Jak wygląda w Helen Doron angielski dla przedszolaka?
22.05.2022
Jak wygląda w Helen Doron angielski dla przedszolaka?
Szkoła języka angielskiego dla dzieci w Bielsku-Białej
Zajęcia z języka angielskiego dla dzieci odbywają się w grupach 4-8 osobowych. W trakcie lekcji angielskiego wykorzystujemy mnóstwo rekwizytów, zabawek i gier niejednokrotne przygotowywanych własnoręcznie przez nas, muzykę, taniec, zabawy ruchowe, śpiewamy piosenki i uczymy się wierszyków. Nasze kursy dostosowane są do rozwoju emocjonalnego dziecka i jego poziomu językowego. Zajęcia w naszej szkole przeprowadzane są zgodnie z zasadami metody Helen Doron.
Jak powstała metoda Helen Doron?
Metoda Helen Doron to jedna z najskuteczniejszych obecnie metod nauki języka obcego. Przeznaczona jest dla dzieci. Powstała w latach 80. stworzona przez brytyjską lingwistkę Helen Doron. Inspiracją do powstania metody była metoda Suzuki, przy pomocy której córka Helen Doron uczyła się grać na skrzypcach. Osiągnięcia córki uświadomiły autorce metody, że dzieci mają wrodzoną zdolność zapamiętywania tego, co słyszą. Założyła, że dziecko jest w stanie osłuchać się z językiem obcym tak samo, jak z językiem ojczystym. Wymaga to stałego i naturalnego kontaktu z językiem. Metoda Helen Doron na początku była wykorzystywana do nauczania dzieci najmłodszych. Z czasem twórczyni metody opracowała program do nauki również dla nastolatków.
Na czym polega metoda Helen Doron?
Pierwszym filarem metody Helen Doron jest zanurzenie w języku, które oznacza codzienny kontakt z językiem angielskim. Dziecko w domu odsłuchuje nagrania (dźwiękowe lub DVD), które pozwalają mu w skuteczny sposób zapamiętać dane słowo, którego uczyło się na zajęciach. Odsłuchiwanie nagrań ćwiczy pamięć długotrwałą. Nagrania mogą być słuchane w tle w trakcie wykonywania codziennych czynności przez dziecko (jazdy samochodem, jedzenia, bawienia się)
Drugim filarem metody Helen Doron jest pozytywne wzmocnienie. Polega ono na tym, że wyszkolony nauczyciel zachęca dzieci do nauki poprzez chwalenie ich postępów a zwłaszcza prób używania języka angielskiego.
Trzeci filar metody Helen Doron to nauka w sposób naturalny. Zajęcia przeprowadzane są wyłącznie w języku angielskim. Wyjaśnienie danego słowa czy wyrażenia odbywa się na zasadzie skojarzeń w ramach zabawy i przy pomocy rekwizytów i zabawek. W trakcie zajęć przeplatane są ze sobą zarówno dynamiczne jaki i statyczne czynności. Przyswajanie kolejnych wyrażeń i słówek odbywa się przez dziecko w sposób naturalny – tak, jak słów języka ojczystego. Jeśli Twoje dziecko zna dane słowo w języku polskim, u nas pozna je również w języku angielskim. Wraz ze wzrostem zasobu słownictwa języka ojczystego, będzie wzrastał również jego zasób słownictwa w języku angielskim.
Czwarty filar metody Helen Doron to nauka w małych grupach od 4 do 8 osób. W przypadku grup dla nastolatków zajęcia mogą być przeprowadzane w grupach do 12 osób. W trakcie zajęć dziecko oprócz języka angielskiego, uczy się również współpracy w grupie, zachowań społecznych, ćwiczą umiejętności interpersonalne. Dlaczego praca w grupie jest skuteczniejsza niż zajęcia indywidualne? Ponieważ dzieci uczą się przez naśladownictwo. Naśladują nie tylko nauczyciela, ale również swoich kolegów, co dodatkowo zachęca je do nauki. U nas zawiązywane są również długoletnie przyjaźnie 😊
Kiedy widać pierwsze efekty nauki?
Pierwsze efekty nauki pojawiają się już po pierwszych zajęciach. Kolejne stopnie swoich umiejętności dzieci osiągają w tempie dostosowanym do ich indywidualnych możliwości. Najpierw zaczynają rozumieć polecenia i zadania wydawane przez nauczyciela, później wypowiadają swoje pierwsze słowa po angielsku. Następnie przychodzi czas na pełne zdania i wypowiedzi. Nasza metoda jest skuteczna dlatego, że opiera się na zrozumieniu procesu w jaki sposób dzieci się uczą.