Emocje stanowią nieodłączny element życia. Dobrze przeżywane – pomagają w rozumieniu otaczającego świata, a także ułatwiają budowanie relacji społecznych. Wyjaśniamy, jak rozmawiać z dzieckiem o emocjach i tłumaczymy, dlaczego warto skoncentrować się na tym obszarze.
W szkołach Helen Doron patrzymy na naszych studentów całościowo. Zdajemy sobie sprawę, że przekazywanie samej wiedzy, to za mało, by zaangażować uczniów i nawiązać z nimi więź. Ważny jest również dobrostan psychiczny. Nadmiar emocji utrudnia budowanie relacji społecznych i zaburza poczucie własnej wartości, dlatego rozmawianie z dzieckiem jest koniecznością. Dzięki temu pociechy:
Mali obywatele świata przeżywają wszystko inaczej niż dorośli. Wymagają wsparcia i zrozumienia. Zanim zaczniemy rozmawiać z dziećmi o emocjach, warto wiedzieć, co nimi kieruje i dlaczego drobne rzeczy potrafią je wytrącić z równowagi. O czym powinniśmy pamiętać?
Rozmowa o emocjach jest trudna, ale bardzo ważna. Zanim zaczniesz tłumaczyć dziecku, jak rozpoznać złość, smutek czy strach, postaraj się wyciszyć. Jeśli się czymś denerwujesz, Twoja pociecha z pewnością to wyczuje. A podczas rozmowy, pamiętaj o dobrych praktykach i wskazówkach.
W szkołach Helen Doron często poruszamy tematy emocji. Wiele naszych bajek po angielsku opowiada o odczuciach, np. zawartych lub zerwanych przyjaźniach czy samotności i poszukiwaniu kontaktu. Z nastolatkami rozmawiamy – wyłącznie po angielsku – o tym, że każdy jest inny i różnie przeżywa podobne sytuacje, a nawet na temat sensu i celu życia. W ten sposób uczniowie lepiej radzą sobie z nazywaniem i przeżywaniem emocji.
Stosujemy ponadto pozytywne wzmocnienie czyli technikę polegającą na docenianiu sukcesów dzieci. Staramy się nie poprawiać ich na przykład za błędną wymowę, are raczej sami powtarzamy wypowiedź w poprawny sposób. Brak oceny i krytyki sprawia, że uczniowie nie boją się rozmawiać po angielsku na każdy temat, również o uczuciach. Wiedzą też, że popełnianie pomyłek jest naturalne i jest nieodłączną częścią uczenia się.
Rozwój dojrzałości emocjonalnej to proces trwający wiele lat. Rolą rodziców i opiekunów jest wspieranie dziecka, m.in. poprzez rozmowę i codzienne towarzyszenie. Pamiętajmy, że maluchy bacznie nas obserwują i starają się naśladować. Bądźmy więc dla nich wzorem. Pokazujmy, że złość, smutek czy radość są czymś naturalnym, ale jednocześnie tłumaczmy, że emocje nie powinny wpływać na nasze decyzje i determinować naszego zachowania.
4 minEmocje stanowią nieodłączny element życia. Dobrze przeżywane – pomagają w rozumieniu otaczającego świata, a także ułatwiają budowanie relacji społecznych. Wyjaśniamy, jak rozmawiać z dzieckiem o emocjach i tłumaczymy, dlaczego warto skoncentrować się na tym obszarze.
W szkołach Helen Doron patrzymy na naszych studentów całościowo. Zdajemy sobie sprawę, że przekazywanie samej wiedzy, to za mało, by zaangażować uczniów i nawiązać z nimi więź. Ważny jest również dobrostan psychiczny. Nadmiar emocji utrudnia budowanie relacji społecznych i zaburza poczucie własnej wartości, dlatego rozmawianie z dzieckiem jest koniecznością. Dzięki temu pociechy:
Mali obywatele świata przeżywają wszystko inaczej niż dorośli. Wymagają wsparcia i zrozumienia. Zanim zaczniemy rozmawiać z dziećmi o emocjach, warto wiedzieć, co nimi kieruje i dlaczego drobne rzeczy potrafią je wytrącić z równowagi. O czym powinniśmy pamiętać?
Rozmowa o emocjach jest trudna, ale bardzo ważna. Zanim zaczniesz tłumaczyć dziecku, jak rozpoznać złość, smutek czy strach, postaraj się wyciszyć. Jeśli się czymś denerwujesz, Twoja pociecha z pewnością to wyczuje. A podczas rozmowy, pamiętaj o dobrych praktykach i wskazówkach.
W szkołach Helen Doron często poruszamy tematy emocji. Wiele naszych bajek po angielsku opowiada o odczuciach, np. zawartych lub zerwanych przyjaźniach czy samotności i poszukiwaniu kontaktu. Z nastolatkami rozmawiamy – wyłącznie po angielsku – o tym, że każdy jest inny i różnie przeżywa podobne sytuacje, a nawet na temat sensu i celu życia. W ten sposób uczniowie lepiej radzą sobie z nazywaniem i przeżywaniem emocji.
Stosujemy ponadto pozytywne wzmocnienie czyli technikę polegającą na docenianiu sukcesów dzieci. Staramy się nie poprawiać ich na przykład za błędną wymowę, are raczej sami powtarzamy wypowiedź w poprawny sposób. Brak oceny i krytyki sprawia, że uczniowie nie boją się rozmawiać po angielsku na każdy temat, również o uczuciach. Wiedzą też, że popełnianie pomyłek jest naturalne i jest nieodłączną częścią uczenia się.
Rozwój dojrzałości emocjonalnej to proces trwający wiele lat. Rolą rodziców i opiekunów jest wspieranie dziecka, m.in. poprzez rozmowę i codzienne towarzyszenie. Pamiętajmy, że maluchy bacznie nas obserwują i starają się naśladować. Bądźmy więc dla nich wzorem. Pokazujmy, że złość, smutek czy radość są czymś naturalnym, ale jednocześnie tłumaczmy, że emocje nie powinny wpływać na nasze decyzje i determinować naszego zachowania.