5 powodów, dla których warto uczyć angielskiego małe dzieci

warto uczyć angielskiego małe dzieci

Dziś przytoczymy 5 powodów, dla których warto uczyć angielskiego małe dzieci, które podaje brytyjska lingwistka Helen Doron. Helen Doron to autorka unikanej metody uczenia dzieci i młodzieży języka angielskiego. Uczniowie centrów Helen Doron English na całym świecie, kochają angielski, dlatego że nauka przychodzi im szybko i z dużą przyjemnością. Efekty widać już na pierwszych zajęciach pokazowych, kiedy to nasi przyszli uczniowie zaczynają spontanicznie powtarzać po lektorze angielskie słówka i wyrażenia oraz naśladować to, co robi. Do nauki aktywują całe swoje ciało, dlatego przychodzi im ona z taką łatwością.

W jaki sposób dzieci uczą się angielskiego

Helen Doron English oferuje naukę języka angielskiego dla dzieci metodą naturalną. Nauka z nami jest spójna, ciągła i zawarta w następujących po sobie kursach. W naszych szkołach przygodę z językiem angielskim mogą rozpocząć już 3-miesięczne maluchy, które bawią się i uczą na specjalnie dla nich stworzonym kursie „Baby’s Best Start.”Najmłodsze dzieci biorą udział w zajęciach najczęściej z rodzicami. Przedszkolaki zostają już na lekcjach same. Dzieci szkolne mają zajęcia dłuższe, wzbogacone o naukę czytania i pisania. Nasi najstarsi uczniowie mają po 18 lat i uczą się na kursach dla nastolatków. Mamy również bogatą ofertę zajęć wakacyjnych, dostosowanych do wieku i umiejętności językowych kursanta.


Warto tu zaznaczyć, że dziecko od momentu urodzenia do skończenia 3 roku życia uczy się bardzo szybko. Niemal z prędkością światła. Co sekundę jego mózg tworzy 700 nowych połączeń neuronalnych. W osiągnięciu najlepszego potencjału mózgu dziecka wpływa wiele czynników zewnętrznych. Te czynniki to: nawiązywanie kontaktów z innymi ludźmi, zbieranie doświadczeń oraz wpływ otoczenia, w którym dziecko dorasta. Największy wpływ ma najbliższe otoczenie – rodzice, nauczyciele, rówieśnicy.

Język angielski dla najmłodszych

Na każdy kurs składają się cztery książeczki, pełne aktywizujących zadań, oraz materiały dźwiękowe z nagranymi piosenkami, wyliczankami, rymowankami, historyjkami, bajkami. Materiałów można słuchać online, należy to robić dwa razy dziennie codziennie. Wtedy w połączeniu z uczestnictwem w cotygodniowych zajęciach uzyskujemy najlepsze wyniki nauczania.


Ponadto nasi uczniowie korzystają także (dzięki indywidualnym kartom członkowskim) z Kangi Club, czyli platformy multimedialnej z grami językowymi obejmującymi wszystkie poziomy nauczania.


Gdziekolwiek na świecie jesteście, jeśli tylko jest tam centrum Helen Doron English, to możecie mieć pewność, że serce metody pozostaje bez zmian:

• kontakt z językiem angielskim 14 razy w tygodniu – dzięki odsłuchiwaniu naszych anglojęzycznych materiałów


• cotygodniowa lekcja w grupie rówieśników pełna ogólnorozwojowych gier i zabaw (w tym prac manualnych)


• nauka w małych grupach (od 4 do 8 osób)


obecność rodzica w czasie zajęć z najmłodszymi


• internetowy Kangi Club – multimedialna platforma gier wspomagających opanowanie słownictwa


• możliwość rozpoczęcia nauki od 3-ego miesiąca życia i kontynuowania jej do 19 roku życia

Dlaczego warto uczyć angielskiego małe dzieci

Powód 1 – brak bariery językowej


Dzieci nie mają bariery językowej, tak jak bardzo często dorośli. Mówienie po angielsku przychodzi im z niespotykaną łatwością i spontanicznością. Nasi najmłodsi uczniowie angielskiego uczą się równolegle z językiem polskim. Uczenie się jest dla nich naturalnym procesem. A jak wynika z wielu badań, dzieci, które mówią więcej niż jednym językiem, są bardziej otwarte na świat. Nie boją się inności. Lepiej potrafią wczuć się w myśli, czy emocje drugiej osoby. Szybciej i łatwiej uczą się abstrakcyjnych zasad. Przyszłość przyniesie zatem nie tylko językowe efekty.


Powód 2 – nauka języka to naturalna potrzeba dziecka

Uczenie się języka matki to proces naturalny, sam się wydarza, właściwie nic nie trzeba robić, poza codziennym mówieniem do maluszka. W Europie polscy mama i tata mówią po polsku, w Niemczech po niemiecku, a w Czechach po czesku. A co jeśli ten maluszek jest obywatelem Indii? Każde z rodziców mówi w swoim regionalnym języku, a w szkole i w urzędach obowiązuje angielski. Czy ktoś zastanawia się, jak sobie z tym językowym bogactwem poradzi mały Hindus? Nie, mama i tata mówią do niego we własnych językach, szkoła zaś po angielsku. W efekcie dziecko staje się trójjęzyczne i jest w stanie bez problemu przełączyć się z jednego języka na drugi.


Nauka kolejnego języka to skomplikowany proces, ale umysł jest niejako zaprogramowany do absorbowania innych języków równocześnie z przyswajaniem ojczystego. Dziecko, które ma regularny i pełen zabawy kontakt z językiem obcym, zostaje wyposażone w niezbędną bazę, która będzie miała pozytywny wpływ na całe jego przyszłe życie. Nawet jeśli rodzic nie zna żadnego obcego języka, wciąż może w nim śpiewać. W jednym z naszych programów dla przedszkoli znajdują się piosenki w sześciu językach.


Powód 3 – wczesna stymulacja mózgu to jego lepszy rozwój


Im wcześniejsza stymulacja mózgu, tym lepszy rozwój. Badania udowadniają, że u dzieci proces uczenia rozpoczyna się już w łonie matki. Czas przed narodzeniem, jest równie ważny, jak pierwszy rok życia dziecka.


Ostatnio naukowcy zauważyli kolejną zaletę. Swobodne posługiwanie się dwoma językami wpływa na inteligencję. W wyniku badań i eksperymentów okazało się, że dwujęzyczni są bardziej bystrzy, szybciej i efektywniej radzą sobie z zadaniami. Umiejętność tę zauważono nawet u małych dwujęzycznych dzieci.

Dodatkowo dwujęzyczność procentuje również w starszym wieku, ponieważ może chronić przed zapadaniem na demencję, czy inne choroby związane z utratą pamięci.


W mózgu osoby dwujęzycznej obydwa systemy językowe są aktywne nawet wtedy, kiedy posługuje się ona w danym momencie tylko jednym z nich. Przechowywanie dwóch systemów językowych zmusza umysł do większego wysiłku i sprawia, że pracuje on znacznie wydajniej i szybciej.


Pracę umysłu osoby dwujęzycznej można porównać do pracy, którą wykonuje kierowca, jadąc samochodem. Kieruje się on wcześniej otrzymanymi wskazówkami, czyli jednocześnie myśli, jak dojechać i według tych wytycznych prowadzi samochód. Jest skoncentrowany na jednym zadaniu oraz z łatwością może zająć się kolejnym, pamiętając o wcześniejszych informacjach.


Powód 4 – studia i praca za granicą


Nie od dziś wiadomo, że mówienie dwoma językami jest współcześnie bardzo cenione. Osoby dwujęzyczne z łatwością radzą sobie w zglobalizowanym świecie. Bez problemu podróżują, znajdują pracę za granicą, czy studiują w innych krajach.


Dzieci rozpoczynają z nami naukę bawiąc się w język angielski, a kończą będąc w pełni przygotowane do zdania międzynarodowych egzaminów językowych. Wybrane centra Helen Doron są autoryzowanymi ośrodkami egzaminacyjnymi Cambridge, gdzie zewnętrzni egzaminatorzy obiektywnie oceniają wiedzę i umiejętności naszych uczniów. Dzięki temu nasi uczniowie są przygotowani, by zdawać międzynarodową maturę, która umożliwi im studiowanie w wybranym kraju.


Powód 5 – język wpływa na nasze wartości


Nauczyciele angielskiego uczą języka, którym nazywamy wartości. Język, którego się uczymy i którym mówimy, wpływa na nasze myślenie, postrzeganie świata, sposób życia. Kiedy dzieci uczą się języka obcego, przyswajają sobie więcej niż tylko słowa. Poznają odmienne kultury, inne sposoby myślenia, uczą się akceptacji i respektowania różnic.


Ponad 30 lat doświadczenia pokazało, że metoda autorstwa Helen Doron wspiera uczenie o wartościach. Nasi lektorzy pozytywnie motywują, uczy to szacunku dla innych i dla siebie. Małe grupy (od 4 do 8 osób) uczą zdrowej rywalizacji i budowania zespołu.


Centra Helen Doron tworzą wspólnotę, a nasze lekcje budują świadomość należenia do zbiorowości. Organizujemy także międzynarodowe akcje pt. „Young heroes”, które motywują dzieci do zaangażowania się w życie i problemy najbliższej społeczności. Nasze akcje skupiają się na dbaniu o innych ludzi, zwierzęta, środowisko naturalne i społeczność, do której należymy. Dzieci są zachęcane, by odnaleźć w sobie i uwolnić wewnętrznego bohatera i dzięki temu stać się lepszym człowiekiem. Wierzymy, że każdy może zostać bohaterem, bez względu na wiek.

Nie tylko nauka angielskiego

Lektorzy metody Helen Doron English nie tylko uczą angielskiego, pomagają swoim uczniom w nabyciu podstawowych wartości. Najpierw poprzez dobry przykład. Nauczyciel, który jest szczery, podchodzi do innych z szacunkiem, bierze odpowiedzialność za swoje czyny, współpracuje i dba o swoich uczniów to najlepszy przykład. Dzieci to odbicia przede wszystkim swoich rodziców, ale również i nauczycieli. One nas obserwują, widzą, jak się zachowujemy, w jaki sposób mówimy i nas w tym naśladują.


Nauka w centrach Helen Doron English to rozwijanie językowych umiejętności i uczenie o wartościach. Na przykład na lekcji poświęconej Dniu Ziemi nie tylko informujemy o faktach i liczbach, ale także uświadamiamy, że powinniśmy troszczyć się o naszą planetę.
Nikt nie wątpił w siłę języka. Ale kto by pomyślał, że słowa, które słyszymy i zdania, którymi mówimy, mogą zostawić taki głęboki ślad.

We wrześniu zapraszamy dzieci wraz z rodzicami do centrów Helen Doron English na bezpłatne lekcje pokazowe. Zgłosić można się poprzez nasz formularz kontaktowy.

Call Now Button