Poza kursami ze ścieżki podstawowej, mamy też dla naszych uczniów kilka dodatkowych kursów języka angielskiego. Wprowadzamy je w celu rozwinięcia u dzieci umiejętności mówienia w drugim języku.
Dodatkowe kursy angielskiego pomagają grupie uzupełnić wiedzę i umiejętności tak, aby za rok z pewnością siebie przejść na odpowiedni kurs ze ścieżki podstawowej. Poniżej opisujemy nasze dodatkowe kursy tak, aby rodzicie mogli się dowiedzieć, czego nauczą się ich dzieci na każdym z nich.
Kurs It’s Always Debatable (IAD) rekomendujemy dla uczniów kontynuujących naukę w Helen Doron (najlepiej po kursie PWA, TT lub TV). Jest to kurs, który pomaga nam „rozgadać” nastolatków. Wielu z nich ma trudność w wyrażaniem swojego zdania, a już szczególnie w drugim języku. My zachęcamy ich do odważnego wygłaszania własnych opinii na forum grupy. Jest to świetne przygotowanie do dorosłego życia, w którym pewność siebie i łatwość wypowiadania się pomagają budować zdrowe relacje w zespole.
Dodatkowe kursy angielskiego IAD to przede wszystkim dyskusje i rozmowy. Każdy rozdział w książkach to zaproszenie do debaty na inny temat, na przykład o:
Każdy uczeń może być za lub przeciw w danej debacie, a debaty te potrafią być bardzo żywiołowe. Ważne jednak, by do końca przebiegały w przyjaznej i kulturalnej atmosferze, z zachowaniem szacunku dla drugiej strony.
Uczymy więc naszych studentów jak prowadzić dyskusje na argumenty, a nie emocje, czy jak nie zgadzać się z rozmówcą wyjaśniając dlaczego. Omawiamy też samą formę debaty, na czym polega i jak ją spokojnie zakończyć pomimo rozbieżnych zdań.
Gramatyka na kursie IAD to powtórzenie wszystkich dotychczas poznanych czasów i dużo praktycznych ćwiczeń z ich wykorzystaniem. Słownictwo tekstów bywa trudne, naukowe – jest jednak dobrym sposobem na naukę rozumienia sensu zdań z kontekstu. A taka umiejętność przydaje się na każdym etapie nauki drugiego języka.
Na zajęciach wykorzystujemy rutyny Myślenia Krytycznego, które pomagają nam:
By uporządkować zdobytą wiedzę, tworzymy projekty graficzne, mapy myśli, czy plakaty.
Na końcu każdej książki zostały zebrane zwroty i wyrażenia ułatwiające przedstawianie własnej opinii. To kompendium wiedzy jest bardzo przydatne zarówno do egzaminu 8-klasisty, jak i do matury.
Wiek nastolatka: 12-14 lat
Liczba zajęć: 2 x tydzień
Długość zajęć: 60-75 min
Kurs A Tale of Two Tails (ToTT) wprowadzamy najczęściej po kursie MJwJ lub AB, ale przed PWE. Treścią tego kursu jest 3-aktowe przedstawienie teatralne o zwierzętach, które zostało nagrane przez dzieci z teatru w Londynie. Nasi uczniowie na zajęciach robią to samo: uczą się poszczególnych ról, a na koniec roku wystawiają uroczyście swoją sztukę (często na to przedstawienie zapraszamy też rodziców, rodzeństwo i znajomych naszych uczniów).
Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu: jeden raz to regularna lekcja angielskiego, drugi – przygotowanie do wystawienia sztuki. Poza samym angielskim dzieci uczą się również technik aktorskich:
Przygotowania i udział w przedstawieniu budują w uczniach pewność siebie i odwagę podczas występów przed publicznością. Oswaja to ich też z tremą i pomaga znaleźć sposoby na radzenie sobie z nią. Takie umiejętności bardzo się im przydadzą w dorosłym życiu.
Zarówno słownictwa, jak i gramatyki dzieci uczą się w sposób naturalny, na bazie tekstów z książek i treści sztuki. Poznają też pierwsze trudniejsze idiomy. Najsilniej rozwijają jednak umiejętność mówienia i to wyłącznie po angielsku.
Wiek dziecka: 9-10 lat
Liczba zajęć: 2 x tydzień
Długość zajęć: 60 min
Kurs More Nat and Friends (MNaF) może być wprowadzony przed kursem JwJ. Jest to kontynuacja kursu NaF – jego bohaterami są dalej kot Nat i pies Polly, którzy mieszkają w ogrodzie i opowiadają swoje historie, zanim się tam wprowadzili.
Tych historii jest osiem i w każdej Nat i Polly trafiają do innej znanej bajki dla dzieci (np. O trzech świnkach). Bajki kończą się morałem, czyli życiową mądrością (np. że warto być przewidującym i przedsiębiorczym). Poza drugim językiem nasi uczniowie poznają więc też wartości, którymi warto się kierować w życiu.
Na zajęciach dzieciom towarzyszą duże zabawki przedstawiające Nata i Polly. Założone na rękę nauczyciela, mówią jego głosem i zachęcają uczniów do odpowiadania w języku angielskim. Zabawki te są tak lubiane, że niektóre szkoły „wypożyczają” je dzieciom na weekendy w zamian za filmiki, które kręcą z ich i swoim udziałem (gdzie opowiadają – tylko po angielsku – co razem robili).
Do kursu MNaF często dołączamy też aplikację HD Read, która świetnie rozwija u dzieci umiejętność czytania po angielsku. Wtedy zajęcia wydłużają się z 45 do 60 minut.
Dodatkowe kursy angielskiego MNaF oferujemy również jako kursy wakacyjne.
Wiek dziecka: 5-7 lat
Liczba zajęć: 1 x tydzień
Długość zajęć: 45-60 min
Inne dodatkowe kursy angielskiego to kurs English Through Drama (ETD), którego uczymy równolegle z innym kursem ze ścieżki (zwykle od NaFa, ale przed PWE). Przeznaczony jest dla dzieci, które mają zacięcie aktorskie.
Kurs zawiera 4 książki, każda z nich jest oparta na uwspółcześnionej wersji klasycznej bajki (Złotowłosa, Śpiąca Królewna, Czerwony Kapturek i Kopciuszek). Dzieci uczą się swoich ról i po każdej książce wystawiają przedstawienie.
Poza ćwiczeniami z gry aktorskiej, uczniowie biorą też często udział w tworzeniu scenografii, rekwizytów czy kostiumów dla aktorów. Cały proces, którego kulminacją jest wystawienie sztuki teatralnej, uczy dzieci współpracy w grupie, odpowiedzialności (za swoją część pracy) oraz buduje ich pewność siebie podczas występów przed większą publicznością.
Te dodatkowe kursy angielskiego ETD oferujemy również jako kursy wakacyjne.
Wiek dziecka: 6-9 lat
Liczba zajęć: 1 x tydzień
Długość zajęć: 60 min
Kurs World of Wonders (WoW) jest przeznaczony głównie dla nowych uczniów, którzy rozpoczynają przygodę z Helen Doron dopiero w szkole podstawowej. Może też być kursem dla uczniów kontynuujących.
WoW dobrze porządkuje wiedzę, zarówno z zakresu słownictwa, jak i gramatyki, przygotowując uczniów do kursu PWE (gdzie gramatyki uczymy się już w sposób usystematyzowany).
Kurs zawiera:
W dodatkowej piątej książce znajdują się mini-projekty (np. mind map czy plakat 3D), które można wykonać, gdy zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu.
Od kursu WoW rozpoczynamy pracę z rutynami Myślenia Krytycznego.
Wiek dziecka: 9-11 lat
Liczba zajęć: 1-2 x tydzień
Długość zajęć: 60-75 min
7 minPoza kursami ze ścieżki podstawowej, mamy też dla naszych uczniów kilka dodatkowych kursów języka angielskiego. Wprowadzamy je w celu rozwinięcia u dzieci umiejętności mówienia w drugim języku.
Dodatkowe kursy angielskiego pomagają grupie uzupełnić wiedzę i umiejętności tak, aby za rok z pewnością siebie przejść na odpowiedni kurs ze ścieżki podstawowej. Poniżej opisujemy nasze dodatkowe kursy tak, aby rodzicie mogli się dowiedzieć, czego nauczą się ich dzieci na każdym z nich.
Kurs It’s Always Debatable (IAD) rekomendujemy dla uczniów kontynuujących naukę w Helen Doron (najlepiej po kursie PWA, TT lub TV). Jest to kurs, który pomaga nam „rozgadać” nastolatków. Wielu z nich ma trudność w wyrażaniem swojego zdania, a już szczególnie w drugim języku. My zachęcamy ich do odważnego wygłaszania własnych opinii na forum grupy. Jest to świetne przygotowanie do dorosłego życia, w którym pewność siebie i łatwość wypowiadania się pomagają budować zdrowe relacje w zespole.
Dodatkowe kursy angielskiego IAD to przede wszystkim dyskusje i rozmowy. Każdy rozdział w książkach to zaproszenie do debaty na inny temat, na przykład o:
Każdy uczeń może być za lub przeciw w danej debacie, a debaty te potrafią być bardzo żywiołowe. Ważne jednak, by do końca przebiegały w przyjaznej i kulturalnej atmosferze, z zachowaniem szacunku dla drugiej strony.
Uczymy więc naszych studentów jak prowadzić dyskusje na argumenty, a nie emocje, czy jak nie zgadzać się z rozmówcą wyjaśniając dlaczego. Omawiamy też samą formę debaty, na czym polega i jak ją spokojnie zakończyć pomimo rozbieżnych zdań.
Gramatyka na kursie IAD to powtórzenie wszystkich dotychczas poznanych czasów i dużo praktycznych ćwiczeń z ich wykorzystaniem. Słownictwo tekstów bywa trudne, naukowe – jest jednak dobrym sposobem na naukę rozumienia sensu zdań z kontekstu. A taka umiejętność przydaje się na każdym etapie nauki drugiego języka.
Na zajęciach wykorzystujemy rutyny Myślenia Krytycznego, które pomagają nam:
By uporządkować zdobytą wiedzę, tworzymy projekty graficzne, mapy myśli, czy plakaty.
Na końcu każdej książki zostały zebrane zwroty i wyrażenia ułatwiające przedstawianie własnej opinii. To kompendium wiedzy jest bardzo przydatne zarówno do egzaminu 8-klasisty, jak i do matury.
Wiek nastolatka: 12-14 lat
Liczba zajęć: 2 x tydzień
Długość zajęć: 60-75 min
Kurs A Tale of Two Tails (ToTT) wprowadzamy najczęściej po kursie MJwJ lub AB, ale przed PWE. Treścią tego kursu jest 3-aktowe przedstawienie teatralne o zwierzętach, które zostało nagrane przez dzieci z teatru w Londynie. Nasi uczniowie na zajęciach robią to samo: uczą się poszczególnych ról, a na koniec roku wystawiają uroczyście swoją sztukę (często na to przedstawienie zapraszamy też rodziców, rodzeństwo i znajomych naszych uczniów).
Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu: jeden raz to regularna lekcja angielskiego, drugi – przygotowanie do wystawienia sztuki. Poza samym angielskim dzieci uczą się również technik aktorskich:
Przygotowania i udział w przedstawieniu budują w uczniach pewność siebie i odwagę podczas występów przed publicznością. Oswaja to ich też z tremą i pomaga znaleźć sposoby na radzenie sobie z nią. Takie umiejętności bardzo się im przydadzą w dorosłym życiu.
Zarówno słownictwa, jak i gramatyki dzieci uczą się w sposób naturalny, na bazie tekstów z książek i treści sztuki. Poznają też pierwsze trudniejsze idiomy. Najsilniej rozwijają jednak umiejętność mówienia i to wyłącznie po angielsku.
Wiek dziecka: 9-10 lat
Liczba zajęć: 2 x tydzień
Długość zajęć: 60 min
Kurs More Nat and Friends (MNaF) może być wprowadzony przed kursem JwJ. Jest to kontynuacja kursu NaF – jego bohaterami są dalej kot Nat i pies Polly, którzy mieszkają w ogrodzie i opowiadają swoje historie, zanim się tam wprowadzili.
Tych historii jest osiem i w każdej Nat i Polly trafiają do innej znanej bajki dla dzieci (np. O trzech świnkach). Bajki kończą się morałem, czyli życiową mądrością (np. że warto być przewidującym i przedsiębiorczym). Poza drugim językiem nasi uczniowie poznają więc też wartości, którymi warto się kierować w życiu.
Na zajęciach dzieciom towarzyszą duże zabawki przedstawiające Nata i Polly. Założone na rękę nauczyciela, mówią jego głosem i zachęcają uczniów do odpowiadania w języku angielskim. Zabawki te są tak lubiane, że niektóre szkoły „wypożyczają” je dzieciom na weekendy w zamian za filmiki, które kręcą z ich i swoim udziałem (gdzie opowiadają – tylko po angielsku – co razem robili).
Do kursu MNaF często dołączamy też aplikację HD Read, która świetnie rozwija u dzieci umiejętność czytania po angielsku. Wtedy zajęcia wydłużają się z 45 do 60 minut.
Dodatkowe kursy angielskiego MNaF oferujemy również jako kursy wakacyjne.
Wiek dziecka: 5-7 lat
Liczba zajęć: 1 x tydzień
Długość zajęć: 45-60 min
Inne dodatkowe kursy angielskiego to kurs English Through Drama (ETD), którego uczymy równolegle z innym kursem ze ścieżki (zwykle od NaFa, ale przed PWE). Przeznaczony jest dla dzieci, które mają zacięcie aktorskie.
Kurs zawiera 4 książki, każda z nich jest oparta na uwspółcześnionej wersji klasycznej bajki (Złotowłosa, Śpiąca Królewna, Czerwony Kapturek i Kopciuszek). Dzieci uczą się swoich ról i po każdej książce wystawiają przedstawienie.
Poza ćwiczeniami z gry aktorskiej, uczniowie biorą też często udział w tworzeniu scenografii, rekwizytów czy kostiumów dla aktorów. Cały proces, którego kulminacją jest wystawienie sztuki teatralnej, uczy dzieci współpracy w grupie, odpowiedzialności (za swoją część pracy) oraz buduje ich pewność siebie podczas występów przed większą publicznością.
Te dodatkowe kursy angielskiego ETD oferujemy również jako kursy wakacyjne.
Wiek dziecka: 6-9 lat
Liczba zajęć: 1 x tydzień
Długość zajęć: 60 min
Kurs World of Wonders (WoW) jest przeznaczony głównie dla nowych uczniów, którzy rozpoczynają przygodę z Helen Doron dopiero w szkole podstawowej. Może też być kursem dla uczniów kontynuujących.
WoW dobrze porządkuje wiedzę, zarówno z zakresu słownictwa, jak i gramatyki, przygotowując uczniów do kursu PWE (gdzie gramatyki uczymy się już w sposób usystematyzowany).
Kurs zawiera:
W dodatkowej piątej książce znajdują się mini-projekty (np. mind map czy plakat 3D), które można wykonać, gdy zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu.
Od kursu WoW rozpoczynamy pracę z rutynami Myślenia Krytycznego.
Wiek dziecka: 9-11 lat
Liczba zajęć: 1-2 x tydzień
Długość zajęć: 60-75 min