Pierwsze lekcje z języka angielskiego stanowią dla dzieci nowe doświadczenie. Wiele z nich nie wie, czego się spodziewać i jak się zachowywać. Liczą na wsparcie swoich opiekunów, czyli lektorów prowadzących zajęcia. Z tego powodu dobrym pomysłem jest opowiedzenie, jak będą wyglądały lekcje oraz omówienie zasad uczenia.
Pamiętaj, że zasady to nie wszystko! Liczy się przede wszystkim dobra atmosfera. Dbaj o to, by mali uczniowie czuli się bezpiecznie i komfortowo.
W przypadku dzieci, które znają już podstawy angielskiego, najlepiej od razu wprowadź zasadę rozmawiania wyłącznie w drugim języku. Poza tym dla starszych uczniów zestaw pozostałych zasad panujących podczas lekcji może być bardziej rozbudowany i angażujący.
Niech dzieci wypowiedzą się, jak według nich powinna wyglądać lekcja z języka angielskiego. Taka aktywność od razu ośmiela do rozmowy i przestawia komunikację na język angielski. Zróbcie wspólną burzę mózgów (brain storm), czyli zbierzecie pomysły w grupie, a następnie poprzez głosowanie wybierzecie najlepsze z nich. Jako lektor możesz zapisać na kartce wyłonione poprzez brain storm zasady, a następnie zawiesić je w widocznym miejscu.
Co może znaleźć się na liście? Z pewnością hasła takie jak:
Zastanawiasz się, jak prowadzić lekcje języka angielskiego dla dzieci, by zachęcić uczniów do spontanicznego mówienia? W grupie świetnie sprawdzą się tzw. rozgrzewki językowe, które w naturalny sposób przestawiają uczniów z mówienia po polsku na mówienie w drugim języku. Są one szczególnie przydatne na początku roku szkolnego, ponieważ stanowią szansę na lepsze poznanie się uczniów i stworzenie swobodniejszej atmosfery pomiędzy nimi oraz z lektorem. Jednocześnie rozgrzewki językowe zapewniają szerokie możliwości ćwiczeń:
Dla grupy językowej kilkulatków przygotuj proste rozgrzewki językowe z różnymi pomocami dydaktycznymi. Mogą być to na przykład obrazki lub zabawki, na które dzieci będą wskazywać palcem, gdy padnie określone słówko.
Im lepsze umiejętności językowe grupy, tym bardziej zaawansowaną formę rozgrzewek językowych możesz wybrać jako lektor języka angielskiego.
Dla poznających się uczniów świetny pomysł stanowi gra o nazwie spider’s web, w której wykorzystuje się kłębek włóczki.
Do przełamania lodów dobrze sprawdza się także rozgrzewka językowa truth or lie. Każdy mówi o sobie dwa zdania: jedno prawdziwe, a drugie kłamstwo. Zadaniem grupy jest odgadnięcie, które zdanie jest prawdziwe. Zaczyna nauczyciel, który mówi na przykład: „I have a pen in my bag or I have an apple in my bag”.
#26 Nigdy dzieci nie krytykujemy, my je zachęcamy do swobodnego wyrażania się. Magda Nowak
Prowadzenie lekcji po angielsku może być fantastyczną zabawą – zarówno dla uczniów, jak i dla nauczyciela. Żeby poznać się z nową grupą, możesz korzystać z angażujących rozgrzewek językowych. Wybieraj gry i zabawy dopasowane do wieku i umiejętności maluchów. Poświęć czas na poznanie się nawzajem. Na pierwszej lekcji możecie wspólnie stworzyć zasady zajęć. Podpowiedzi małych uczniów to często świetne wskazówki, jak poprowadzić lekcje angielskiego w najciekawszy sposób.
Pierwsze lekcje z języka angielskiego stanowią dla dzieci nowe doświadczenie. Wiele z nich nie wie, czego się spodziewać i jak się zachowywać. Liczą na wsparcie swoich opiekunów, czyli lektorów prowadzących zajęcia. Z tego powodu dobrym pomysłem jest opowiedzenie, jak będą wyglądały lekcje oraz omówienie zasad uczenia.
Pamiętaj, że zasady to nie wszystko! Liczy się przede wszystkim dobra atmosfera. Dbaj o to, by mali uczniowie czuli się bezpiecznie i komfortowo.
W przypadku dzieci, które znają już podstawy angielskiego, najlepiej od razu wprowadź zasadę rozmawiania wyłącznie w drugim języku. Poza tym dla starszych uczniów zestaw pozostałych zasad panujących podczas lekcji może być bardziej rozbudowany i angażujący.
Niech dzieci wypowiedzą się, jak według nich powinna wyglądać lekcja z języka angielskiego. Taka aktywność od razu ośmiela do rozmowy i przestawia komunikację na język angielski. Zróbcie wspólną burzę mózgów (brain storm), czyli zbierzecie pomysły w grupie, a następnie poprzez głosowanie wybierzecie najlepsze z nich. Jako lektor możesz zapisać na kartce wyłonione poprzez brain storm zasady, a następnie zawiesić je w widocznym miejscu.
Co może znaleźć się na liście? Z pewnością hasła takie jak:
Zastanawiasz się, jak prowadzić lekcje języka angielskiego dla dzieci, by zachęcić uczniów do spontanicznego mówienia? W grupie świetnie sprawdzą się tzw. rozgrzewki językowe, które w naturalny sposób przestawiają uczniów z mówienia po polsku na mówienie w drugim języku. Są one szczególnie przydatne na początku roku szkolnego, ponieważ stanowią szansę na lepsze poznanie się uczniów i stworzenie swobodniejszej atmosfery pomiędzy nimi oraz z lektorem. Jednocześnie rozgrzewki językowe zapewniają szerokie możliwości ćwiczeń:
Dla grupy językowej kilkulatków przygotuj proste rozgrzewki językowe z różnymi pomocami dydaktycznymi. Mogą być to na przykład obrazki lub zabawki, na które dzieci będą wskazywać palcem, gdy padnie określone słówko.
Im lepsze umiejętności językowe grupy, tym bardziej zaawansowaną formę rozgrzewek językowych możesz wybrać jako lektor języka angielskiego.
Dla poznających się uczniów świetny pomysł stanowi gra o nazwie spider’s web, w której wykorzystuje się kłębek włóczki.
Do przełamania lodów dobrze sprawdza się także rozgrzewka językowa truth or lie. Każdy mówi o sobie dwa zdania: jedno prawdziwe, a drugie kłamstwo. Zadaniem grupy jest odgadnięcie, które zdanie jest prawdziwe. Zaczyna nauczyciel, który mówi na przykład: „I have a pen in my bag or I have an apple in my bag”.
#26 Nigdy dzieci nie krytykujemy, my je zachęcamy do swobodnego wyrażania się. Magda Nowak
Prowadzenie lekcji po angielsku może być fantastyczną zabawą – zarówno dla uczniów, jak i dla nauczyciela. Żeby poznać się z nową grupą, możesz korzystać z angażujących rozgrzewek językowych. Wybieraj gry i zabawy dopasowane do wieku i umiejętności maluchów. Poświęć czas na poznanie się nawzajem. Na pierwszej lekcji możecie wspólnie stworzyć zasady zajęć. Podpowiedzi małych uczniów to często świetne wskazówki, jak poprowadzić lekcje angielskiego w najciekawszy sposób.