Czy myślisz o zmianie pracy? Nauczyciel języka angielskiego praca dla Ciebie? A może już uczysz, ale masz dość szkół publicznych, w których są przepełnione klasy, a przerabiany materiał nie zawsze Ci odpowiada? Może szukasz ciekawych materiałów do angielskiego, które poruszają problemy współczesnego świata?

Jeśli tak, poznaj jedną z lektorek metody Helen Doron English – Magdalenę Skowronek-Farantou. Magda od 6 lat uczy w Centrum Helen Doron English w Olkuszu. Jest również nauczycielką w liceum ogólnokształcącym. Magda opowiada o swoim doświadczeniu z metodą.

M. Skowronek - Helen Doron English
nauczyciel języka angielskiego praca

Kwalifikacje do nauczania języka angielskiego

Magda o metodzie Helen Doron English dowiedziała się na studiach filologicznych. Już jako studentka nabrała pewności, że chce spróbować swoich sił jako lektorka metody. Wysłała swoje CV, umówiła się na rozmowę „i już nie wiedziałam, że przepadłam 😊Metodę Helen Doron kocham całym nauczycielskim sercem.”

Trafiła więc na kurs dla lektorów metody Helen Doron English. Tak go wspomina: „Moje pierwsze wrażenie po szkoleniu dla przyszłych lektorów było pełne ulgi i szczęścia, bo oto nareszcie znalazłam to, czego szukałam w edukacji.”

Magda uważa, że nauka przez zabawę jest najlepszą metodą nauki. A jeśli jeszcze przy tym pobudzamy wszystkie zmysły naszych uczennic i uczniów, to z pewnością odniesiemy sukces. „Wszystkie pomoce naukowe, których używam w czasie lekcji, pomagają przyciągnąć uwagę moich uczniów, pobudzają wyobraźnię i wzbudzają zainteresowanie. Sprawiają, że lekcja jest atrakcyjna. Moi uczniowie cały czas nie mogą się nadziwić, po co mi drzewo w klasie albo skąd mam prawdziwy kran.”

Nauczyciel języka angielskiego praca

Posłuchajcie, co o uczeniu metodą Helen Doron English mówi lektorka z 11-letnim stażem:

Zmiany, które w ostatnim czasie zaszły w materiałach Helen Doron English (np. rzeczywistość rozszerzona, gry online, aplikacje uczące czytać dostępne na tablety i smartfony, itp.) Magda ocenia bardzo pozytywnie. Uważa, że technologia idzie tak szybko do przodu, trudno pracować bez niej. Poza tym nasi uczniowie nie powinni czuć, że my, jako nauczyciele, zostajemy w tyle. Nowe kursy i wszystkie materiały dla lektorów bardzo ułatwiają pracę. Według Magdy kursy dla nastolatków są genialne. I sama z chęcią by się na nie zapisała.

Facebook posts 1200 x630 01 - Helen Doron English

Dzięki kursom Helen Doron English dzieci uczą się bardzo dużo o świecie, poznają różne gatunki zwierząt i roślin, uczą się jak dbać o naszą planetę, poznają kulturę innych państw. Poza wiedzą encyklopedyczną rozwijają również swoje umiejętności artystyczne, na przykład plastyczne, muzyczne, czy taneczne. Brain jogs (ćwiczenia aktywizujące mózg) uczą ich koordynacji ruchowej oraz kontroli nad własnym ciałem, różne ćwiczenia pozwalają im także pracować nad motoryką małą. Częste ćwiczenia w parach lub grupach pomagają moim uczniom rozwijać kompetencje miękkie. Co więcej, kursy Helen Doron uczą tolerancji oraz empatii, które są tak potrzebne w dzisiejszym świecie.

Posłuchajcie jednej z piosenek z kursu dla nastolatków. Tekst zwraca uwagę na sytuację ginących gatunków zwierząt. Podpowiada też, co każdy z nas może zrobić, aby zadbać o naszą planetę.

Magda lubi większość kursów, ale jej faworytami są kursy dla nastolatków –  „Paul Ward Explores”‎ i „Paul Ward’s Adventures”. Uważa, że są one genialne. Uczą języka angielskiego, geografii, kultury innych państw. Pokazują, że inność jest fajna, a dbanie o nasza planetę jest ważne.

Lektor języka angielskiego

Na pytanie, czy Magda poleca uczenie metodą Helen Doron English innym nauczycielkom i nauczycielom, odpowiada:

„Myślę, że warto zostać lektorem metody Helen Doron English zwłaszcza, jeśli szukamy alternatywnych metod nauczania. Czy każdy może być lektorem? Chyba nie każdy. Jest to praca bardzo wymagająca, ale dająca satysfakcję i przynosząca efekty. Aby zostać lektorem Helen Doron English trzeba kochać dzieci i pracę z nimi, należy mieć bardzo otwarty umysł i dużo cierpliwości. Pracę tę poleciłabym tym osobom, którzy są zmęczone tradycyjnymi szkolnymi metodami.”