helen.

Dzieci w naszych szkołach dobrze się bawią, a przy tym niepostrzeżenie uczą. Zapewniamy im też poczucie bezpieczeństwa. Najlepszym sposobem na przekonanie o tym, jak uczymy, to udział w bezpłatnych zajęciach pokazowych.

Bezpieczny świat nowych technologii

Nowe technologie, a w raz z nimi serwisy społecznościowe stały się dzisiaj prawdziwym wyzwaniem. Wiemy, że dzieci i młodzież bardzo chętnie po te narzędzia sięgają. Dlatego zadbaliśmy o to, by nasze strony i aplikacje były atrakcyjne i bezpieczne. Są one projektowane przez międzynarodowy zespół specjalistów od nauczania, pedagogiki i psychologii. Służą do nauki czytania, pisania i mówienie po angielsku. Poziom trudności dostosowany jest do każdej grupy wiekowej. Dla maluchów mamy aplikację „Fun with Flupe – English words”, a także „Helen Doron Song Club” kanał na Youtube.

Dzieci szkolne uczą się czytać i pisać z interaktywną aplikacją „Helen Doron Read and Write” oraz korzystają z podręczników z rozszerzoną rzeczywistością, dzięki której postacie z kursów ożywają i mówią po angielsku. Dla dzieci w wieku od 3 do 12 lat mamy Kangi Club – platformę z grami wspomagającą materiał przerabiany na zajęciach. Nastolatkowie słuchają Helen Doron Buzz Radio – pierwszego na świecie radia dla młodzieży uczącej się angielskiego. Mogą również porozmawiać po angielsku na czacie lub nawiązać mailową korespondencję z równolatkami z całego świata.

Wartości są tym, co różni metodę Helen Doron od innych metod nauczania

Tworzymy zgrany zespół ludzi, lubiących ze sobą pracować i chętnie wymieniających się swoimi pomysłami. Wierzymy, że nie ma nic przyjemniejszego niż szkoła, w której panuje dobra, zgodna, radosna atmosfera. To przekłada się na naukę oraz lepsze samopoczucie naszych uczniów i ich rodziców.