X
 
 

Trzy pytania zanim otworzysz szkołę angielskiego dla dzieci opartą na franczyzie

Zaraz obok kupna domu czy mieszkania podjęcie się prowadzenia szkoły w systemie franczyzy jest prawdopodobnie jednym z największych wyzwań finansowych w życiu. Dlatego trzeba być w stu procentach pewnym, że dokonało się odpowiedniego wyboru.

Można by pomyśleć, że franczyza to gotowy biznes, a przystąpienie do niej zagwarantuje nam sukces. Oczywiście jest mnóstwo plusów takiej sytuacji, ale też i wiele wyzwań. Co potrzebujesz wiedzieć, zanim przystąpisz do franczyzy?

  1. Czy jesteś na to gotowy/gotowa?

W czym jesteś dobra/dobry i co Cię pasjonuje?

Zacznij od przyjrzenia się sobie. Co jesteś w stanie wnieść do biznesu w zakresie umiejętności i kwalifikacji? Czy Twoje wykształcenie ma coś wspólnego z biznesem, którego chcesz się podjąć? Może się okazać, że Twoja edukacja nie do końca odpowiada wymaganiom, jakie stawia dana franczyza. Nie jest to jednak przeszkoda. Być może nie masz ani wykształcenia ani doświadczenia w szkolnictwie, ale znasz się na prowadzeniu biznesu, sprzedaży i marketingu, co może się przydać we franczyzie związanej z nauczaniem.

Jest to tak samo ważne, jak pasja uczenia i przekonanie, że angielski jest bardzo ważny dla przyszłych pokoleń. Najważniejsze, żeby od początku wiedzieć, jakie benefity płyną z prowadzenia szkoły językowej.

Od pasji do działania

Oprócz zainteresowania edukacją musisz także posiadać praktyczną wiedzą, by wiedzieć, jak efektywnie prowadzić biznes, by odnieść sukces. W biznes planie wyznaczysz sobie cele i potrzeby, w których osiągnięciu może pomóc Ci franczyzodawca. Warto też określić, jakich brakuje Ci umiejętności i przedyskutować to w czasie szkolenia.

To interes dla ludzi

Czy masz pewność, że chcesz podjąć się prowadzenia swojego własnego biznesu? Nie zawsze jest łatwo być liderem/liderką? A będziesz odpowiedzialny/odpowiedzialna za budowanie, prowadzenie i motywowanie Twojej kadry. Twój sukces zależy od dobrej drużyny, która będzie podzielała Twój entuzjazm do biznesu.

  1. Czy odrobiłeś/odrobiłaś pracę domową?

Biznes, którym się zainteresujesz, może być jednym z najlepszych, ale musisz też poznać jego zaplecze.

Kto stoi za franczyzą?

Z kim masz do czynienia? Czy dana firma jest oryginalnym biznesem i ma wiedzę oraz odpowiednie narzędzia? Franczyzodawca powinien mieć solidne podstawy funkcjonowania oraz potwierdzoną skuteczność na polu swojego działania.

Chwilowa moda czy długotrwały sukces?

Biznes, który chwilowo unosi się na fali popularności, może nie być dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Nie daj się zwieść przez franczyzodawców, którzy oferują model biznesowy związany tylko z ściśle określonym terenem czy zakresem i nie ma możliwości przeniesienia go na inne rynki. Czy franczyzodawca odnosi sukcesy oparte na zasadach, które z łatwością można zastosować gdzie indziej?

Co sprawia, że dany franczyzodawca się wyróżnia?

Co świadczy o unikalności danego biznesu? Bez unikatowej cechy produktu nic go nie wyróżnia spośród konkurencji. Jeśli produkt nie jest wyjątkowy, klienci przejdą obok.

  1. Czego możesz się spodziewać po wprowadzeniu produktu?

Od dobrego startu po długoterminowe korzyści

Uruchomienie i prowadzenie efektywnej franczyzy zależy od stałego wsparcia. Wsparcia, które towarzyszy Ci już od momentu otwarcia biznesu i jest obecne w dalszym rozwoju.

Czy przewidziane są szkolenia, które pomogą Ci rozwinąć skrzydła? Czy możliwy jest regularny kontakt z franczyzodawcą? Czy masz dostęp do kompetentnego doradcy, który odpowie na Twoje pytania i obawy? Czy masz kontakt z innymi franczyzobiorcami?

Nie ma nic gorszego niż poczucie, że poświęciło się czas i zmarnowało pieniądze na biznes, w którym po początkowym sukcesie, zostajesz zupełnie sam/sama. Łatwo dowiedzieć się, czy czeka Cię podobna sytuacja, rozmawiając z obecnymi franczyzobiorcami. Jeśli franczyzodawca kontaktuje się z nimi tylko po to, żeby przyjąć zamówienie lub odebrać tantiemy, szukaj dalej.

Czy franczyzodawca jest zainteresowany stałym ulepszaniem swojego produktu? Czy inwestuje w nowe technologie i aplikacje?

Czy jesteś w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania?

Na początek zacznij od sprawdzenia wyżej wymienionych zagadnień. Czy znasz odpowiedzi na te pytania? Jeśli tak, pozostaje tylko jedna rzecz do zrobienia. Zdecyduj się!

Anne Gordon,
Vice President of Business Development