Franczyza w 2020 roku. Własna szkoła językowa

franczyza w 2020 roku

Zastanawiasz się, jaka jest najlepsza franczyza w 2020 roku? Własna szkoła językowa Helen Doron English to pomysł na odnoszący sukcesy biznes oraz sposób na zawodowe spełnienie nauczyciela.   Model franczyzowy proponowany przez Helen Doron Educational Group opiera się na ścisłej współpracy pomiędzy niezależnymi przedsiębiorcami. Franczyzodawca dzieli się ze swoimi partnerami franczyzowymi doświadczeniem, tzw. „know-how”, a także daje licencję na oryginalną metodę nauki angielskiego dzieci i młodzieży autorstwa brytyjskiej lingwistki – Helen Doron.

Ponadto partner franczyzowy prowadzi swoją działalność na określonym terenie – wielkość zależy od rodzaju licencji, w którą chce zainwestować. Franczyzobiorca ma dostęp do materiałów i narzędzi dydaktycznych. Dzięki temu partnerzy Helen Doron Educational Group są liderami na lokalnych rynkach edukacyjnych.

Najlepsza franczyza w 2020 roku

Dlaczego warto wybrać akurat franczyzę Helen Doron English? Nagrody, które zdobyliśmy, mówią same za siebie. W 2020 r. Helen Doron Educational Group po raz drugi z rzędu została wyróżniona prestiżową nagrodą „Global Franchise”. W ubiegłym roku wygraliśmy w kategorii „Best Educational Franchise”, a w tym zwyciężyliśmy w kategorii “mentoring”.

Nagroda „Global Franchise” jest przyznawana przez panel najlepszych ekspertów i liderów z różnych krajów. W jury zasiadają osoby, które same prowadzą działalność opartą na systemie franczyzowym.

Wyróżnienie w kategorii „mentoring franczyzowy”, którym została uhonorowana Helen Doron, jest przyznawane charyzmatycznym liderom dużych zespołów, zgrupowanych w sieci. W naszej sieci mamy: nauczycieli, franczyzobiorców, pracowników administracyjnych, rodziców i uczniów. Lider potrafi efektywnie wykorzystać ich potencjał, by osiągnąć sukces.

Franczyza w edukacji

Pokażemy dziś możliwą ścieżkę kariery w ramach franczyza w edukacji Helen Doron English. Droga od lektora do osoby prowadzącej własny biznes edukacyjny nie jest wcale trudna, jeśli stajemy się częścią renomowanej marki z dużym doświadczeniem na rynku edukacyjnym. Istnieje wiele powodów, dla których lektorzy decydują się na prowadzenie własnej szkoły językowej. Lucyna Harwas, dyrektorka regionalna, trafnie je podsumowała „chciałam czegoś więcej, chciałam uczyć na swoich zasadach, metodą, w której uczeń jest podmiotem, a nie przedmiotem”.

Istnieje kilka ścieżek, by zostać właścicielką lub właścicielem szkoły językowej uczącej metodą Helen Doron English.

Osoba, myśląca o założeniu własnej szkoły językowej Helen Doron English, najpierw powinna:

  • zobaczyć, jak wyglądają zajęcia prowadzone metodą Helen Doron English
  • sama mieć doświadczenie w nauczaniu angielskiego, choć właściciel szkoły nie musi być lektorem

  • zgłosić się poprzez formularz kontaktowy, zamieszczony na naszej stronie, do dyrektora wybranego regionu

  • wybrać jedną ze ścieżek: SET (czyli self-employed teacher), Helen Doron Studio, Centrum Helen Doron

Od lektora do właściciela szkoły

Najczęściej franczyzobiorcami Helen Doron English zostają nasi lektorzy lub klienci, czyli rodzice naszych uczniów. Dzięki temu, że znają metodę, styl prowadzenia zajęć, widzą, jak funkcjonuje szkoła, łatwiej jest im się zdecydować na własny biznes edukacyjny. Dlatego tak ważne jest, żeby wiedzieć, na czym polega metoda.

„Zdecydowałam się na zostanie franczyzobiorcą Helen Doron ponieważ już znałam markę. Moje dzieci chodziły od kilku lat do Helen Doron w Kielcach, ja również zaczęłam tam pracę i byłam zachwycona atmosferą tam panującą i efektami nauczania jaki widziałam u uczniów.” – mówi Magda Jędrzejów, najpierw klientka, potem lektorka, a teraz właścicielka centrum Helen Doron.

Doświadczenie w uczeniu angielskiego przy zakładaniu własnej szkoły jest dużym plusem. Choć jak wspomnieliśmy, w naszej franczyzie nie jest to konieczne, ponieważ w czasie szkoleń wyposażamy w potrzebną wiedzę i umiejętności.

Jak zauważa Michał Juzoń, jeden z dyrektorów generalnych, właściciel szkoły, który sam uczy, „jest wtedy w stanie zweryfikować pracę swoich nauczycieli.” Służy im radą, jest wsparciem, dzięki czemu pilnuje odpowiedniej jakości nauczania. Ponadto wie dokładnie o czym mówi, kiedy prezentuje metodę nowym klientom w czasie lekcji pokazowej. 

franczyza w 2020 roku

Własna szkoła językowa

Istnieje kilka sposobów wejścia do franczyzy Helen Doron English. Poniżej po krótce je przedstawiamy.

  • SET, czyli z ang. self-employed teacher – lektor, który uczy samodzielnie, nie zatrudnia innych osób. Jest odpowiedzialny za uczenie, rekrutację nowych uczniów, reklamę. W przyszłości  może zostać franczyzobiorcą i założyć studio lub centrum

  • Studio Helen Doron English – można założyć w miejscowości liczącej od 5 do 20 tys. mieszkańców, trzeba wykupić licencję, można zatrudnić lektora
  • Centrum Helen Doron English – licencja obowiązuje na obszarze od 50 do 100 tysięcy mieszkańców, opłata licencyjna obejmuje: szkolenie nauczycielskie i biznesowe, materiały na start, pomoc marketingową

„Praca lektora a bycie właścicielem centrum to dwie różne rzeczy. Jako właściciel jesteś odpowiedzialny za wszystko i musisz się znać lub szybko się doszkolić w wielu dziedzinach. Organizacja szkoły – wynajem lokalu, urządzenie wnętrz, rekrutacja i zatrudnienie lektorów, zakup materiałów i pomocy naukowych. Zaistnienie na rynku – reklama i pozyskanie klientów. To tylko niektóre z odpowiedzialności właściciela.” – podsumowuje Magda Jędrzejów.

Na początku prowadzenia własnego centrum potrzebny jest dobry plan rozwoju firmy. Jak zauważa Lucyna Harwas „lektor zostanie przedsiębiorcą, a sieć Helen Doron Educational Group go tego nauczy”. Franczyzodawcy zależy na tym, żeby franczyzobiorca osiągnął sukces. Dlatego tak ważna jest współpraca. Dołączenie do sieci szkół to bezpieczny, rodzinny model biznesu. Nowa osoba w branży dostaje wsparcie dużej firmy pod postacią wsparcia marketingowego oraz edukacyjnego.

Na koniec najważniejsze – relacje

Trzeba także pamiętać, że edukacja to biznes oparty przede wszystkim na relacjach. Tym różni się od tradycyjnego modelu biznesowego. Dla nas, czyli międzynarodowej sieci szkół, to zaleta, nasza praca staje się ambitniejszym wyzwaniem.

„Dobre relacje w biznesie to podstawa. Lubimy się otaczać ludźmi, z którymi dobrze nam się rozmawia i z którymi się rozumiemy. To ważne aby zrozumieć, że jeśli relacje są dobre to klienci to docenią i będą kontynuować współpracę z nami nie tylko dlatego, że  nasz produkt jest dobry, ale też przede wszystkim, dlatego, że się u nas dobrze czują.”– zauważa Magda Jędrzejów, właścicielka centrum Helen Doron English.

To również biznes dla kogoś, kto lubi pracę z ludźmi oraz potrafi być liderem. Kiedy prowadzi się szkołę, wiele zależy od jej lokalizacji i mieszkającej tam społeczności – czy są to ludzie, którym zależy na nowoczesnej edukacji dzieci i inwestowaniu w ich przyszłość.

Michał Juzoń także podkreśla, że edukacja to biznes oparty na relacjach. Trzeba zatem mieć „odpowiednią osobowość, być pasjonatem edukacji. Kimś, kto lubi dzieci oraz zna się na prowadzeniu biznesu. Wspólnotę z klientem budujemy przez wiele lat.”

Call Now Button