PRZEMOC W SZKOLE – jak rozpoznać, że nasze dziecko jest dręczone w szkole?
Większości osób przemoc kojarzy się z jej najbardziej fizyczną formą, czyli biciem, szarpaniem itd. Jednak przemoc rówieśnicza w szkole może przybierać bardzo wiele form, niekoniecznie fizycznych. Istnieje również przemoc psychiczna, werbalna oraz, coraz częściej stosowana przez dzieci i młodzież, cyberprzemoc. Każda forma przemocy jest zła i żadnej z nich nie należy lekceważyć!
https://helendoron.pl/blog/bullying-co-to-jest-i-jak-na-to-reagowac/
Szkoła powinna być miejscem nauki i kształtowania relacji z rówieśnikami. Niestety, dla wielu dzieci jest to miejsce, gdzie pada ofiarą przemocy ze strony rówieśników. Jak pokazują badania: niemal połowa nastolatków doświadcza przemocy rówieśniczej. Jak rozpoznać, że nasze dziecko jest dręczone w szkole? Oto kilka sygnałów, na które trzeba zwrócić uwagę:
Sygnałem alarmowym dla Rodzica powinny być nie tylko siniaki i zadrapania, ale również np. często gubione gadżety, zniszczone ubrania, wyraźnie rzadsze spotkania towarzyskie dziecka, brak wizyt przyjaciół w domu. Jeśli podejrzewamy, że nasze dziecko może być dręczone, wyśmiewane lub prześladowane w szkole, powinniśmy niezwłocznie reagować. Postarajmy się o szczerą i otwartą rozmowę z dzieckiem: słuchajmy go spokojnie, nie pośpieszając i nie przerywając mu. Bądźmy też jednak przygotowani na to, że może ono próbować zaprzeczać. Może bowiem bać się, że „doniesienie” na agresora sprawi, że przemoc jeszcze bardziej się zaostrzy. Kolejnym z powodów, dla których dziecko nie prosi dorosłych o pomoc, jest również to, że może po prostu wstydzić się, że stało się ofiarą prześladowania. Dzieci, które padają ofiarą przemocy, często obwiniają same siebie za to, co się stało. Dręczenie w szkole może również prowadzić do zaburzeń depresyjnych i myśli samobójczych.
Okazując dziecku wsparcie na co dzień i zainteresowanie jego sprawami, mamy większą szansę na to, że wcześniej zauważymy, że dzieje się coś złego oraz na to, że dziecko samo przyjdzie do nas z problemem.
Dlaczego dziecko staje się ofiarą przemocy rówieśniczej?
Problem nękania w szkole dotyczy zazwyczaj dzieci, które wydają się słabsze – są nieśmiałe lub bardziej wrażliwe, mają niską samoocenę.
Również dziecko, które w jakikolwiek sposób wyróżnia się wśród rówieśników, może paść ofiarą prześladowania – ze względu na wzrost, wagę, kolor skóry, pochodzenie czy nawet wyniki w nauce, umiejętności sportowe, styl ubierania.
Prześladowcy często nie znajdują innego sposobu na wyróżnienie się w grupie i zdobycie przywództwa, dlatego wybierają ofiary dzięki którym mogą się wybić.
Wyśmiewanie i nękanie dziecka w szkole przez rówieśników może dotknąć każde dziecko – niezależnie od wieku, wyglądu czy rodzaju szkoły, do której uczęszcza.
Warto jak najwcześniej uczyć dzieci budowania zdrowych relacji z rówieśnikami, z poszanowaniem ich granic.
https://helendoron.pl/blog/praca-z-dzieckiem-introwertycznym-na-zajeciach-w-helen-doron/
PRZEŚLADOWANIE W SZKOLE – co możemy zrobić?
Co możemy zrobić gdy dziecko jest wyśmiewane w szkole? Przede wszystkim nie bagatelizować problemu.
Komunikacja: Rozmawiajmy z dzieckiem, słuchajmy go uważnie i dajmy mu wsparcie emocjonalne.
To ważne aby dziecko wiedziało, że może liczyć na zrozumienie i pomoc ze strony dorosłych.
Kontakt ze szkołą: Poinformujmy wychowawcę o swoich obawach i poprośmy o interwencję. Nie bójmy się powiadomić dyrekcji szkoły o sytuacji i wymagajmy aby zostały podjęte konkretne działania zapewniające dziecku bezpieczeństwo.
Kroki prawne: jeżeli szkody poniesione przez dziecko w wyniku agresji w szkole są poważne (np. pobicie, kradzież mienia), nie wahajmy się zgłosić sprawę na policję.
Wsparcie psychologiczne: Skorzystaj z pomocy poradni psychologiczno-pedagogicznej, gdzie dziecko może otrzymać profesjonalne wsparcie.
Kreatywne zajęcie: Warto dać dziecku możliwość oderwania myśli od prześladowania w szkole. Odpowiednio dobrane zajęcia pozalekcyjne to szansa na zdobywanie umiejętności społecznych w bezpiecznym środowisku oraz poczucie osiągnięć i nauka pewności siebie.
Helen Doron English to więcej niż tylko nauka angielskiego. U nas dobro dziecka jest stawiane zawsze na pierwszym miejscu. Na naszych zajęciach uczymy postaw prospołecznych. Dbamy również o emocjonalny i intelektualny rozwój naszych uczniów, budujemy zdrowe poczucie własnej wartości i zachęcamy aby nie oceniać po wyglądzie.
Każde dziecko zasługuje na szacunek, bezpieczeństwo i wsparcie. Razem możemy pracować nad stworzeniem bezpiecznego środowiska dla dzieci, w którym mogą się swobodnie rozwijać i uczyć.
Jaką szkołę językową wybrać?
Wybór szkoły językowej dla dziecka to WAŻNA DECYZJA, która wpłynie na jego przyszłość i rozwój. Warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, aby dokonać świadomego wyboru.
Metoda Helen Doron English jest jednym z wyjątkowych podejść do nauki języka angielskiego, zarówno dla małych dzieci, jak i nastolatków. Oto dlaczego warto zaufać tej metodzie:
Muzyka i ruch: podczas lekcji wykorzystywane są piosenki, rymowanki i ruch. Dzieci śpiewają, tańczą i bawią się, jednocześnie przyswajając nowe słownictwo i struktury językowe.
Gry i zabawy: nauczyciele stosują różnorodne gry i zabawy, które angażują dzieci w aktywność. Mogą to być układanki, gry planszowe, czy konkursy.
Storytelling: opowiadanie historii to ważny element zajęć. Dzieci słuchają ciekawych opowieści, uczą się nowych słów i wyrażeń oraz rozwijają wyobraźnię.
Kreatywność: dzieci mają możliwość tworzenia własnych tekstów, rysowania, malowania i improwizacji. To rozwija ich kreatywność i umiejętność wyrażania się.
Bezpieczne środowisko: zajęcia oparte na zabawie eliminują presję i stres związaną z nauką. Dzieci czują się swobodnie, co sprzyja efektywnej nauce.
Warto zwrócić uwagę na te aspekty przy wyborze szkoły językowej dla swojego dziecka. Metoda Helen Doron English to nie tylko nauka, ale także rozwijanie kompetencji potrzebnych w dzisiejszym świecie.
Korepetycje językowe z angielskiego to dodatkowe lekcje, dzięki którym Twoje dziecko powtórzy materiał z lekcji angielskiego nauczanej w szkole i uzyska pomoc w zrozumieniu przerabianego wcześniej materiału.
Korepetycje są doraźną pomocą w sytuacji, w której wystąpił problem z materiałem szkolnym. Uzupełniają wiedzę i potrafią być pożyteczne przed klasówką czy egzaminem.
Warto dokładnie sprawdzić referencje korepetytora, na którego pomoc się zdajemy – ta bardzo powszechna forma nauki języka angielskiego skupia nauczycieli na bardzo różnych poziomach zaawansowania lingwistycznego – bardzo często korepetytorami są studenci.
Korepetycje są dobre na powtórkę
Warto zastanowić się, dlaczego w ogóle powstała taka forma edukacji jak korepetycje. Kiedy sięgniemy myślami do własnych doświadczeń szkolnych, przypomnimy sobie, że korepetycje były czymś ekskluzywnym, drogim, niedostępnym dla wszystkich uczniów.
Zazwyczaj prowadzili je ci sami nauczyciele, którzy uczyli danego przedmiotu w szkole. Po godzinach pracy mieli zazwyczaj więcej czasu, by móc skupić się na jednym uczniu i jeszcze raz przekazać mu materiał znany z lekcji.
Logicznym więc jest fakt, że korepetycje są po prostu poprawianiem błędów po niewydolnym systemie edukacji. Tak naprawdę żadne dziecko nie powinno mieć kłopotu ze zrozumieniem tego, czego uczy się w szkole.
Żaden rodzic nie powinien czuć presji, by finansować braki systemu edukacji z własnej kieszeni.
Dlatego korepetycje są dobrym wyjściem, kiedy mamy do rozwiązania jednorazowy problem językowy – choćby powtórkę przed sprawdzianem. Nie sprawdzą się jednak do długofalowej nauki języka angielskiego.
Korepetycje to uzupełnianie dziur w edukacji, ale nie są przyszłością.
To krótkotrwała pomoc, liczona na godziny, w której nauka języka angielskiego skupia się wokół jednego, wąskiego tematu. Dobra na uzupełnienie, ale nie na zbudowanie wiedzy, poczucia pewności siebie w języku i przełamania bariery językowej.
Korepetycje są jak serial – to wyrywkowa część całej historii podzielonej na odcinki.
W Helen Doron English dążymy do tego, by każde dziecko miało powszechny, otwarty i nieograniczony dostęp do nauki języka angielskiego. By mogło z nim dorastać, osłuchiwać się, oswajać od najmłodszych lat.
Nie mamy żadnych złudzeń – nasze dzieci potrzebują znać język angielski. Świat rozmawia dziś po angielsku, praktycznie każde atrakcyjne stanowisko pracy wymaga znajomości języka angielskiego w stopniu bardzo dobrym.
I tak, jak szybko zmienia się świat i sposób, w jaki się komunikujemy, tak metody nauczania języka angielskiego musiały ulec zmianie.
Niestety, w polskich szkołach wciąż język angielski traktowany jest jak kolejny przedmiot. A język angielski to nie jest kolejny przedmiot w szkole.
Język angielski to sposób myślenia, rozmawiania z ludźmi, rozwijania pasji i osobowości.
Dobra szkoła językowa to miejsce, w którym Twoje dziecko nie tylko nauczy się pisać, mówić i myśleć po angielsku.
Dzięki umiejętnie dobranej metodzie nauczania, uczeń zamieni się w pewnego siebie człowieka, który wie, czego chce, rozumie swoje predyspozycje i cel, do którego zmierza.
To dla nas główne zadanie: przyjąć pod swoje skrzydła małego człowieka i wraz z językiem angielskim wyposażyć go w pewność, że znajduje się w dobrym miejscu swojego życia. Helen Doron to nie tylko innowacyjna metoda nauczania języka angielskiego:
Helen Doron English to filozofia rozwoju i rozumienia potrzeb dzieci.
W Helen Doron nie istnieje wyścig szczurów. Nie istnieje niezdrowa rywalizacja. Nasi uczniowie uczą się od siebie nawzajem, ćwiczą umiejętności interpersonalne, budują relacje społeczne.
W naszym otoczeniu spotykają się dzieci z różnych środowisk, które wzajemnie przekazują sobie swoje doświadczenia pod okiem najlepszych nauczycieli.
Dzięki temu język angielski stanowi dla nich naturalny sposób komunikacji w grupie rówieśniczej. Nie zapewnią tego żadne korepetycje ani prywatne lekcje. Zapoznaj się z naszymi kursami języka angielskiego.
Szkoła językowa jest jak dobry film – gromadzi wielu bohaterów i wątki, prowadzi jasną historię od początku do samego końca. Bez przerwy.
Korepetycje czy szkoła językowa? Wybór należy do Ciebie.
Masz pytania dotyczące zajęć? Potrzebujesz pomocy w dopasowaniu kursu dla dziecka? Zapraszamy do kontaktu przez formularz.
71 1050 1881 1000 0091 4871 7243 (ING Bank Śląski)