Odpowiedz sobie na trzy pytania zanim otworzysz szkołę języka angielskiego opartą na franczyzie - Angielski dla dzieci metodą Helen Doron - nauka, kursy, zabawa

Odpowiedz sobie na trzy pytania zanim otworzysz szkołę języka angielskiego opartą na franczyzie

Zainwestowanie w szkołę językową opartą na systemie franczyzy jest prawdopodobnie jednym z większych wyzwań finansowych. Dlatego trzeba być w stu procentach pewnym, że dokonało się odpowiedniego wyboru. Aby ułatwić sobie podjęcie decyzji warto odpowiedzieć na trzy, być może, główne pytania.

Franczyza jest gotowym biznesem, gwarantującym sukces. Nie musimy go od początku sami wymyślać, zadbać o produkt, branding, marketing itd. Oczywiście jest mnóstwo plusów, ale też i wiele wyzwań, które wiążą się z tym modelem. Co zatem koniecznie trzeba wiedzieć, zanim wybierzemy franczyzowy model biznesowy?

Na czym się znamy i co nas pasjonuje?

Przed podjęciem ostatecznej decyzji związanej z wejściem do sieci franczyzowej w pierwszej kolejności przyjrzyjmy się sobie. Jakie umiejętności i kwalifikacje ułatwią nam stawianie pierwszych kroków? Często myślimy, że najważniejsze jest wykształcenie kierunkowe. Oczywiście jest ono pomocne, ale ważniejsze są nasze cechy osobowości oraz to „coś”, co sprawia, że biznes nam nie straszny. Musimy wiedzieć, że będziemy organizować, planować, rekrutować, zarządzać zespołem i budżetem oraz pracować z ludźmi i dla ludzi.

Być może nie mamy ani wykształcenia ani doświadczenia w szkolnictwie, ale znamy się na prowadzeniu biznesu. Tak samo ważna, jak umiejętności menadżerskie, jest pasja oraz wiara w to, że płynne posługiwanie się językiem angielskim otwiera wiele możliwości przyszłym pokoleniom.  

Od pasji do działania

Oprócz zainteresowania edukacją musimy także posiadać praktyczną wiedzę o prowadzeniu biznesu. Pierwszy obraz da nam przygotowanie biznesplanu. Z niego będą wynikały cele, koszty i zyski. Należy być świadomym swoich mocnych i słabych stron. Mocne będą fundamentem a nad słabszymi zawsze można pracować. Takie możliwości dają nam szkolenia, które franczyzobiorca przygotowuje tak, by jak najbardziej dopasować je do potrzeb sieci i franczyzobiorców.  

To biznes oparty na pracy z ludźmi i dla ludzi

Być liderem/liderką nie jest łatwym i wdzięcznym zajęciem. Czasami mamy to, tak po prostu i dobrze się w tej roli czujemy. Jeśli nie, możemy się tego nauczyć. Wiąże się to m. in. z odpowiedzialnością za zbudowanie zespołu, czyli takie przeprowadzenie rekrutacji, by mieć odpowiednich ludzi na odpowiednim miejscu. Nim będziemy musieli mądrze, zarządzać, motywować i wspierać jego członków.

Ludzie to wizytówka naszej firmy. Każda osoba, którą zatrudniamy powinna o tym wiedzieć. Wtedy nie będziemy mieli kłopoty z wysoką jakością oferowanych usług a zadowolony klient naturalnie zostanie ambasadorem firmy. Co bezpośrednio przełoży się na sukces.

Chwilowa moda czy długotrwały sukces?

Biznes, który chwilowo unosi się na fali popularności, może nie będzie idealnym rozwiązaniem. Nie dajmy się zwieść przez franczyzodawców, którzy oferują model biznesowy związany tylko ze ściśle określonym terenem czy zakresem i nie ma możliwości przeniesienia go na inne rynki. Dlatego warto sprawdzić, ile lat sieć franczyzowa jest na rynku. Czy odnosi sukcesy oparte na wieloletnim doświadczeniu. Czy działa na innych rynkach. Takie informacje świadczą o stabilności marki.

Biznes, którym chcemy się zająć, warto na początku poznać od podszewki. Dowiedzieć się, kto za nim stoi.  Jaka była geneza powstania i jak się od tego czasu rozwinął. Dobrze upewnić się, czy firma jest oryginalnym biznesem a nie kopią czegoś, co już funkcjonuje na rynku. Czy dysponuje odpowiednią wiedzą, którą potrafi się skutecznie dzielić.

Co sprawia, że dany franczyzodawca się wyróżnia?

Co świadczy o unikalności danego biznesu? Bez unikatowej cechy produktu nic go nie wyróżnia spośród konkurencji. Jeśli produkt nie jest wyjątkowy, klienci przejdą obok. Zawsze powinieneś sam się przekonać czy produkt, który jest podstawą franczyzy jest wyjątkowy. Jeśli będziesz w niego wierzył, nie będziesz miał problemu by oferować go klientom.

Czego możesz się spodziewać po wprowadzeniu produktu?

Przede wszystkim dobrego startu, a potem powinny przyjść długoterminowe korzyści. Uruchomienie i prowadzenie efektywnej franczyzy zależy od stałego wsparcia. Wsparcia, które towarzyszy Ci już od momentu otwarcia biznesu i jest obecne w dalszym rozwoju. 

Sprawdź następujące rzeczy: Czy przewidziane są szkolenia, które pomogą Ci rozwinąć skrzydła? Czy możliwy jest regularny kontakt z franczyzodawcą? Czy masz dostęp do kompetentnego doradcy, który odpowie na Twoje pytania i obawy? Czy masz kontakt z innymi franczyzobiorcami?

Nie ma nic gorszego niż poczucie, że poświęciło się czas i zmarnowało pieniądze na biznes, w którym po początkowym sukcesie, zostajemy zupełnie sami. Łatwo dowiedzieć się, czy czeka nas podobna sytuacja, rozmawiając z obecnymi franczyzobiorcami. Jeśli franczyzodawca kontaktuje się z nimi tylko po to, żeby przyjąć zamówienie lub odebrać tantiemy, doradzamy – szukaj dalej.   

Ponadto zwróć uwagę, czy franczyzodawca jest zainteresowany stałym rozwijaniem swojego produktu? Czy inwestuje w nowe technologie i aplikacje?

Jeśli odpowiemy sobie na te wszystkie powyższe pytania, oznacza to, że możemy zainwestować w dany biznes. Na pewno w trakcie pojawią się inne pytania. To dobrze, to znaczy, że znasz siebie i wiesz, co jeszcze potrzebujesz wiedzieć. Od tego jest franczyzodawca, by Tobie na nie odpowiedzieć. Nie bój się pytać.

Gdy wszystko wiemy, pozostaje tylko jedna rzecz do zrobienia – zdecydować się!

Call Now Button