• slide1-0811 slide2-0811
    Angielski dla dzieci

    Skuteczna i pełna zabawy nauka angielskiego dla dzieci w szkołach Helen Doron English.

    Zobacz dlaczego
  • slide1-infant slide2-infant
    Niemowlęta 0-2

    Maluszki w wieku od 3-24 miesięcy uczą się angielskiego, kształtując przy tym swoje motoryczne umiejętności oraz stymulując rozwój zdolności umysłowych.

    Więcej
  • slide1-1311 slide2-1311
    Dzieci 2-6

    Dzieci doskonalą język mówiony wraz z dwoma kursami „Fun with Flupe” oraz „More Fun with Flupe”, śledząc przygody Granny Fix, Paula Warda oraz zabawnego stworka Flupe’a.

    Więcej
  • slide1-6-12 slide2-232
    Dzieci 6-12

    Dzieci uczą się mówionego angielskiego, czytając i pisząc razem z Paulem oraz Millie, którzy pomagają Kangi i jej synkowi Joey’emu rozwiązywać problem w Storyville.

    Więcej
  • slide1-0611 slide2-0611
    Teen English

    Uczniowie są zaangażowani w poważnie zabawną naukę angielskiego w twórczym środowisku.

    Więcej
  • slide1-0311 slide2-0311
    English ONLINE

    Dzieci w każdym wieku lubią gry komputerowe, nasze wspomagają efektywną naukę angielskiego.

    Wypróbuj
 

Centrum Helen Doron Namysłów- Angielski dla Dzieci i Młodzieży

 

Co warto wiedzieć?

Drodzy Rodzice, poniżej odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

Czy warto uczyć dziecko drugiego języka, jeśli nie mówi jeszcze w pierwszym?
Tak. Niemowlę, które słyszy i reaguje na dwa języki, będzie dorastać rozumiejąc je oba. Doświadczenie wskazuje, że małe dziecko potrafi rozróżniać języki. Nauka różnych języków we wczesnym wieku poszerza możliwości umysłowe dziecka – nie tylko w zakresie nauki języków obcych, ale w ogóle uczenia się i opanowywania nowych umiejętności. Rozpoczynając jak najwcześniej naukę języka angielskiego swojego dziecka, dają mu Państwo szansę na bycie dwujęzycznym. Ponadto, z pomocą naszej metody nauczania, umożliwiają mu Państwo naukę perfekcyjnej brytyjskiej wymowy.

Czy mogę uczyć swoje dziecko samodzielnie?
Lepiej zaprowadzić dziecko do wykwalifikowanego nauczyciela, który uczy metodą Helen Doron. Nauczyciel taki został specjalnie przeszkolony, aby nauka była jak najbardziej efektywna oraz była dla dziecka radosnym, wzbogacającym i satysfakcjonującym doświadczeniem wprowadzającym go w naukę języków obcych i zajęć edukacyjnych. Nauka w grupie daje możliwość interakcji, obserwowania reakcji innych dzieci na polecenia nauczyciela, zachęca do komunikowania się. Udział w zabawach sprawia większą radość. Zadaniem rodzica w domu jest dopilnowanie, by płyta została włączona dwa razy w ciągu dnia, tak by dziecko mogło ją słyszeć w czasie innych czynności czy zabaw, „w tle”.

Jakie zalety mają zajęcia angielskiego metodą Helen Doron English?

Zalety metody Helen Doron English to: intensywne i dynamiczne zajęcia; intensywne kursy języka angielskiego, realizujące bogaty materiał leksykalny; wypróbowana i skuteczna metoda; nauka w małych grupach (4-8 uczniów); czternaście kolejno następujących po sobie kursów, w tym dziesięć kursów języka mówionego dla młodszych dzieci; każdemu kursowi towarzyszą starannie opracowane materiały dydaktyczne, a dla starszych dzieci także dodatkowe ćwiczenia gramatyczne; wykwalifikowani nauczyciele, którzy ukończyli kurs nauczania metodą Helen Doron i stale doskonalą swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w szkoleniach, warsztatach i konferencjach, otrzymują stałe wsparcie w kwestiach dotyczących jakości prowadzonych zajęć oraz są objęci nadzorem metodycznym; ciągła aktualizacja materiałów dydaktycznych; zabawa, radość i sukces.

Od którego roku życia można zapisać dziecko?
Dziecko może uczestniczyć w naszych kursach po skończeniu 3 miesiąca życia. Dla tak małych maluszków mamy specjalnie opracowany program, umożliwiający im przyswajanie w sposób naturalny melodii języka angielskiego. Przy systematycznym uczestnictwie w naszych kursach od tak wczesnego okresu życia, umożliwiacie Państwo Waszym dzieciom bycie osobami dwujęzycznymi.

Czy dziecko się czegoś nauczy jeśli jeszcze nie mówi?
Dzieci uczą się już od chwili urodzin, a nawet wcześniej. Cały czas mają kontakt z rodzicami, którzy do nich mówią. Początkowo dziecko rozróżnia dźwięki i na nie reaguje, potem zaczyna mówić proste pojedyncze słowa. Dlatego dziecko uczy się nawet wówczas, gdy samo jeszcze nie potrafi mówić.

Jak szybko będzie widać efekty?
Efekty widać od razu. Pierwsze efekty zauważycie Państwo już po pierwszej lekcji. Zobaczycie jak wasze kilkuletnie dziecko reaguje na polecenia i pytania zadawane w języku angielskim, jak szybko potrafi się uczyć. Wszystko zależy jednak od konkretnego dziecka. Dzieci rozwijają się w różnym tempie i, tak jak niektóre zaczynają mówić we własnym języku wcześniej, a inne później, tak samo bywa i w przypadku języka obcego.

Czy zajęcia raz w tygodniu to nie za mało?
Częścią metody Helen Doron jest słuchanie dwa razy dziennie specjalnych nagrań. Dziecko osłuchuje się w ten sposób z językiem. W trakcie spotkań z nauczycielem dziecko poznaje znaczenie słów. W efekcie ma kontakt z językiem 15 razy w tygodniu.

Co w przypadku choroby dziecka? Czy zajęcia przepadają?
Prosimy zgłosić do szkoły chęć odrobienia zajęć. Dziecko odrobi zajęcia w równoległej grupie.

Ile dziecko się nauczy w ciągu roku?
Zakres poznawanego materiału zależy od wieku dziecka. Przykładowo, najmłodsze dzieci poznają około 550 słów, a starsze nawet do 2000.

Czy rodzice muszą być obecni na zajęciach?
W przypadku małych dzieci tak, obecność jest konieczna. W przypadku dzieci starszych rodzice zazwyczaj mogą, choć nie muszą, być obecni na zajęciach języka angielskiego. Jednym dzieciom obecność rodziców pomaga, innym wręcz przeciwnie – staramy się podchodzić do tej kwestii indywidualnie.

Czy cały czas będzie uczył ten sam lektor?
Przez czas trwania każdego kursu staramy się zapewnić tego samego lektora. Zmiana lektora nie jest dla dzieci jednak problemem. Nasi lektorzy to wykwalifikowana kadra, posiadająca międzynarodowe certyfikaty uprawniające do nauczania w Centrach HD. Uczą tym samym programem i tą samą metodą. Wiedzą jak podejść do nauczania dzieci i jak zachować się w przypadku zmiany. Dzieci chłoną zmiany i przyzwyczajają się do nich znacznie szybciej niż dorośli. Zmiana nauczyciela nastąpi w momencie, w którym Państwa dziecko będzie przechodziło na coraz bardziej zaawansowane kursy. Podobnie jak w całym systemie oświaty. Nauczyciel nauczania początkowego nie uczy Państwa dzieci w klasie maturalnej.

Co po zakończeniu kursu? Czy jest kontynuacja?
Posiadamy obecnie 14 następujących po sobie poziomów kursów. Kontynuując z nami naukę języka angielskiego od 3 miesiąca do 19 roku życia, Państwa dziecko kończy naszą szkołę jako osoba dwujęzyczna, ze znajomością języka angielskiego na poziomie B2.

Co to znaczy „metoda naturalna”? 
Metoda naturalna polega na nauce języka w sposób analogiczny do nauki języka ojczystego.? Od urodzenia dzieci słyszą brzmienie i melodię swojego języka ojczystego. Stopniowo, poprzez kontakt z rodzicami i innymi bliskimi osobami, poznają znaczenia poszczególnych słów. W odzwierciedleniu tego procesu, dzieci uczące się metodą Helen Doron, mają codzienny kontakt z językiem angielskim dzięki specjalnie opracowanym ścieżkom dźwiękowym. Słuchają ich dwa razy dziennie podczas zabawy, ubierania się, przed zaśnięciem, itp. W ten sposób przyswajają sobie dźwięki i melodię języka. Podczas zajęć w niewielkich grupach (4-8 osób) prowadzonych przez wykwalifikowanych nauczycieli, dziecko z kontekstu, w trakcie zabawy, poznaje znaczenia dźwięków, z którymi codziennie się osłuchuje. Dzięki temu dzieci uczą się szybko i łatwo.

Czy podczas słuchania dziecko powinno koncentrować się na treści nagrania?
Słuchanie powinno odbywać się „w tle”, podczas codziennych czynności takich jak ubieranie się, mycie, podróż samochodem, zabawa. Ważne, by nie zajmowało się czynnościami, które zbytnio angażują jego słuch (np. telewizor, gra komputerowa).

Co ma robić rodzic podczas zajęć? 
To zależy od wieku. Rodzice dzieci najmłodszych czynnie uczestniczą w zajęciach – zachęcają dzieci do wspólnej zabawy lub nawet czasem sami się bawią (dają w ten sposób przykład dzieciom). Rodzice starszych maluchów obserwują zajęcia. W każdym przypadku prosimy rodziców o współpracę przy utrzymaniu dyscypliny i powstrzymanie się od mówienia po polsku, czy podpowiadania dzieciom. Prosimy również nie zmuszać dziecka zbyt natarczywie do mówienia. Naszą zasadą jest: zachęcamy, ale nie przymuszamy – każde dziecko wypowie się, kiedy będzie na to gotowe.

Czy lekcje są tylko w języku angielskim?
Tak, lekcje prowadzone są w całości w języku angielskim. Są od tej reguły wyjątki – np. gdy mamy sytuację kryzysową podczas zajęć. W kursach dla dzieci starszych niektóre zagadnienia gramatyczne możemy wytłumaczyć po polsku.

Jak nauczyciel radzi sobie z dyscypliną jeśli lekcje są tylko po angielsku?
Elementem szkolenia nauczycieli Helen Doron jest radzenie sobie z dyscypliną w grupie. Jeśli sytuacja jest kryzysowa nauczyciel może na chwilę przejść na język polski. Nasi nauczyciele biorą też udział w specjalnym szkoleniu odnośnie zagadnień utrzymania dyscypliny na zajęciach.

Czy to źle, że dziecko nie udziela się podczas zajęć, skoro efekty widoczne są w domu?
Każde dziecko jest inne. Jeżeli efekty widoczne są w domu, to wszystko jest w porządku. Nie zmuszajmy dziecka do udzielania się podczas zajęć – włączy się do nich, kiedy będzie na to gotowe.

Czy dziecko pozna też gramatykę i pisownię, czy tylko będzie się „bawić”?
Podobnie jak w przypadku języka ojczystego, dziecko poznaje gramatykę nieświadomie od samego początku. Poprawne wykorzystywanie zasad gramatycznych bez świadomości korzystania z nich jest charakterystyczne dla rodzimych użytkowników każdego języka. Najpierw mówimy w języku, a w odpowiednim czasie poznajemy reguły gramatyczne. Uczniowie centrów Helen Doron poznają reguły gramatyczne na kursach bardziej zaawansowanych, młodsze dzieci na kursach początkujących podświadomie je stosują.

Naukę czytania po angielsku dzieci rozpoczynają u nas w wieku 4 lat. Posługujemy się metodą nauki czytania globalnego. Czytanie globalne odbywa się w trakcie kursu, na które uczęszcza Państwa dziecko. Po opanowaniu przez dzieci czytania globalnego (zazwyczaj trwa to 2 lata) dołączamy naukę pisania po angielsku. Moment, w którym dołączamy naukę pisania do kursu standardowego, to zazwyczaj 2 klasa szkoły podstawowej. Zależy to jednak od poziomu dzieci i decyzji lektora.

Czy dziecko nie będzie miało problemów z nauczeniem się języka polskiego?
Czy dziecku nie będą mylić się języki?

Nauka języka obcego nie wpływa negatywnie na naukę języka ojczystego. Na początku dziecko może pozornie „mylić” języki – czyli np. wstawiać angielskie słówka zamiast polskich, szczególnie jeśli są one dla niego łatwiejsze (np. „car” zamiast „samochód”). Z czasem to zjawisko zanika.

Czy muszę znać język angielski?
Nie, znajomość angielskiego rodzicowi nie jest niezbędna, by wesprzeć swoje dziecko w nauce.

Jak długo trwa codzienne słuchanie nagrań?

W zależności od kursu od 15 do 25 minut.

Czy dziecko rzeczywiście musi słuchać nagrań?

Tak, jest to niezbędny element metody. Dzieci, które nie słuchają nagrań regularnie nie znają materiału, co sprawia że gorzej radzą sobie na zajęciach i mogą zniechęcić się do dalszej nauki.

 
Call Now Button