Nauka języka angielskiego przez zabawę w Helen Doron może zacząć się w każdym momencie życia Twojego dziecka. Tak jak nauka języka polskiego zaczyna się niedługo po urodzeniu, tak angielski może stanowić naturalny, drugi język, którym będzie wybrzmiewał Wasz dom. Dzieci chłoną świat przez dźwięki, kolory, wrażenia i emocje – to one budują język. Zobacz, jak nauka języka angielskiego może stać się stałym punktem w życiu Twojego dziecka.

Nauka języka angielskiego przez zabawę

Język angielski dla dzieci — od czego zacząć?

Pewnie znasz tę odpowiedź, że najlepiej to zacząć od początku. Jest w tym sporo ludowej mądrości, ale i logicznych wniosków: już najmłodsze, kilkumiesięczne oseski rozumieją pojedyncze głoski, rozpoznają głos mamy.

Język angielski od podstaw może się więc rozpocząć bardzo szybko. W Helen Doron jesteśmy bardzo czuli na potrzeby i możliwości naszych uczniów, dlatego każde dziecko wprowadzamy w naszą metodę indywidualnie.

Czasami dostajemy pytania, czy istnieje język angielski dla niemowląt. Przecież taki maluch nie wydaje z siebie zrozumiałych dźwięków, nie posługuje się zdaniami. Oczywiście, że nie – zdania i wyrazy to część języka starszych dzieci i dorosłych.

Niemowlęta posługują się własnym językiem, w którym roi się od dźwiękonaśladownictwa, prób odtworzenia zasłyszanych dźwięków, nazywania zjawisk. 

Dlatego w Helen Doron zaczynamy naukę języka angielskiego od zabawy z dźwiękiem. Nauka języka angielskiego odbywa się przez zabawę w naśladowanie, powtarzanie, interpretację.

Reakcje naszych najmłodszych uczniów i uczennic wciąż nas zaskakują i tylko utwierdzają w przekonaniu, że język angielski od podstaw warto zaczynać jak najwcześniej. 

Nauka języka angielskiego przez zabawę — co rozumiemy przez pojęcie zabawy?

To zabawne, jak często dzieci i dorośli pod pojęciem “zabawy” rozumieją zupełnie coś innego. W przypadku najmłodszych dzieci, niemowląt i tych kilkuletnich, najlepszą zabawą jest obserwowanie i naśladowanie świata, a w szczególności – rodziców i dorosłych z najbliższego otoczenia. Kluczem tego rodzaju zabawy jest spontaniczność.

Dzieci wyjątkowo silnie odbierają świat wszystkimi zmysłami: lubią nasłuchiwać, oglądać, obserwować, dotykać, głaskać, smakować.

Helen Doron wpadła na pomysł swojej metody właśnie podczas obserwacji zachowania swojej córeczki. To, jak szybko dziewczynka umiała powtórzyć nieznaną wcześniej melodię, bez podania zapisu nutowego sprawiło, że w jej mamie zakwitł pomysł na język angielski od podstaw w formie zabawy.

Dzisiaj wiele szkół językowych deklaruje, że również działa na podobnym systemie, ale wyłącznie metoda Helen Doron daje tak spektakularne efekty nauczania języka angielskiego. Więcej o metodzie Helen Doron tutaj. 

Nauka języka angielskiego przez zabawę

Metoda Helen Doron, czyli nauka angielskiego przez zabawę

W Helen Doron traktujemy uczniów jak odkrywców. Proponujemy im narzędzia, dzięki którym samodzielnie poznają świat w języku angielskim. Dajemy im przy tym dużo samodzielności. To tak, jak z zabawą w piaskownicy: jeśli pokażesz dziecku jak zrobić babkę krok po kroku, odwzorowuje Twoje zachowanie. Ale jeśli po prostu dasz mu foremkę, zacznie pracować samodzielnie. Zaangażuje swoje zmysły, doświadczenia i pamięć – zamiast prostej formy, z pewnością powstanie coś zaskakująco skomplikowanego. W podobny sposób myślimy w Helen Doron.

Przykładamy szczególną troskę do czystości języka angielskiego, wymowy i poprawności gramatycznej, ale dajemy naszym uczniom coś, co trudno znaleźć w innych kursach językowych: zaufanie do kompetencji dzieci, wolność i zabawę.


Helen Doron to szkoła językowa, w której nie ma znanych z klasycznych systemów edukacji kartkówek, konieczności występowania przed wszystkimi, niezdrowej rywalizacji o wyniki. Wiemy, jak wiele emocji dzieci przeżywają na co dzień w swoim naturalnym środowisku. Serwujemy im więc warunki, w których w rozluźnieniu, radości i ciekawości będą przyswajały język angielski jako drugi, naturalny język swojej komunikacji.


W Helen Doron język angielski dla dzieci jest rzeczywiście językiem dzieci – piosenki, czytanki czy gry nie są osadzone w skomplikowanym świecie. Sięgamy po jak najbliższy kontakt z naturą, tym, czym Twoje dziecko otacza się każdego dnia. Nauka języka angielskiego dla dzieci w Helen Doron jest dziecinnie prosta. 

Nauka języka angielskiego przez zabawę dla dzieci — dlaczego warto?

Zastanawiasz się czasem, dlaczego w podręcznikach do nauki języka angielskiego wciąż są budki telefoniczne (obowiązkowo czerwone, londyńskie) – skoro najprawdopodobniej Twoje dziecko nie zobaczy takiej na polskiej ulicy? Dlaczego w innych szkołach naucza się dzieci czynności, których prawdopodobnie nie wykorzystują w swoim życiu?

W Helen Doron podążamy za dzieckiem i zmieniającym się wokół niego światem. Korzystamy z nowoczesnych narzędzi jak aplikacje do nauki angielskiego, platform komunikacyjnych, własnych kanałów radiowych czy streamów.

To dla nas jasne, że nauka języka angielskiego musi nieść Twojemu dziecku pożytek. By mogło się komunikować, myśleć i czytać po angielsku w pełnej swobodzie i zrozumieniu.

Uczenie się dialogów scenek rodzajowych nie przyda się w samodzielnym myśleniu i formułowaniu wniosków. A w Helen Doron uczymy dzieci przede wszystkim myśleć po angielsku. To najważniejsza wartość, jaką Twoje dziecko może wynieść z każdego systemu edukacji – umiejętność logicznego myślenia. 

https://www.youtube.com/watch?v=nXpsVtMm7pA

Nauka języka angielskiego w Helen Doron – słowo na koniec. 

Helen Doron to szkoła językowa z 35 letnim stażem. Wychowaliśmy pokolenia uczniów i uczennic, którzy dzisiaj są obywatelami świata, doskonale porozumiewający się nie tylko w języku angielskim, ale i innych językach obcych.

Nasza metoda działa, co potwierdzają fantastyczne wyniki międzynarodowych egzaminów językowych i ilość zdobywanych przez uczniów Helen Doron certyfikatów Cambridge. Ale najważniejsze są dla nas rodziny, które wiążą się z nami na wiele lat.

W Helen Doron uczą się rodzeństwa, pary, całe rodziny. Wiemy, że zostaliśmy obdarzeni zaufaniem, na które cały czas pracujemy tak, jak potrafimy: z entuzjazmem, radością i ciekawością drugiego człowieka.