Szkoła angielskiego Helen Doron English. Dlaczego warto zapisać do nas dziecko?

szkoła angielskiego

 

Szkoła angielskiego

 

Centrum Helen Doron English to szkoła angielskiego, która uczy zarówno maluszki, jak i nastolatków.
Czy wiecie, że nasz najmłodszy uczeń ma zaledwie 3 miesiące, a najstarszy jest już pełnoletni? Nasza metoda Helen Doron oferuje 20 różnych poziomów zaawansowania. Kursy Helen Doron English to spójny program dostosowany do rozwoju emocjonalnego, fizycznego i intelektualnego każdej grupy wiekowej.

Nasze uczennice i nasi uczniowie tak są z nami związani, że… sami zostają lektorami metody Helen Doron. Jak to możliwe? Uczymy już od ponad 35 lat. Szkół wciąż przybywa. Jak udało nam się to osiągnąć?

 

Nasze eksperckie grono pedagogów, metodyków i nauczycieli świetnie orientuje się w świecie potrzeb dzieci i młodzieży. Sprawnie diagnozuje także problemy związane ze współczesną edukacją publiczną.

 

Angielski dla dzieci i młodzieży

 

Zapewne wiecie, że metodą Helen Doron uczymy angielskiego. Nie wszyscy jednak mają świadomość, że nasze szkoły są w 36 krajach i już ponad 3 miliony dzisiejszych 30-latków na świecie i 20-latków w Polsce mówi po angielsku dzięki Helen Doron English.

My po prostu odpowiadamy na potrzeby dzieci i młodzieży we współczesnym świecie.

 

Potrzeba pierwsza: Profesjonalni, pełni pasji nauczyciele

 

 

Oddajmy głos lektorom metody Helen Doron.

„Kiedy aplikowałam o pracę w szkole Helen Doron, nie zastanawiałam się, czy mój wegański styl życia będzie pasował do przyszłej pracy. Możecie sobie zatem wyobrazić, jak się ucieszyłam, kiedy czarownica z bajki o Jasiu i Małgosi zaczyna uprawiać swój własny ogórek warzywny, a wilk z Czerwonego Kapturka zostaje wegetarianinem.” – mówi Vedrana Pavlak, lektorka z Chorwacji.

„W czasie zajęć dużo się ruszamy, jemy prawdziwe jedzenie, przynosimy materiały dydaktyczne o różnych strukturach, intensywnych kolorach, dopasowane do wieku dzieci. Nasze grupy liczą mniej osób niż w innych szkołach. To sprawia, że mamy lepszy kontakt zarówno z naszymi uczniami jak i ich rodzicami.” – Bobbharatn Rithipol z Włoch.

„Zakochałam się w metodzie, w moich uczniach i ich wynikach i zdecydowałam, że to nie będzie po prostu praca – to moje powołanie!”– Raneen Gharzuzi z Izraela- „To nie tylko uczenie języka, to także bycie częścią międzynarodowej wspólnoty.

“Jeśli zależy Ci na rozwoju zawodowym i osobistym, jest to kariera dla Ciebie. Dzięki metodzie Helen Doron możesz na rok wyjechać na przykład do Rosji, a potem na kolejny do Tajlandii lub Chin.” Włoszka Isabella Servino, która uczy w Bangkoku.

„Dorosłym się wydaje, że powinni zniżyć się do poziomu dzieci, kiedy z nimi rozmawiają. A tak naprawdę, to powinni się wspinać do nich na palcach jak to ujął Janusz Korczak. Tego nauczyłam się jako lektorka Helen Doron. Dzieci są bardzo wymagającym odbiorcą.” – zauważa Magdalena Potocka z Polski.

szkoła angielskiego

 

Te wypowiedzi doskonale podsumowują słowa samej twórczyni metody:

„Kurs metody Helen Doron nie tylko daje nauczycielom międzynarodowe kwalifikacje, dzięki którym mogą uczyć na całym świecie, ale także cenne życiowe umiejętności. W czasie szkoleń widzę proces, przez który przechodzą lektorzy. To nie tylko nauka dawania pozytywnych wzmocnień. To głębszy proces, uczący, jak dotrzeć do swojego wewnętrznego dziecka. Dzięki zabawie lektorzy pokazują, jak radzić sobie w życiu. Nie zdziwiłabym się, gdyby ludzie brali udział w naszych szkoleniach, by poznać to podejście i stosować je na co dzień. To umiejętności na całe życie.”

 

Potrzeba druga: Zdobywanie wiedzy o świecie – metoda Helen Doron English

 

Czy zgodzicie się z nami, że język jest narzędziem, które służy przede wszystkim komunikacji? A dzięki komunikacji zdobywamy wiedzy o otaczającym nas świecie. Język kształtuje także nasz sposób myślenia, to, jak obieramy rzeczywistość.

 

Jak zauważyła Helen Doron dzięki metodzie jej autorstwa dzieci uczą się „szacunku dla innych, czekania na swoją kolej, odpowiedzialności, dotrzymywania słowa, rzetelnego wykonywania swojej pracy”. Przyznacie chyba, że są to kluczowe wartości, które są podstawą naszej życiowej edukacji.

 

Dlatego też tematy, które przerabiamy w czasie zajęć, nawet z naszymi najmłodszymi uczniami, dotyczą: segregowania śmieci, ochrony zagrożonych gatunków, zdrowego odżywania, uprawiania sportów, szacunku do zwierząt. Nie pomijamy tematów niełatwych, omawiamy na przykład uzależnienie od telefonów komórkowych.

 

Każdy z Was, kto znam choć jeden język obcy, zauważył, że nauka języka to coś więcej niż tylko przyswajanie sobie słów, idiomów, gramatyki. To także zdobywanie wiedzy o odmiennych kulturach, innych sposobach myślenia. Nasi uczniowie poznają, czym jest akceptacja odmienności, tolerancja i respektowania różnic.

Bohaterami kursów są dzieci różnych ras, zwierzęta innych gatunków. A historie są tak skonstruowane, że wymagają od bohaterów współpracy. Lektor stwarza przestrzeń, by młodzież rozmawiała ze sobą o wartościach pozajęzykowych – etycznych, społecznych, wspólnotowych.

 

Warto jeszcze wspomnieć o muzyce i piosenkach, które otwierają naszym uczniom okno na świat i jego różnorodność. Niko Levy, kompozytor piszący muzykę do kursów Helen Doron, czerpie z muzycznego bogactwa świata. Wykorzystuje różne rytmy i style, np.: sambę, muzykę orientalną, latynoamerykańską, rockową, folkową, popową i wiele innych. Żadna z jego aranżacji nie jest banalna.

Z opowieści rodziców wiemy, że i oni chętnie słuchają naszych anglojęzycznych materiałów. Rodzice przyznają, że sami się uczą, towarzysząc swoim dzieciom w procesie poznawania angielskiego. Muzyki z kursów Helen Doron można posłuchać na naszym kanale na Helen Doron Song Club.

 

Potrzeba trzecia: poczucie szczęścia i spełnienia

 

Od początku dla twórczyni metody Helen Doron było jasne, że dobra szkoła angielskiego to wspierająca się wspólnota. Dlatego też co roku organizujemy coroczne międzynarodowe akcje charytatywne. Nasze akcje promują zaangażowane społecznie postawy i wyrabiają u dzieci i młodzieży uważność na problemy innych i chęć niesienie pomocy słabszym i pominiętym.

Kampanie, które do tej pory udało nam się zrealizować w Polsce i na świecie to: głośne czytanie po angielsku w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”, akcja „Hello my world”, której celem było zwrócenie uwagi na zagrożone wyginięciem orangutany, akcja ratowania pszczół o znamiennym tytule „To bee or not to bee”, kampania promująca czytelnictwo „Readers are leaders” oraz akcja „Young heroes”, która angażowała dzieci do zajęcia się problemami w ich najbliższym otoczeniu.

 

Jesteśmy otwarci i nie boimy się wyzwań. Chcemy, żeby nasi uczniowie podobnie szli przez życie. Wierzymy, że aby być bohaterem nie potrzebujemy żadnych niezwykłych mocy czy umiejętności. Tworzymy międzynarodową społeczność, „chodzi o współpracę, bo dzięki niej możemy zmienić czyjeś życie, czy człowieka, czy zwierzęcia na lepsze.” – zauważa Helen Doron.

 

Zależy nam na harmonijnym rozwoju naszych uczniów i budowaniu w nich poczucia własnej wartości. Dziecko od najmłodszych lat zaprzyjaźnione się z angielskim, w przyszłości z łatwością będzie się nim posługiwało.

 

Cały proces nauki u nas na polega na wzmocnieniu pozytywnym: „tak, potrafisz!”. Bycie krytycznym czy negatywnym nie sprzyja rozwojowi. „Kiedy rodzice rozumieją, że pozytywne wzmocnienia to doskonały sposób na naukę, mogą je wykorzystywać także w swoich relacjach z dzieckiem. Zyskuje na tym nie tylko życie rodzinne, ale i zawodowe. Takie podejście do relacji może być przeniesiona gdziekolwiek.” – podkreśla Helen.

 

Dzieci w naszych szkołach dobrze się bawią, szybko uczą i bezpiecznie czują. Jak to możliwe, że uczymy nawet 3-miesięczne maluchy? Towarzyszą im rodzice lub opiekunowie. Stają się niezastąpionymi towarzyszami rozwoju swoich dzieci. Z kolei rodzice starszych dzieci, które są na zajęciach same, mają możliwość monitorowania postępów swoich pociech. Najlepszym sposobem na przekonanie o tym, jak uczymy, to udział w bezpłatnych zajęciach pokazowych.

 

Potrzeba czwarta: bezpieczny świat nowych technologii

 

Nowe technologie, serwisy społecznościowe stały się dzisiaj prawdziwym wyzwaniem. Dzieci i młodzież bardzo chętnie z nich korzystają. Dlatego zadbaliśmy o to, by nasze strony i aplikacje były atrakcyjne, ale też, co jest obecnie bardzo ważne, i bezpieczne. Są one projektowane przez międzynarodowych specjalistów od nauczania, pedagogiki i psychologii. Służą do nauki czytania, pisania i mówienie po angielsku. Poziom trudności dostosowany jest do każdej grupy wiekowej. Dla maluchów mamy aplikację „Fun with Flupe – English words”, a także „Helen Doron Song Club” kanał na Youtube.

 

Dzieci szkolne uczą się czytać i pisać z interaktywną aplikacją „Helen Doron Read and Write” oraz korzystają z podręczników z rozszerzoną rzeczywistością, dzięki której postacie z kursów ożywają i mówią po angielsku. Dla dzieci w wieku od 3 do 12 lat mamy Kangi Clubplatformę z grami wspomagającą materiał przerabiany na zajęciach. Nastolatkowie słuchają Helen Doron Buzz Radiopierwszego na świecie radia dla młodzieży uczącej się angielskiego. Mogą również porozmawiać po angielsku na czacie lub nawiązać mailową korespondencję z równolatkami z całego świata.

 

Tworzymy zgrany zespół ludzi, lubiących ze sobą pracować i chętnie wymieniających się najlepszymi pomysłami. Wierzymy, że nie ma nic przyjemniejszego niż szkoła, w której panuje dobra, zgodna, radosna atmosfera. To przekłada się na naukę oraz lepsze samopoczucie naszych uczniów i ich rodziców.

 

Zapraszamy na nasze lekcje pokazowe.

 

Call Now Button