• slide1-0811 slide2-0811
    Angielski dla dzieci

    Skuteczna i pełna zabawy nauka angielskiego dla dzieci w szkołach Helen Doron English.

    Zobacz dlaczego
  • slide1-infant slide2-infant
    Niemowlęta 0-2

    Maluszki w wieku od 3-24 miesięcy uczą się angielskiego, kształtując przy tym swoje motoryczne umiejętności oraz stymulując rozwój zdolności umysłowych.

    Więcej
  • slide1-1311 slide2-1311
    Dzieci 2-6

    Dzieci doskonalą język mówiony wraz z dwoma kursami „Fun with Flupe” oraz „More Fun with Flupe”, śledząc przygody Granny Fix, Paula Warda oraz zabawnego stworka Flupe’a.

    Więcej
  • slide1-6-12 slide2-232
    Dzieci 6-12

    Dzieci uczą się mówionego angielskiego, czytając i pisząc razem z Paulem oraz Millie, którzy pomagają Kangi i jej synkowi Joey’emu rozwiązywać problem w Storyville.

    Więcej
  • slide1-0611 slide2-0611
    Teen English

    Uczniowie są zaangażowani w poważnie zabawną naukę angielskiego w twórczym środowisku.

    Więcej
  • slide1-0311 slide2-0311
    English ONLINE

    Dzieci w każdym wieku lubią gry komputerowe, nasze wspomagają efektywną naukę angielskiego.

    Wypróbuj
 

Centrum Helen Doron English Świdnik | Angielski dla dzieci i młodzieży

 

FAQ

teachers

Czy warto uczyć dziecko drugiego języka, jeśli nie mówi jeszcze w pierwszym?
Tak, jak najbardziej. Niemowlę, które słyszy i reaguje na dwa języki, będzie dorastać rozumiejąc je oba. Nierzadko zdarza się, że maleńkie dziecko dorasta w środowisku trój- czy nawet czterojęzycznym, rozumiejąc je wszystkie. Doświadczenia wykazują, że małe dziecko potrafi rozróżniać języki. Nauka różnych języków we wczesnym wieku poszerza możliwości umysłowe dziecka – nie tylko w zakresie nauki języków obcych, ale w ogóle uczenia się i opanowywania nowych umiejętności.

Jakie zalety mają zajęcia angielskiego metodą Helen Doron English?
Helen Doron Early English ma wiele zalet. Są nimi m. in.:
intensywne i dynamiczne zajęcia; intensywne kursy języka angielskiego, realizujące bogaty materiał leksykalny; wypróbowana i skuteczna metoda; nauka w małych grupach (4-8 uczniów); dziesięć kolejno następujących po sobie kursów, w tym siedem kursów języka mówionego dla młodszych dzieci; każdemu kursowi towarzyszą starannie opracowane materiały dydaktyczne, a dla starszych dzieci także dodatkowe ćwiczenia gramatyczne; wykwalifikowani nauczyciele, którzy ukończyli kurs nauczania metodą Helen Doron Early English i stale doskonalą swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w szkoleniach, warsztatach i konferencjach, otrzymują stałe wsparcie w kwestiach dotyczących jakości prowadzonych zajęć oraz są objęci nadzorem metodycznym; ciągła aktualizacja materiałów dydaktycznych; zabawa, radość i sukces.

Czy dziecko się czegoś nauczy jeśli jeszcze nie mówi?
Dzieci uczą się już od chwili urodzin, a nawet wcześniej. Cały czas mają kontakt z rodzicami, którzy do nich mówią. Początkowo dziecko rozróżnia dźwięki i na nie reaguje, potem zaczyna mówić proste pojedyncze słowa. Dlatego dziecko uczy się nawet wówczas, gdy samo jeszcze nie potrafi mówić.

Jak szybko będzie widać efekty?
Efekty widać od razu. Pierwsze efekty widać często już po pierwszej lekcji. Wszystko zależy jednak od konkretnego dziecka. Dzieci rozwijają się w różnym tempie i, tak jak niektóre zaczynają mówić we własnym języku wcześniej, a inne później, tak samo bywa i w przypadku języka obcego.

Czy zajęcia raz w tygodniu to nie za mało?
Częścią metody Helen Doron jest słuchanie dwa razy dziennie specjalnych nagrań. Dziecko osłuchuje się w ten sposób z językiem. W trakcie spotkań z nauczycielem dziecko poznaje znaczenie słów. W efekcie ma kontakt z językiem 15 razy w tygodniu.  Pamiętaj, aby Twoje dziecko regularnie słuchało płyt CD. Jest to nieodzowna część metody, zapewniająca, w połączeniu z zajęciami, szybkie postępy. Im szybciej dziecko robi postępy, tym więcej przyjemności czerpie z zajęć. Nieregularne słuchanie pociągnie za sobą spowolnienie tempa przyswajania języka angielskiego, co z kolei spowoduje w dziecku uczucie znudzenia, braku chęci i motywacji do dalszej nauki.

Co w przypadku choroby dziecka? Czy zajęcia przepadają?
Nieobecności na zajęciach można odrobić w równoległej grupie. Prosimy o zgłaszanie nauczycielowi chęci odrabiania zajęć. Gdy zachodzi potrzeba odrobienia, (np. choroba nauczyciela lub wszystkich dzieci) zajęcia przesuwane są na dodatkowy termin.

Czy rodzice muszą być obecni na zajęciach?
W przypadku małych dzieci tak, obecność jest konieczna. W przypadku dzieci starszych rodzice zazwyczaj mogą, choć nie muszą, być obecni na zajęciach języka angielskiego. Jednym dzieciom obecność rodziców pomaga, innym wręcz przeciwnie – staramy się podchodzić do tej kwestii indywidualnie.

Czy cały czas będzie uczył ten sam lektor?
Przez czas trwania każdego kursu staramy się zapewnić tego samego lektora. Zmiana lektora nie
jest dla dzieci jednak problemem. Nasi lektorzy to wykwalifikowana kadra, posiadająca międzynarodowe certyfikaty uprawniające do nauczania w Centrach HDEE. Wiedzą jak podejść do nauczania dzieci i jak zachować się w przypadku zmiany. Dzieci chłoną zmiany i przyzwyczajają się do nich znacznie szybciej niż dorośli.

Co po zakończeniu kursu? Czy jest kontynuacja?
Posiadamy obecnie 10 następujących po sobie poziomów, każde dziecko zaczynając u nas naukę przed np. czwartym rokiem życia będzie mogło ją kontynuować przez kilka lat na kolejnych kursach języka angielskiego dla dzieci, które będą poszerzać jego umiejętności.

Czy ma sens rozpoczynać naukę języka skoro dziecko jeszcze nie potrafi się skupić – usiąść i uważnie słuchać?
Tak, ma to sens. Podobnie jak w przypadku języka ojczystego, nie musimy czekać, aż dziecko zasiądzie w szkolnej ławce. Dziecko nie musi uważnie słuchać, aby się nauczyć. Podczas zajęć nie
oczekujemy od dziecka koncentracji – raczej uczestnictwa w zabawie. A że bawimy się po angielsku, dziecko, niejako mimochodem, absorbuje język – staje się on narzędziem komunikacji.

Czy lekcje są tylko w języku angielskim?
Tak, lekcje prowadzone są w całości w języku angielskim. Są od tej reguły wyjątki – np. gdy mamy sytuację kryzysową podczas zajęć. W kursach dla dzieci starszych, gdzie uczymy gramatyki, niektóre zagadnienia gramatyczne tłumaczymy po polsku.

Czy dziecko pozna też gramatykę i pisownię, czy tylko będzie się „bawić”?
Podobnie jak w przypadku języka ojczystego, dziecko poznaje gramatykę nieświadomie od samego początku. Poprawne wykorzystywanie zasad gramatycznych bez świadomości korzystania z nich jest charakterystyczne dla rodzimych użytkowników każdego języka. Najpierw mówimy w języku, a w odpowiednim czasie poznajemy reguły gramatyczne. Uczniowie centrów Helen Doron poznają reguły gramatyczne na dwóch ostatnich kursach – chociaż już wcześniej podświadomie je stosują. Jeśli chodzi o pisanie, to podobnie jak w języku ojczystym, najpierw uczymy się mówić – pisać zaczynamy dopiero, gdy jesteśmy na to gotowi, pod względem rozwoju ogólnego i mając już odpowiednie kompetencje językowe.

Jak można powtarzać z dzieckiem w domu, żeby utrwalić materiał, jak pracować?
Nie ma konieczności pracowania z dzieckiem w domu. Można oczywiście utrwalać poznany materiał. W większości książeczek jest gra do wycięcia – kostka, puzzle lub memory game. Grając pamiętajmy o zasadach podobnych jak na zajęciach: używamy języka angielskiego, a nie tłumaczymy na polski, czy odwrotnie; nie zmuszamy dziecka zbyt natarczywie do mówienia, a raczej chwalimy je i nagradzamy po każdym małym sukcesie. Nie zapominamy oczywiście o włączaniu płyty dwa razy dziennie.

Czy dziecko rzeczywiście musi słuchać płyt?
Tak, jest to niezbędny element metody. Codzienne słuchanie płyt wraz z cotygodniową lekcją w grupie tworzą anglojęzyczne środowisko, w którym dziecko może absorbować język w sposób naturalny. Dzieci, które nie słuchają regularnie płyt w domu, nie znają materiału, co sprawia, że gorzej radzą sobie na zajęciach, a często wręcz sobie nie radzą, co z kolei często prowadzi do problemów z dyscypliną.

Jak długa trwa płyta?
W zależności od kursu od ok. 15 do ok. 25 minut.

 

 
Call Now Button