X
 
 

Franchising lokalny czy międzynarodowy – plusy i minusy

Poniżej kilka porad od światowego lidera w branży edukacyjnej. Co jest lepsze – lokalność czy międzynarodowość?

„Co jeśli…?” Wiele nowych pomysł na biznes powstało spontanicznie, w momencie nagłej inspiracji. Niestety nie wszystkie z nich odniosły sukces. Przekształcenie lokalnej szkoły językowej uczącej angielskiego w międzynarodową sieć franczyzową pokazało nam, czego potrzebujemy, aby nasz biznes sprawdził się zarówno na lokalnym jak i światowym poziomie.

Byłem, widziałem

Lokalne firmy, którym udało się przejść na system franczyzy i rozszerzyć swoją działalność na inne kraje, zgromadziły bardzo dużo wiedzy i doświadczenia, ale jednocześnie wciąż pozostały lokalnymi. Nie zawsze da się skopiować model biznesowy do sąsiedniego państwa, czy na inny kontynent. Międzynarodowa franczyza w edukacji jest inna. Z sukcesem adaptuje się do odmiennych kultur i różnych wartości.

Dlaczego jeden rozmiar nie pasuje dla wszystkich

Kiedy mowa o franczyzie w edukacji, trzeba sobie uświadomić, że jeden model nie wszędzie się sprawdza. Aby dany produkt dobrze się sprzedawał na wielu rynkach, musi także być odpowiedni do lokalnych potrzeb. Oczekiwania klientów mogą być bardzo różne. Miejsce wymaga często elastycznego podejścia i wyczucia rynku. To, co jest konieczne, to ciągła komunikacja, wsłuchiwanie się w potrzeby ludzi, otwartość umysłu.

Niestandardowe myślenie

Jako franczyzobiorca bardzo dużo dowiesz się od swoich bardziej doświadczonych partnerów biznesowych. To pozwoli ci pomyśleć o różnych zaskakujących rozwiązaniach i zwiększy szanse na odniesienie sukcesu. Korzystając ze zgromadzonego doświadczenia dowiesz się, co działa, a co się nie sprawdza. Ta wiedza ułatwi ci przygotowywanie kampanii marketingowych, strategii rozwoju czy pomoże w kryzysowych czasach.

Globalne może być osobiste

Niektórych zniechęca pomysł przyłączenia się do międzynarodowego biznesu. Wydaje im się, że będą tylko trybikiem w maszynie. Zaczynaliśmy od bycia rodzinnym interesem, dzięki temu jesteśmy świadomi, jakie wyzwania stoją przed nowym biznesem. Wiemy też, jakie pożytki płyną z bycia w sieci szkół. Dlatego skupiliśmy się na budowaniu wspólnoty i dzieleniu się wiedzą. Zgrana społeczność wspierana przez międzynarodowe zespoły zapewnia bardzo indywidualne podejście w biznesie na światową skalę.

Pamiętaj, niezależnie od tego, jak rozrośnie się twój biznes, wciąż powinien się charakteryzować osobistym podejściem. To część ciebie. Czy edukacja to twoja pasja? Czy franczyza, do której chcesz dołączyć, odpowiada twojej wizji i jest zgodna z twoimi wartościami? Odpowiedzi na te pytania przybliżą cię do realizacji twoich marzeń.