Angielski dla dzieci i młodzieży Biała Podlaska - Helen Doron Skontaktuj się z nami
26.04.2023

Szkocja: Glasgow, Scottish Highlands, Edinburgh

Szkocja jest wspaniałym miejscem do odwiedzenia, pełnym historii, kultury i pięknych krajobrazów. Właśnie wróciliśmy z wycieczki z naszymi Teensami i jesteśmy zachwyceni.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Glasgow. Jest to największe miasto Szkocji i czwarte, co do wielkości w Wielkiej Brytanii. Miasto jest znane z wielu ciekawych miejsc, takich jak muzea, galerie sztuki, pięknej architektury oraz bogatej historii. Takim ciekawym miejscem w Glasgow jest Kelvingrove Art Gallery and Museum, które oferuje wiele ciekawych wystaw i kolekcji sztuki. Muzeum jest również znanym zabytkiem architektury i warto go odwiedzić, aby zobaczyć piękne wnętrza budynku. My byliśmy zauroczeni wnętrzem i ekspozycjami. Obowiązkowym punktem naszej trasy był University of Glasgow, zbudowany w stylu neogotyckim. Uniwersytet jest jednym z najpiękniejszych zabytków architektury w Szkocji. Zwiedziliśmy także Riverside Museum nad rzeką Clyde oraz zobaczyliśmy dzięki Hop-On Hop-Off Bus główne zabytki Glasgow ( George Square, Glasgow Cathedral, Glasgow Green idt.) Na zakończenie zjedliśmy Fish and chips w The Crystal Palace – jest to najstarszy budynek komercyjny z żeliwną fasadą w UK zbudowany w 1856 roku.

Drugiego dnia wybraliśmy się na Scottish Highlands. To jedna z najpiękniejszych części Szkocji, znana z dzikiej przyrody, górskich krajobrazów oraz malowniczych jezior. Zobaczyliśmy Falls of Falloch, Loch Lomond ( największe jezioro w Szkocji), Three Sisters of Glencoe i najwyższy szczyt Wielkiej Brytanii – Ben Nevis w pobliżu miasteczka Fort Wiliam, Fort Augustus ( znajduje się tam system kanałów Caledonian Canal, który łączy Morze Północne z zachodnim wybrzeżem Szkocji) oraz Loch Ness a także Commando Memeorial (pomnik ten upamiętnia żołnierzy, którzy służyli w czasie II wojny światowej) i urokliwą miejscowość Pitlochry.

Ostatni dzień naszego wyjazdu spędziliśmy w Edynburgu – stolicy Szkocji i jednego z najpiękniejszych miast w Wielkiej Brytanii. Jednym z najważniejszych zabytków miasta jest zamek Edynburski, który stoi na wulkanicznej skale i oferuje piękne widoki na miasto. Piękną panoramę Zamku widać z Princes Street a w Princes Street Gardens jest cudowna Ross Fountain oraz Wojtek the Soldier Bear Memeorial (historia tego niedziwedzia jest niesamowita). Przeszliśmy ok 20 km zwiedzając to niezwykłe miasto i zobaczyliśmy przepiękne zabytki, czarująca architekturę, zwiedziliśmy National Museum of Scotland oraz Scottish National Gallery. Szliśmy zabytkową ulicą Royal Mile, która prowadzi od zamku do Pałacu Holyrood. Na Royal Mile znajdują się liczne sklepy, kawiarnie, bary oraz wiele zabytków, takich jak St. Giles Catedral, ratusz miejski i wiele innych budynków z epoki średniowiecza. Calton Hill to wzgórze w centrum Edynburga, które oferuje piękne widoki na miasto. Znajduje się tam National Monument of Scotland, obserwatorium astronomiczne oraz dzwonnica Nelsona. Mogliśmy podziwiać stamtąd widok na Holyrood Park oraz na zatokę Morza Północnego Firth of Forth.

Przywieźliśmy ze sobą tysiące przepięknych wspomnień, zachwyt nad Szkocka przyroda, architektura i zabytkami a przede wszystkim apetyt ta kolejne wyjazdy 🙂