X
 
 

Franczyza w edukacji – od czego zależy sukces?

Od ponad 10 lat zajmuję się franczyzą w edukacji. W tym czasie spotkałam wiele osób, które chciały zmienić swój biznes i przystąpić do franczyzy.

Często wspominam pewnego pana, który zajmował się franczyzą znanej marki opon samochodowych. Jego pierwsze pytanie, kiedy zainteresował się rynkiem edukacyjnym, brzmiało „Ilu będę miał uczniów?”. Pytanie bardzo logiczne, patrząc z jego dotychczasowej perspektywy. Do tej pory był w stanie przewidzieć, ile będzie miał zysku, bo wiedział, ile towaru sprzedał. W edukacji jest zupełnie inaczej.

Jak w każdym innym przedsięwzięciu, na początku potrzebny jest solidny plan, ale nie należy zapominać, że edukacja to biznes oparty przede wszystkim na relacjach. Nie jest zatem tradycyjnym modelem biznesowym, podobnym do innych. Dla nas to zaleta, bo dzięki temu nasza praca staje się ambitniejszym wyzwaniem.

Kiedy sprzedajesz opony, widzisz swojego klienta raz na jakiś czas. W szkole językowej spotykasz uczniów i rodziców przez cały rok. Od twojego zaangażowania zależy, czy ułożysz sobie z nimi dobre relacje i będziesz ich widywać przez kolejne lata, tydzień po tygodniu, miesiąc w miesiąc. I czy przyjdą do twojej szkoły dzieci przyjaciół twoich klientów.

To nie jest biznes dla kogoś, kto nie lubi ludzi lub nie przepada za byciem liderem. Kiedy prowadzisz szkołę, wiele zależy od twojego miejsca zamieszkania i panującej tam kultury. Bardzo dużo czynników odgrywa znaczącą rolę. Ale jeden zawsze pozostaje ten sam – pasja uczenia. Być może pasja to klucz do odniesienia sukcesu w każdym biznesie. Z pewnością znajduje to potwierdzenie w naszej pracy. Ci, którzy osiągnęli z nami największy sukces, uwielbiają uczyć. A ten rodzaj biznesu stał się ich sposobem na życie.

Sukces w biznesie edukacyjnym zależy od umiejętności tworzenia dobrych relacji, czy to z lektorami, uczniami, czy z ich rodzicami. Przez ostatnie 30 lat właśnie nad tym pracowaliśmy i udało nam się zbudować społeczność, która wspólnie pracuje nad powodzeniem nas wszystkich.


Anne Gordon, VP Business Development