Biznes franczyzowym - jak uniknąć najczęstszych błędów - Angielski dla dzieci metodą Helen Doron - nauka, kursy, zabawa

Biznes franczyzowym – jak uniknąć najczęstszych błędów

 Jeśli rozważasz przystąpienie do biznesu opartego na zasadach franczyzy , podpowiemy, jak uniknąć najpowszechniejszych błędów. Doradzamy z perspektywy ponad 30-letniego doświadczenia na rynkach międzynarodowych. Obecnie w sieci Helen Doron English działa 1000 szkól opartych na franczyzie.

Zanim otworzymy biznes franczyzowy warto sprawdzić kilka kwestii i zadać sobie parę niezbędnych pytań.

Zacznijmy od najważniejszego: Czy nadaję się na franczyzobiorcę?

To dość ogólne pytanie trzeba uszczegółowić: Czy będę potrafiła/potrafił podporządkować się franczyzodawcy i ustalonym przez niego zasadom? Czy wolę jednak sama/sam ustalić, jak będzie funkcjonował mój przyszły biznes?

A także, czy pasjonuje mnie nauczanie dzieci oraz samodzielny rozwój jako właściciela/właścicielki szkoły? Czy lubię stawiać czoła wyzwaniom? Czy jestem gotowy/gotowa poszukiwać rozwiązań i kształcić się?

Przystępując do franczyzy trzeba mieć świadomość, że dołączamy do biznesu, który istnieje już od jakiegoś czasu i zdążył sobie wypracować własne rozwiązania, czy metody pracy. Może to być dużą zaletą, szczególnie dla kogoś, kto nie prowadził nigdy wcześniej żadnej firmy. Jednak dla osób, które chcą przekwalifikować swój biznes w firmę franczyzową, może to być duże wyzwanie.

Oczywiście należy tu zaznaczyć, że i we franczyzie jest miejsce na własne pomysły. Jednak trzeba mieć na uwadze, że dopiero po zgłoszeniu i uzyskaniu akceptacji od centrali można przejść do ich realizacji.

 Bycie w sieci franczyzowej oznacza, że budujemy wspólną markę. Gdziekolwiek klient przyjdzie, tam zawsze spotka te same podstawowe standardy i wartości. Ponadto jako sieć mamy możliwość czerpać z doświadczeń wielu szkół, nie tylko w Polsce, ale też za granicą, i wypracowywać najlepsze procedury działania. Dopasowujemy gotowe rozwiązania do potrzeb rynku lokalnego, na którym działa szkoła.

Większość decyzji biznesowych będzie należała do właściciela szkoły, ale trzeba mieć świadomość, że pod pewnymi względami zależy od siedziby głównej. Decyzje właściciela szkoły powinny być zgodne z ogólnymi zasadami franczyzy. Szczególnie jeśli chodzi o dostawy produktu, czyli materiały dydaktyczne, oraz pomoc, której będzie wymagała firma, kiedy zacznie się rozrastać, np. wspólnej strategii marketingowej, reklamowej. Dotyczy to również metody nauczania, standardów szkolenia nauczycieli, oferowaną jakość nauczania, spójne zasady obsługi klienta.

Magdalena Nowak, właścicielka szkoły Helen Doron w Jędrzejowie, tak porównuje bycie we franczyzie do prowadzenia samodzielnej działalności:

„Przede wszystkim jest się częścią ogromnej, dobrze rozpoznawalnej na rynku międzynarodowej marki. Ryzyko niepowodzenia jest zdecydowanie mniejsze, niż w przypadku samodzielnej działalności. Będąc we franczyzie Helen Doron English dostaje się ogromne wsparcie w zakresie szkolenia, materiałów czy marketingu. Za franczyzą stoi sztab profesjonalistów, którzy robią wszystko, aby sieć rozwijała się i dają wsparcie na każdym etapie rozpoczynania działalności.”

W przypadku własnego przedsięwzięcia wszystkie powyższe kwestie trzeba wymyślić, zaplanować oraz wdrożyć samemu.

Natomiast według statystyk „prowadzenie biznesu pod cudzym logo jest bezpieczniejsze niż otwieranie niezależnego, własnego przedsięwzięcia.” – podaje strona franchising.pl.

Z kim będę pracować?

Większość osób zainteresowanych biznesem franczyzowym starannie go sprawdza, zanim zdecyduje się do niego przystąpić. To daje orientację, na czym polega taki biznes, jaka jest reputacja firmy oraz pozycja na rynku. Dlatego doradzamy kontakt z Partnerem Franczyzowym albo Masterem Franczyzy, który albo zaprosi do swojej siedziby albo poleci inną szkołą do osobistego odwiedzenia. Doradzamy rozmowę z innymi franczyzobiorcami, o tym, jak pracują w swoich szkołach i jak wygląda współpraca z centralą. Ponadto wizyta w siedzibie pozwoli na poznanie wizji, jaka przyświeca danemu biznesowi.

Co ciekawe wielu spośród naszych franczyzobiorców poznało firmę będąc jej klientami lub lektorami. Jako klienci przyprowadzali swoje dzieci na zajęcia. Dzięki temu mogli nie tylko poznać metodę, materiały dydaktyczne, ale również funkcjonowanie szkoły – kontakt z rodzicami, organizację pracy, itp.

Ryszard Lukosz, obecnie właściciel szkoły Helen Doron w Dąbrowie Górniczej, sześć lat temu zapisał swoją córkę na zajęcia metodą Helen Doron, bo przekonała go lekcja pokazowa. Zauważył, że sposób prowadzenia zajęć w porównaniu do innych szkół językowych bardzo mu odpowiadał. A „potrzeba rozwoju, chęć tworzenia czegoś nowego oraz możliwość uzyskania stabilizacji” sprawiły, że zainteresował się otworzeniem własnej szkoły opartej na franczyzie.

Agnieszka Bednarczyk najpierw była lektorką, a teraz prowadzi własną szkołę Helen Doron w Łodzi. Pomyślała o własnym biznesie, ponieważ „założenie własnej szkoły wydawało się być naturalnym kolejnym krokiem na ścieżce zawodowej.” Kiedy się na to zdecydowała, miała 23 lata i silne przekonanie, że jako lektor metody Helen Doron jest na właściwym miejscu.

Jakie wsparcie dostaniesz od franczyzodawcy?

Franczyza to gotowa ścieżka prowadzenia biznesu. Helen Doron Educational Group oferuje duże wsparcie pedagogiczne i marketingowe.

  • Zapewniamy wymianę doświadczeń i koncepcji
  • Regularne szkolenia i konferencje dla lektorów
  • Często szkolenia organizowane na prośbę szkół
  • Szkolenia z obsługi klienta, działań promocyjnych oraz zarządzania swoimi finansami
  • Wsparcie przy poszukiwaniu lokalu
  • Materiały pedagogiczne

 Jak zauważa Ryszard Lukosz „można by tak powiedzieć, że nie muszę o wszystkim myśleć, ponieważ franczyza czasami myśli za mnie.”

Przystąpienie do międzynarodowej franczyzy edukacyjnej to coś więcej niż tylko kupienie gotowego produktu, to dołączenie do globalnej wspólnoty. Warto zatem dołączyć do najlepszych, czyli wybrać sprawdzoną międzynarodową markę, która oferuje najlepsze możliwości dla Twojego biznesu.

W przypadku Helen Doron Educational Group nowy franczyzobiorca otrzymuje wsparcie na wielu polach.

  • Oferujemy sprawdzoną i skuteczną metodę nauczania dzieci i młodzieży języka angielskiego.
  • Rozbudowany system szkoleń dostępnych nie tylko na franczyzobiorcy, ale także dla jego pracowników – kadry nauczycielskiej i administracyjnej.
  • Wsparcie na każdym etapie prowadzenia biznesu.
  • Bogaty wybór pomocy dydaktycznych zarówno interaktywnych jak i tradycyjnych.

Dokładnie zapoznaj się z umową franczyzową

 Rozpoczynając działalność w sieci franczyzowej, bierzemy na siebie długoterminowe zobowiązanie. Inwestujemy też kapitał. Musimy zatem wiedzieć, z jakimi obowiązkami, prawami i obciążeniami to się wiąże.

Umowy to często obszerne dokumenty. Niejednokrotnie trudne do zrozumienia. Dlatego jeśli jesteś potencjalnym franczyzobiorcą nie wstydź się zadawania pytań. Język umów jest trudny, jest w nim dużo prawniczej terminologii. I to oczywiste, że osoby, które na co dzień nie mają kontaktu z tego typu dokumentami, mogą mieć trudności w ich zrozumieniu. Dlatego trzeba pytać o to, co jest niejasne i niezrozumiałe. Umowę można też skonsultować z prawnikiem.

Wielu naszych franczyzobiorców na pytanie, czy zdecydowaliby się jeszcze raz na prowadzenie szkoły Helen Doron, opowiada tak, jak Ryszard Lukosz „Franczyza Helen Doron różni się od wielu innych franczyz. Przede wszystkim tym, że tak, jak to jest w moim przypadku, czuję się partnerem, a nie tylko wykonawcą. Partnerem, który ma wpływ na to, co się dzieje w Helen Doron. Czy ponownie podjąłbym taką decyzję? Tak.”

Polecamy także:

Franczyza w edukacji – od czego zależy sukces?

Helen Doron Educational Group po raz drugi wygrywa “Global Franchise Award”

Odpowiedz sobie na trzy pytania zanim otworzysz szkołę języka angielskiego opartą na franczyzie

Call Now Button