Jak zostać nauczycielem metody Helen Doron English

jak zostać nauczycielem

Czy wiecie, że nauczycielki i nauczyciele metody Helen Doron English nie muszą ograniczać się do szukania pracy tylko w Polsce? Naszą metodą uczymy na całym świecie, wszędzie tam, gdzie są centra Helen Doron English. Jak zostać nauczycielem metody Helen Doron English?


Jak to możliwe, że nauczyciel naszej metody będąc w Meksyku, na Ukrainie, czy w Polsce może wejść do dowolnego centrum i bez problemu poprowadzić lekcję? Nie ma różnicy, czy to będą zajęcia dla 3-miesięcznych maluchów, czy dla 18-latków.

Spójny system edukacyjny

Po pierwsze dlatego, że nauczanie angielskiego metodą Helen Doron English to spójny system edukacyjny, biorący pod uwagę rozwój, umiejętności i zainteresowania dziecka.
Naukę metodą może zacząć 3-miesięczny maluch, a skończyć 18-latek. Kursy są tak ułożone, że „rosną” razem z dzieckiem. Zmieniają się tematy, które są dostosowane do zainteresowań dzieci na różnych etapach rozwoju.

Szkoły Helen Doron English oferują aktualnie kilkanaście poziomów kursów dla dzieci w wieku od 3 miesięcy do 18 roku życia. Najmłodsze wraz z opiekunami biorą udział w zajęciach „Baby’s Best Start”, dla najstarszych jest kurs „Teen Choices”.

Każdy kurs Helen Doron English opiera się na tych samych podstawach metodyki Helen Doron, czyli na pracy w małych grupach, metodzie naturalnej oraz stosowaniu zasady pozytywnego wzmacniania. Integralną częścią kursów jest słuchanie przez naszych uczniów anglojęzycznych materiałów w domu.

Forma oraz treść zajęć dostosowane są do wieku, potrzeb i zainteresowań dzieci oraz młodzieży. Uczenie nowego słownictwa i struktur gramatycznych w połączeniu z dobrą zabawą daje wyśmienite rezultaty.

Uczymy angielskiego tylko po angielsku

Jak to możliwe, że nie znając na przykład hiszpańskiego nasz nauczyciel jest w stanie uczyć angielskiego w Meksyku?


Nauczyciele metody Helen Doron English prowadzą zajęcia tylko i wyłącznie po angielsku. Czy wyobrażacie sobie, że można uczyć angielskiego po polsku? Jak efektywny będzie taki sposób?
Wychodzimy z założenia, że nasi uczniowie nie muszą wszystkiego rozumieć. Najważniejsze jest, żeby uczyli się z kontekstu. Odpowiednio podane słownictwo, wsparte obrazkiem, gestem czy ruchem całego ciała jest przez uczniów metody HDE rozumiane.

Przykład z lekcji: grupa 5-latków, uczą się angielskiego metodą HDE drugi rok, zostało trzy tygodnie do świąt – jest odpowiedni kontekst. Nauczycielka pyta: „What do you want for Christmas?” Cisza. Podpowiedź pierwsza: “What gift would you like?” Dalej cisza. Podpowiedź druga: „What present do you want?” Dzieci przyzwyczajone, że nie będzie tłumaczenia na polski, ożywiają się i powtarzają: present, present? Nauczycielka dodaje: „from Santa Claus. Santa has got a white beard (gest ilustrujący brodę) and a red (kolory znają bardzo dobrze) hat and red coat and red trousers (ubrania też już znają). I wreszcie wiedzą! I już się przekrzykują, kto co chce dostać.

Czy zgodzicie się, że tylko taka metoda będzie najskuteczniejsza?

dobry nauczyciel angielskiego

Jak zostać nauczycielem? Regularne szkolenia

Bogate w przeżycia i pełne dobrej zabawy lekcje nie byłyby możliwe, gdyby nie pomysłowi lektorzy Helen Doron English. Skąd oni biorą te wszystkie pomysły? Skąd wiadomo, co się spodoba przedszkolakowi, a co nastolatkowi?

Wszyscy nasi lektorzy regularnie przechodzą szkolenia. Rozwijają swoje umiejętności w zakresie metod efektywnego nauczania. Lekcje są pełne ciekawych gier i zabaw, ponieważ na naszych szkoleniach jest czas, żeby przećwiczyć je na samych sobie. Najczęściej jest tak, że jeśli lektorzy dobrze się bawią wykonując jakieś zadanie językowe, to i dzieciom się ono spodoba. Dzięki temu nasi uczniowie wychodzą ze szkoły zadowoleni i weseli. Nie mogą się doczekać kolejnych zajęć.

Nie tylko angielski

Ucząc tak małe dzieci, lektorzy Helen Doron nie mogą być tylko zwykłymi nauczycielami, biorącymi odpowiedzialność jedynie za ich językowe umiejętności. Są również towarzyszami rozwoju swoich małych uczniów i ich pierwszych społecznych kontaktów. Tu język odgrywa ważną rolę, ale nie jest kluczowy. Czasem zastępuje go mowa ciała, mimika twarzy. Dzieci uczą się obserwując, nie tylko słuchając. A lektor, który nie mówi w ich ojczystym języku, dodatkowo zachęca je, by używały tylko i wyłącznie angielskiego. Jeśli nie potrafią czegoś powiedzieć, to próbują pokazać.

Dzięki temu nawiązuje się między uczniami a nauczyciele nić porozumienia. Pozytywne emocje, które jej towarzyszą, sprzyjają zapamiętywaniu. Jeśli poznając język, dziecko dobrze się bawi i przeżywa wiele niezapomnianych chwil, to będzie się go uczyło z radością i entuzjazmem.

Dzieci są najważniejsze

Jedno z przewodnich haseł centrów Helen Doron brzmi „Where children come first” – „Tam gdzie dzieci są najważniejsze”. Metoda Helen Doron English jest metodą dla wszystkich dzieci. Pod każdą szerokością geograficzną uczniowie dzielą się na wzrokowców, słuchowców czy kinestetyków, ekstrawertyków i introwertyków. Ten, który lubi zwierzęta, grę w piłkę czy rysowanie znajdzie coś dla siebie. Dzieci przyswajają materiał poprzez różne aktywności, dobrane do potrzeb wszystkich osób w grupie.

Helen Doron English to międzynarodowa sieć centrów uczących angielskiego. Nieważne, gdzie jesteś, czy w Europie, Azji, czy w Ameryce Środkowej, jeśli przeszedłeś kurs metody, możesz uczyć wszędzie.
Wszyscy lektorzy przechodzą podobne cykle szkoleń. Biorą udział w tych samych konferencjach. Otrzymują wsparcie merytoryczne i współpracują budując swój warsztat pracy.

W pracy lektora metody Helen Doron English nic nie ogranicza, bo angielski otwiera drzwi na świat. Nie tylko naszym uczniom. Również i naszym lektorom, którzy mogą pracować, gdzie tylko im się zamarzy. Nawet w krajach anglojęzycznych, ponieważ kurs dla 3-miesiecznych maluchów „Baby’s Best Start” to zajęcia ogólnorozwojowe, przeznaczone dla każdego dziecka.

Call Now Button