Franczyza w edukacji – szkoła języka angielskiego

szkoła języka angielskiego

Czy ktoś z Was marzy o własnej szkole językowej – może szkoła języka angielskiego? O pracy w edukacji, która daje spełnienie i satysfakcję? A może szukacie nowego pomysłu na biznes w 2021 roku? Jeśli tak, ten artykuł jest dla Was!

Dowiecie się:


• Jak długo istnieje sieć szkół Helen Doron English
• Co to znaczy „franczyza szkoła językowa”
• Kto odniesie sukces w biznesie edukacyjnym

Sieć szkół Helen Doron English

Być może sieć szkół języka angielskiego Helen Doron English nie istnieje aż tak długo, jak gigant we franczyzie, czyli sieć barów szybkiej obsługi – McDonald’s, ale… możemy się pochwalić, że działamy na międzynarodowym rynku już ponad 35 lat. Nieustannie zbieramy doświadczenie w temacie „franczyza w edukacji – szkoła języka angielskiego”.

Jeśli i Ty myślisz o nowym biznesie w temacie „franczyza w 2021 roku” – dołącz do nas. Chętnie dzielimy się naszym know-how i wspieramy naszych franczyzobiorców w ich codziennej pracy.

Czy wiecie, że centrów, które uczą metodą Helen Doron English jest obecnie ponad 1000? A jak myślicie, w ilu krajach są rozmieszczone te szkoły? W 38. I wyobraźcie sobie, że nie jest to liczba ostateczna. Wciąż otwierane są kolejne placówki. Około trzech milionów dzieci nauczyło się angielskiego tą unikalną metodą.

Franczyza szkoła językowa

Sieć powstała z lokalnego biznesu. Dość szybko rozwinęła się w sieć międzynarodową. Przy okazji pomysł Helen Doron, by uczyć angielskiego metodą naturalną z wykorzystaniem kreatywnych materiałów sprawił, że powstała zupełnie nowa metodyka uczenia angielskiego jako języka obcego. 

Franczyza wiąże się z pewnymi inwestycjami:

  • kupnem licencji
  • znalezieniem odpowiedniego lokalu
  • właściwym marketingiem
  • zatrudnieniem lektorów oraz osób obsługujących sekretariat

Polecamy Wam krótki filmik, na którym swoje początki wspomina Milena Kumor. Milena prowadzi od ponad 20 lat szkołę Helen Doron English w Kielcach. W skrócie dowiecie się, na czym polega franczyza w edukacji.

Na podstawie wieloletnich doświadczeń możemy zdecydowanie przyznać, że biznes związany z edukacją opiera się przede wszystkim na relacjach, jakie uda się wypracować pomiędzy franczyzodawcą a jego franczyzobiorcami. A potem, jak to jest w przypadku szkół językowych, pomiędzy właścicielami placówek a ich pracownikami, czyli lektorami.
Tym przede wszystkim różni się prowadzenie biznesu franczyzowego w edukacji od innego rodzaju przedsięwzięć franczyzowych.


Posłuchajcie, co mówi Ann Gordon. Ann od ponad 10 lat zajmuje się franczyzą w edukacji. Zauważa, że spotkała wiele osób, które chciały zmienić swój biznes, swoją ścieżkę kariery i przystąpić do franczyzy. Jako jeden z przykładów podaje osobę, która zajmowała się franczyzą znanej marki opon samochodowych. Jego pierwsze pytanie, kiedy zainteresował się rynkiem edukacyjnym, brzmiało „Ilu będę miał uczniów?”. Pytanie bardzo logiczne, patrząc z jego dotychczasowej perspektywy. Do tej pory był w stanie przewidzieć, ile będzie miał zysku, bo wiedział, ile towaru sprzedał. W edukacji jest zupełnie inaczej.


Jak w każdym innym przedsięwzięciu, na początku potrzebny jest solidny plan, ale nie należy zapominać, że edukacja to biznes oparty przede wszystkim na relacjach. Nie jest zatem tradycyjnym modelem biznesowym, podobnym do innych. Dla nas to zaleta, bo dzięki temu nasza praca staje się ambitniejszym wyzwaniem.


Kiedy sprzedaje się opony, kontakt z klientem jest dość ograniczony, widzi się go raz na jakiś czas. W szkole językowej natomiast spotyka się uczniów i rodziców przez cały rok szkolny. Od indywidualnego zaangażowania osoby prowadzącej szkołę zależy, czy ułoży sobie z nimi dobre relacje i czy będzie ich widywać przez kolejne lata, tydzień po tygodniu, miesiąc w miesiąc. I czy przyjdą do tej szkoły dzieci przyjaciół obecnych klientów.


To nie jest biznes dla kogoś, kto nie lubi ludzi lub nie przepada za byciem liderem. Kiedy prowadzi się szkołę, trzeba postawić na kontakt z drugim człowiekiem. A także mieć pasję do uczenia. Czy zgodzicie się, że bez tego ani rusz?

Sukces w biznesie edukacyjnym

Być może pasja to klucz do odniesienia sukcesu w każdym biznesie. Z pewnością znajduje to potwierdzenie w naszej pracy. Ci, którzy osiągnęli z Helen Doron English sukcesy, uwielbiają uczyć. A ten rodzaj biznesu stał się ich sposobem na życie.  

Sukces w biznesie edukacyjnym zależy od umiejętności tworzenia dobrych relacji, czy to z lektorami, uczniami, czy z ich rodzicami. Przez ostatnie 35 lat właśnie nad tym pracowaliśmy i udało nam się zbudować społeczność, która wspólnie pracuje nad powodzeniem nas wszystkich.

Najbardziej cieszymy się, kiedy nasi absolwenci zostają lektorami metody lub zakładają własne centra nauki angielskiego i zostają naszymi partnerami biznesowymi. Nie tylko edukujemy kolejne pokolenia, ale także dajemy możliwość założenia własnego biznesu edukacyjnego w ramach międzynarodowej Grupy Edukacyjnej Helen Doron (Helen Doron Educational Group).

Call Now Button