W wieku kilku lat Twój maluch to „żywe srebro”. Wszędzie go pełno, wszystko go interesuje, zadaje Ci mnóstwo pytań. Jego naturalna dziecięca ciekawość jest najlepszym narzędziem do zgłębiania wiedzy.
My energię Twojego przedszkolaka z powodzeniem wykorzystujemy na zajęciach. Pozwalamy mu dotykać różnych przedmiotów, próbować potraw, eksperymentować, przy okazji ucząc go po angielsku kształtów, kolorów, smaków czy czynności.
Zachęcamy też Twojego malucha do wspólnych gier i zabaw z rówieśnikami. W parach lub grupach dzieci współzawodniczą ze sobą, ciesząc się ze zwycięstw, a przegrane traktując jak okazję do nauki. Ta rosnąca samodzielność i samoświadomość będzie dla nich już wkrótce wsparciem w środowisku szkolnym.
Kurs Fun with Flupe
Kurs More Fun with Flupe
Kurs Nat and Friends
Twój kilkulatek z maluszka skupionego na sobie powoli przekształca się w członka większej społeczności. Idzie do przedszkola lub na zajęcia dodatkowe, spotyka swoich rówieśników i podstawową jego potrzebą staje się porozumienie z nimi. Dlatego na naszych kursach angielskiego stawiamy przede wszystkim na skuteczną komunikację.
Twój przedszkolak zaczyna odważnie mówić na głos po angielsku. Na początku są to pojedyncze słowa lub zwroty, ale wkrótce wypowiada też całe zdania. My pozytywnie go wzmacniamy, chwaląc wszelkie próby użycia języka angielskiego. Budujemy w nim poczucie pewności, że pomyłka jest elementem procesu nauki, a najważniejszym celem jest „dogadanie się”.
Od 6. roku życia dziecka wprowadzamy na nasze zajęcia aplikację Helen Doron Read, wykorzystującą zasady czytania globalnego. Dzięki niej Twój maluch uczy się czytania w taki sam sposób, jak brytyjskie dzieci. Tak przygotowany, z większą swobodą pójdzie do pierwszej klasy podstawówki.
Ważnym elementem naszej metody jest odsłuchiwanie nagrań w tle dwa razy dziennie. W ten sposób Twoje dziecko poznaje melodię języka, akcent, wymowę i całe konstrukcje gramatyczne. Na lekcjach nauczyciel nadaje „osłuchanym” słowom znaczenie (poprzez gry, piosenki i wspólne zabawy). Razem z zajęciami Twój kilkulatek ma więc kontakt z językiem angielskim 15 razy w tygodniu. Tak właśnie działa naturalna metoda nauki drugiego języka.
Od kursu Fun with Flupe zachęcamy rodziców, aby stopniowo pozostawiali swoje dzieci same na coraz dłużej. Zapraszamy Cię więc do naszej poczekalni na chwilę dla siebie. W czasie zajęć Twój maluch może w każdym momencie wyjść i przytulić się do Ciebie, a potem – uspokojony – wrócić do swojej przygody z angielskim. Taka nauka samodzielności pomoże mu też w budowaniu pewności siebie w przedszkolu.
Tak, lektor mówi do dzieci w języku angielskim. Tak samo Twój maluch uczył się języka ojczystego – mówiliście do niego tylko po polsku. Dzieci uczą się znaczeń nowych słów poprzez kontekst. W domu mają kontakt ze ścieżką dźwiękową w języku angielskim, dzięki której oswajają się ze słownictwem i konstrukcjami gramatycznymi, a na zajęciach nauczyciel obrazowo je wyjaśnia (według specjalnych autorskich scenariuszy). Dzięki temu wiedza szybciej zapisuje się w pamięci długotrwałej, a nauka jest skuteczna i – co bardzo ważne – przyjemna dla Twojego dziecka.
W szkołach Helen Doron oferujemy możliwość odrabiania nieobecności wynikającej z choroby dziecka. Za każdym razem takie odrabianie trzeba uzgodnić z sekretariatem swojej szkoły. Dziecko uczestniczy wtedy w zajęciach w równoległej grupie na tym samym kursie.
Metoda Helen Doron zapewnia skuteczną naukę języka angielskiego od 3. miesiąca życia dziecka, aż do jego pełnoletności. Po każdym kursie dziecko przechodzi na kolejny poziom dobrze dopasowany do jego wieku oraz już posiadanych umiejętności językowych. Pozostanie z nami przez szereg lat (nawet kilkanaście!) dało wielu naszym uczniom pełną dwujęzyczność.
Wiele szkół Helen Doron w Polsce organizuje zapisy śródroczne, zwykle na przełomie stycznia i lutego. Zgłaszające się dzieci są wtedy najczęściej dołączane do już istniejących grup, które mają mniej uczniów niż maksymalne 8. Przed zapisem dziecko bierze udział w lekcji pokazowej lub regularnej lekcji angielskiego tak, aby nauczyciel mógł poznać jego poziom językowy i zaproponować kurs, który najlepiej rozwinie jego umiejętności.
Połączenie rodzeństwa w jednej grupie kursowej może odbyć się ze szkodą dla jednego dziecka, szczególnie gdy różnica wieku jest większa niż jeden rok. W wieku przedszkolnym dzieci rozwijają się bardzo szybko i to, co jest już proste dla 5-latka, może być prawie nieosiągalne dla 4-latka. Jedno z dzieci będzie się więc na zajęciach dobrze bawić i osiągać coraz lepsze wyniki, a drugie może być sfrustrowane i – nie mogąc dorównać bratu czy siostrze – zamknie się na dalszą naukę. Nasi nauczyciele bardzo uważnie przyglądają się wszystkim dzieciom i jeżeli takie połączenie rodzeństwa w jednej grupie jest dla nich korzystne, na pewno je zarekomendują.
Bardzo nam zależy, aby każde dziecko rozwijało z nami nie tylko swoje umiejętności językowe, ale też czuło się bezpiecznie i czerpało radość z nauki. Dlatego staramy się, by w miarę możliwości chodziło na zajęcia w swojej grupie rówieśniczej. Zarówno na lekcji pokazowej, jak i na pierwszych regularnych lekcjach angielskiego nasi nauczyciele uważnie przyglądają się (i przysłuchują) każdemu dziecku i jeżeli uznają, że wiedza i umiejętności dziecka na to pozwalają, sami zasugerują rodzicom przeniesienie ucznia na wyższy kurs.
Wiele razy słyszeliśmy, że „jak nauka nie boli, to nie jest skuteczna”. Przyzwyczailiśmy się więc, że trzeba wkuwać, robić testy i bez końca powtarzać słówka, aby poznać drugi język. My proponujemy inną ścieżkę. Metodę naturalną.
Stwarzamy Twojemu kilkulatkowi naturalne środowisko do zabawy i eksplorowania świata, czyli to tego, co lubi robić najbardziej. Zachęcamy do wspólnych gier, biegania i skakania, do tańczenia i śpiewania, do bycia sobą – czyli dzieckiem. Tym samym umożliwiamy mu chłonięcie wrażeń wszystkimi zmysłami. A ponieważ mówimy do niego wyłącznie po angielsku, maluch chłonie drugi język niemal bezwiednie.
Podobnie przyswajane są zasady gramatyczne. Świadomego budowania zdań Twój przedszkolak nauczy się dopiero za kilka lat. Teraz poznaje je intuicyjnie, osłuchując się z nimi podczas codziennego słuchania nagrań w domu. Dokładnie tak, jak nauczył się mówić poprawnie od najmłodszych lat w swoim języku ojczystym.