Twoje dziecko od urodzenia jest nastawione na rozwój. Przez pierwsze miesiące życia jego mózg jest otwarty na wszystkie dźwięki i języki świata. Który z nich uzna za ojczysty, który za drugi czy trzeci zależy od intensywności dźwięków, w których zostaje zanurzony.
Dlatego w szkołach Helen Doron angielski dla niemowląt zaczyna się już od 3. miesiąca życia Twojego dziecka. Z Tobą u boku, Twój maluch poznaje świat wszystkimi zmysłami: dotyka przedmiotów, słucha piosenek, poznaje zapachy. Rozwija się też ruchowo i manualnie: turla się, skacze, przelewa wodę łyżeczką.
Przez cały czas jest otoczony angielskim. Nauczyciel mówi wyłącznie w drugim języku, wyjaśniając nowe słowa również gestem, ruchem czy przykładem. Powtarzając je wielokrotnie w różnorodnych grach i zabawach, Twój maluszek nawet nie zauważa, jak wiele się uczy.
Kurs Baby’s Best Start
Kurs Toddler’s Best Start
Kurs It’s a Baby Dragon
Gdy Twoje dziecko pojawia się pierwszy raz na naszych zajęciach, często nie mówi jeszcze w języku ojczystym. Wszystkimi zmysłami chłonie jednak z otoczenia bodźce i dźwięki. Dlatego zanurzenie go w drugim języku już od 3. miesiąca życia jest tak ważne.
Nasza nauka angielskiego dla niemowląt zaczyna się od otoczenia go drugim językiem podczas zabaw i aktywności z rodzicem. Dziecko raczkuje, skacze, przytula się do Ciebie lub dotyka różnych przedmiotów, cały czas w tle słysząc język angielski.
Potem zaczyna chodzić i biegać, a my zachęcamy go, aby razem z nami wykonywał proste czynności, które nazywamy po angielsku. To też moment, kiedy Twój maluszek zaczyna wypowiadać swoje pierwsze słowa w drugim języku. Czasami mówi je nawet chętniej, niż w języku ojczystym.
Zanim Twój maluch pójdzie do przedszkola, często potrafi już konstruować proste, ale pełne zdania po angielsku. Podstawowe zasady gramatyczne przyswaja natomiast bezwiednie z licznych radosnych i melodyjnych piosenek, które nierzadko zna w całości na pamięć.
My zapytamy przewrotnie: a kiedy zaczęliście do swojego dziecka mówić w języku polskim? Nasza metoda jest metodą naturalną. Dzięki niej dzieci przyswajają drugi język identycznie, jak język ojczysty. Dlatego już nawet 3-miesięczne niemowlaki zapraszamy wraz z Wami na ogólnorozwojowy kurs w języku angielskim. Na bezpłatnych lekcjach pokazowych z przyjemnością opowiemy o korzyściach, jakie Twojemu dziecku przyniesie osłuchiwanie się z językiem angielskim już od najmłodszych lat.
Tak, jak najbardziej. Niemowlę, które słyszy i reaguje na dwa języki, będzie dorastać rozumiejąc je oba. Będzie też potrafiło je rozróżniać. Nauka języków we wczesnym wieku poszerza możliwości umysłowe Twojego dziecka – nie tylko w zakresie języków obcych, ale w ogóle uczenia się i opanowywania nowych umiejętności. Wyrabia też jego koncentrację, uczy tolerancji (osoba mówiąca w innym języku nie jest „obca”) oraz otwiera na różnorodność świata. Wyposaża również Twojego malucha w dwujęzyczność, w której angielski przestaje być celem, a staje się narzędziem do spełniania marzeń.
W przypadku małych dzieci obecność rodziców jest wręcz konieczna, gdyż dzięki Wam czują się bezpiecznie. Inne dzieci i nowa „pani” może u nich na początku wzbudzać niepokój. Przytulenie, pocałunek i uśmiech będą dla Waszych maluszków nieocenionym wsparciem. Wszystkie 3 kursy dla najmłodszych są tak skonstruowane, aby naturalnie rozwijać i wzmacniać Waszą więź z dzieckiem. Niektóre czynności wręcz wymagają Waszego współudziału. A Wy – przy okazji – również zanurzacie się w języku angielskim.
Wiemy, że małe dzieci zwykle sporo chorują. Dlatego w naszych szkołach istnieje możliwość odrabiania zajęć w równoległej grupie na danym kursie. Na każde takie odrabianie należy wcześniej umówić się w sekretariacie swojej szkoły (bo na zajęciach nigdy nie powinno być więcej niż 8 uczniów).
Nasza ścieżka edukacyjna jest tak skonstruowana, aby każde dziecko już od kursu BBS mogło kontynuować naukę u nas na kolejnym poziomie, aż do osiągnięcia pełnoletności. Ponieważ uczymy w sposób spiralny – czyli kolejne kursy wynikają z siebie, mają tych samych bohaterów i powiązane słownictwo – pozostanie z nami przez wiele lat jest dla dziecka bardzo korzystne. Rok po roku jego wiedza jest poszerzana i nadbudowywana, aż do uzyskania pełnej biegłości językowej.
Jeśli dziecko nie uczyło się jeszcze angielskiego i nie miało zbyt dużo kontaktów z rówieśnikami (nie chodzi do żłobka, ani do przedszkola), lepiej z zapisem poczekać do czasu utworzenia się nowej grupy. Wtedy wszystkie dzieci są w takiej samej sytuacji, czyli wszystkie są nowe i łatwiej im przełamywać nieśmiałość. Dla niektórych maluszków zajęcia z angielskiego to pierwsze interakcje w większej grupie rówieśników i zapewnienie im poczucia bezpieczeństwa jest dla nich bardzo ważne.
Gdy jest to różnica do jednego roku, a dodatkowo szkoła nie prowadzi wszystkich kursów dla najmłodszych (bo jest w swoim pierwszym lub drugim roku działalności), umieszczenie rodzeństwa w jednej grupie jest możliwe. Za każdym jednak razem to nauczyciel – poznawszy dzieci na lekcji pokazowej – powinien zarekomendować takie połączenie. Dla nas wszystkich – rodziców, lektorów i właścicieli szkół – najważniejsze jest bowiem znalezienie dla każdego dziecka takiej ścieżki edukacyjnej, która najlepiej rozwinie jego możliwości językowe.
Dla najmłodszych dzieci mamy aż 3 kursy początkowe (BBS, TBS i IBD). Dzięki temu dla każdego maluszka możemy dobrać kurs, który będzie dla niego najbardziej korzystny ze względu na wiek, umiejętności językowe i społeczne. Ponieważ grupy są małe (maksymalnie 8 uczniów), każde dziecko ma przestrzeń na wielokrotne praktykowanie angielskiego na każdych zajęciach.
Pamiętacie to uczucie, gdy po raz pierwszy chwyciliście swoje nowonarodzone dziecko w ramiona? Jeden z najpiękniejszych momentów w życiu, prawda? Co było następne? Słowa……
Już niemowlaki słyszą i rozumieją słowa, które do nich wypowiadamy mimo, iż dużo czasu minie, zanim same zaczną mówić. Badania wykazały, że im wcześniej Twój maluch zacznie osłuchiwać się z drugim językiem, tym lepszą będzie miał wymowę i znajomość gramatyki, gdy dorośnie. Zanim ukończy 3. rok życia, płynnie posługuje się językiem ojczystym. Dzieci wychowane w rodzinach dwujęzycznych opanowują dwa języki jednocześnie, a tam, gdzie używa się trzech – jednocześnie trzy.
Im młodsze dziecko, tym łatwiej może przyswoić sobie dowolną liczbę języków, pod warunkiem, że ma z nimi regularny kontakt. Codzienne dwukrotne słuchanie nagrań, oglądanie filmów i piosenek po angielsku czy zabawy z rówieśnikami podczas zajęć zanurzają Twoje dziecko w drugim języku. Dzięki temu najpierw pojawiają się pierwsze słowa, potem proste zwroty, następnie pełne zdania. A wszystko to dzieje się naturalnie i intuicyjnie tak, jak przy nauce języka ojczystego.