To tak samo jak dziecko uczy się języka ojczystego, gdy słowa nabierają dla niego znaczeń poprzez kontekst.
W domu dzieci słuchają ścieżek dźwiękowych w języku angielskim, dzięki czemu osłuchują się ze słownictwem i konstrukcjami gramatycznymi. Następnie lektor obrazowo nadaje ,,osłuchanym” słowom znaczenie. Razem dziecko ma więc kontakt z językiem angielskim 15 razy w tygodniu, a wiedza zapisuje się w pamięci długotrwałej. Tak działa naturalna metoda nauki drugiego języka:)
Nagrania powinny być odtwarzane dwa razy dziennie w tle innych czynności, np. jazdy samochodem, kąpieli, zabawy, przed zasypianiem. Dziecko nie musi się na nich skupiać, jedynie osłuchiwać. Dzięki regularnemu kontaktowi z językiem angielskim uczeń będzie mógł czynni uczestniczyć w zajęciach.
Metoda Helen Doron jest dopasowane do możliwości odbiorców i wieku uczniów, czy to przedszkolaków, czy uczniów szkoły podstawowej.
Stosujemy metodę naturalną, co oznacza, że lektorzy używają jak najprostszego języka, bez zbędnych czy zbyt skomplikowanych komunikatów, wspierają swoje wypowiedzi gestami, wprowadzają w pierwszej kolejności pojedyncze słówka, a dopiero potem coraz bardziej rozbudowanych wypowiedzi, no i dużo powtórek.
W trakcie zajęć dbamy o to by łączyć fonię z wizją, nie tylko wykorzystując typowe materiały audiowizualne, ale także karty obrazkowe czy rekwizyty dydaktyczne, np. pluszaki, w połączeniu z naszymi wypowiedziami. Piosenek najczęściej ilustrowane są gestami, co niezwykle wpływa na zapamiętywanie motoryczne treści.
Początkowo nasi najmłodsi uczniowie, dwulatki, trzylatki, reagują całym ciałem, np. ilustrując piosenkę, ale również w praktyce reagując na proste zadania, typu „podejdź”, „podaj mi” itp. udzielając odpowiedzi niewerbalnie. W dalszej kolejności wypowiadają pojedyncze słowa, typu kolor kredki, który chcą wziąć od lektora, czy nazwę zwierzątka, którym w danej grze chcą być, itd., itd. – stopniowo przygotowują się do wypowiadania się w języku obcym.
Następnie przychodzi czas na przedstawianie się, proste dialogi typu pytanie i odpowiadanie skąd się pochodzi, ale też dotyczących np. pogody, samopoczucia czy upodobań żywieniowych. Zajęcia całkowicie w języku angielskim przygotowują naszych uczniów do prawdziwych sytuacji, które mogą się wydarzyć, np. na wakacjach za granicą, w hotelowym kid’s club – angielskojęzyczni towarzysze zabaw i opiekunowie już nie będą straszni;-)
Zajęcia w języku angielskim pozwalają się naszym uczniom z tym językiem zaprzyjaźnić, otworzyć na mówienie i komunikację. To pomaga w życiu jak i edukacji szkolnej – posłuchajcie co mówi o nauce języka angielskiego w Helen Doron wieloletnia już uczennica jednej ze szkół: