Andrzejkowe szaleństwo

Czy w szkole językowej obchodzić Andrzejki? W sumie czemu nie. Każda okazja jest dobra, żeby zrobić coś niezwykłego, niecodziennego, co sprawi radość dzieciom.
Przeszukałam internet i znalazłam kilka fajnych pomysłów na andrzejkowy sleepover. Oto one.
Wróżby:

  1. Kto będzie Twoim najlepszym przyjacielem?

Potrzebujemy patyczków, słomek lub po prostu podpisanych markerem rurek do napojów i miski z wodą. Wykonanie: do miski z wodą delikatnie wrzucamy rurki. Właściciele rurek, które się połączą – na zawsze zostaną przyjaciółmi.
2. Rzut kostką wywróży przyszłość. Materiały: kostki do gry, kolorowy karton, nożyczki. Wykonanie: wytnij krąg z kolorowego kartonu. Dzieci siadają wokół kręgu. Każde po kolei rzuca dwiema kostkami do gry, tak by trafić w karton. Po rzucie liczymy oczka, bez tych, które poleciały poza kartonowy krąg. Wynik to wróżba na przyszły rok:

  • w tym roku znajdziesz nową pasję lub talent
  • poznasz nowego przyjaciela lub… wreszcie dostaniesz zwierzątko
  • niedługo dostaniesz naprawdę wspaniały prezent
  • wycieczki i wesołe przygody
  • piątki w szkole, pochwały w przedszkolu!
  • nauczysz się nowego sportu (może jazdy na rolkach lub na nartach?) i będziesz zachwycony/a
  • zostaniesz królową lub królem karnawałowego balu! Szykuj już kostium!
  • w tym roku polubisz coś czego nie znosiłaś/eś (szpinak? czytanie? wizyty w operze?)
  • czekają cię cudowne i pełne przygód ferie zimowe
  • w tym roku szczęście będzie Ci dopisywać we wszelkich konkursach
  • pogodzisz się z kimś kogo nie lubiłeś/łaś
  • w tym roku czekają cię same wspaniałe chwile i drobne kłopoty nie zdołają zepsuć Ci humoru
  1. Kubeczki: 5 kubeczków, pod każdym z nich schowany inny przedmiot. Pierścionek – wyjazd do krainy złota Eldorado. Kluczyk – nowy, piękny domek. Pieniążek – bogactwo. Cukier – słodkie i wesołe życie. Autko – podróż w nieznane.
  2. Kim będziesz w przyszłości? Na wspólnie z dziećmi napiszemy różne zawody. Potem każde z dzieci wbija szpilkę od drugiej strony kartki i dowiaduje się, jaki zawód wylosowało.
  3. Andrzejkowy wyścig. Każdy daje po jednym bucie. Od najbardziej oddalonego od drzwi miejsca sali/pokoju zaczynamy ustawiać buty jeden za drugim tak, żeby pięta jednego, dotykała przodu drugiego. Buty ustawiamy wzdłuż ściany, w kierunku drzwi, te z końca „kolejki” przekładamy na początek. Tej osobie, której but pierwszy „dotrze do mety” i przekroczy próg, spełni się największe marzenie.
  4. Andrzejkowa numerologia. Przy okazji wróżb andrzejkowych ćwiczymy matematykę. Może być po angielsku. Każde dziecko oblicza swoją urodzeniową cyfrę (data urodzenia 29.12.2002: 2+9+1+2+2+0+0+2 = 18 = 1+8 = 9) .

Wróżka odczytuje charakterystykę każdej cyfry:
„1” Cichy i spokojny, ale też sumienny i obowiązkowy. Kiedy już wybierze zamierzony cel, dąży do niego wytrwale. Nie sprawia problemów wychowawczych, starannie prowadzi zeszyty, pilnie notuje wiadomości, zawsze ma odrobione lekcje. Uczeń idealny! Lubiany przez nauczycieli za sumienność, nie lubi jednak robić więcej niż musi. Bardzo często „Jedynki” mają uzdolnienia artystyczne.
„2” Dobry uczeń. Łagodny, uprzejmy, ale skryty, żyjący często w świecie własnych planów i marzeń. Szkoła nie jest jego pasją, ale nie ma żadnych problemów w nauce, a dzięki wrażliwości i miłości do czytanie, najlepiej czuje się na przedmiotach humanistycznych – języku polskim i historii. Nie ma wielu przyjaciół i chodzi własnymi drogami, ale dla osób, które wzbudzą jego zaufanie jest bardzo koleżeński i uczynny.
„3” Klasowa gaduła . Zadaje mnóstwo pytań, bierze udział we wszystkich dyskusjach. Ciekawski i dociekliwy i zawsze uśmiechnięty, co owocuje sympatią kolegów i nauczycieli. Ci ostatni zwykle starają się utemperować jego szaloną naturę, zwykle bezskutecznie… Interesuje się nowymi technologiami, ciekawostkami, wszystkim co intrygujące i tajemnicze. „Trójkę” charakteryzuje doskonała pamięć i zdolności aktorskie.
„4” To osoba dobra, myśląca, obdarzona zdrowym rozsądkiem i lubiącą ruch na świeżym powietrzu. W szkolnych murach nie czuje się najlepiej, ulubionym przedmiotem jest wychowanie fizyczne. Elokwencja i bystrość sprawiają jednak, że wszelkie testy i egzaminy zaliczają bez problemu. Otwarte na ludzi i koleżeńskie, szybko zyskują sympatię kolegów i nauczycieli. Są wrażliwe na zło i krzywdę – chętnie pomagają w schroniskach dla zwierząt, dbają o czystość środowiska.
„5” Szkolny łobuziak, który zrobi wszystko, żeby w szkole się nie nudzić. Osoba ruchliwa i uparta, ale inteligentna i wszechstronnie uzdolniona. Jeśli lubi jakiś przedmiot, poświęca się mu całkowicie i osiąga doskonałe efekty, także na konkursach i olimpiadach. Ma oryginalne poczucie humoru, potrafi stworzyć karykaturę kolegi czy nauczyciela. Lubiany, wszędobylski i energiczny.
„6” Uczciwy, skromny, towarzyski i otwarty na innych. W klasie unika spięć i konfliktów. Nauka to dla niego przyjemność, choć często towarzyszą jej stresy „przedsprawdzianowe”. Posiada poczucie obowiązku, nie skuszą go wagary czy psikusy robione kolegom i nauczycielom. Wszystko co robi, wykonuje z pasją i zaangażowaniem. Jeśli jednak przedmiot go nudzi, to za nic nie będzie chciał się go uczyć.
„7” Uczy się sumiennie, ale nie dla stopni i wyróżnień, wybiera sobie ulubione przedmioty i na nich skupia całą uwagę. Ma naturę samotnika, nie lubi szkolnych imprez ani publicznych wystąpień. Nauczyciele doceniają go za obowiązkowość i upór w obronie własnych poglądów, przyjaciele – za lojalność i wierność.
„8” W życiu i szkole kieruje się emocjami. Do nauki podchodzi z pasją, wszystko go interesuje, jest ambitny i dociekliwy. Bierze aktywny udział w życiu szkoły, działa w samorządzie, chętnie wyjeżdża na szkolne wycieczki, rajdy, pomaga w ich organizacji. Nie lubi jednak rywalizacji, dlatego zawody sportowe nie są jego mocną stroną. Jest bardzo krytyczny wobec siebie i niepowodzenia szybko go zniechęcają.
„9” Ambitny i zdolny. Uwielbia być w centrum uwagi, chciałby być klasowym przywódcą i we wszystkim być najlepszy. Lubi szkołę, bo może się w niej wykazać, zabłysnąć polotem i inteligencją. Bierze udział we wszystkich apelach i uroczystościach, dobrze się uczy i uwielbia poznawać nowych ludzi. Jest uczynnym kolegą, pomaga słabszym, mimo zabiegania zawsze znajduje czas na rozmowę.
Wspaniałej zabawy!

Dodaj komentarz