Pewnie wiesz, że Inuici mają ponad 100 określeń na śnieg. Czasami słyszy się, że tych określeń jest 200 a nawet 500. Na przykładzie tej miejskiej legendy (bo niestety, jest to tylko legenda, ale jakże ciekawa!), opowiemy Ci, jak ważne jest rozwijanie wariantywnego słownictwa u dzieci i jak poszerzyć zasób słownictwa w języku angielskim. 

Jak to było z tym śniegiem? 

Cała historia zaczęła się od antropologa Franza Boasta, który to badał języki inuickie w północnej Kanadzie.

W 1911 roku opublikował wyniki swoich badań w „Podręczniku języków Indian amerykańskich”, w których wskazał, że istnieje co najmniej kilka określeń na śnieg u ludów dalekiej północy. Kilka – konkretnie cztery. Badania jednak zyskały tak ogromną popularność, że liczba określeń zaczęła rosnąć.

Następca Boasta, jego wieloletni uczeń Benjamin Lee Whorf, wraz z innym lingwistą, Edwardem Saphirem, stworzyli teorię, która mówiłą, że język, jakim mówimy, zmienia sposób, w jaki widzimy świat.

W dużym uproszczeniu – odmienność Inuitów potwierdzał argument z posiadaniem wielu określeń na jedno zjawisko, niewystępujące w tak dużej skali u innych społeczeństw. 

Każda teoria potrzebuje poparcia, więc ilość określeń zaczęła rosnąć. Ze świata naukowego, teoria przeniknęła do popkultury, i tak w latach 70. mowa już była o ponad pięćdziesięciu określeniach inuickich na śnieg.

Sformułowano już nawet pojęcie “kalki językowej”, która zdemaskowała tę miejską legendę, ale już 10 lat później, najsłynniejszy dziennik New York Times, opublikował artykuł, w którym ogłosił, że Inuici mają ponad 100 słów na określenie śniegu.

Co jednak szczególnie istotne w tej historii to z pewnością fakt, że warto sprawdzić, jak wzbogacić słownictwo u dzieci.

Jak wzbogacić słownictwo – jak rozwijać słownictwo u dzieci. 

Nauka słówek po angielsku odbywa się różnie – w zależności od wieku Twojego dziecka. Szczególnymi obserwatorami świata są małe dzieci.

Będzie więc świetnie, gdy w domu będziecie głośno nazywali czynności, które zwykle wykonujecie. Połączenie nazwy i gestu opowiadającego o nim będzie uruchamiało w małej głowie system skojarzeń i spowoduje, że słówka zostaną w niej na długo.

Śpiewajcie – w metodzie Helen Doron piosenki zajmują ważne miejsce w kursach języka angielskiego dla dzieci. W Baby’s Best Start czy It’s a Baby Dragon ciągle śpiewamy: śpiewająca nauka słówek po angielsku to radość  Kangi Club i aplikacji Jump with Joey

Starsze dzieci uwielbiają gry logiczne, opowiadanie i słuchanie historii. Kiedy będziesz czytać swojemu dziecku jego ulubioną bajkę na dobranoc, nie musisz sięgać po te anglojęzyczne, by przemycać angielskie słownictwo.

Nazywajcie przedmioty, którymi bawią się bohaterowie po angielsku, opowiadajcie sobie zdarzenia, które mogłyby mieć miejsce. Słówka angielskie dla dzieci znajdziecie w Helen Doron Read czy Cambridge English Language Assessment

Dla dzieci w wieku 9-11 lat przygotowaliśmy specjalne kursy, w których bardzo duży nacisk kładziemy na słownictwo specjalistyczne, szczegółowe.

Stawiamy na język nowoczesny, dzięki któremu Twoje dziecko odnajdzie się w codziennych sytuacjach i będzie potrafiło szczegółowo nazwać swoje potrzeby i wrażenia.

Tutaj zapraszamy do nauki słówek dla dzieci po angielsku z pomocą Teen Buzz Radio  – nic tak nie wspiera rozwoju słownictwa jak kontakt z rówieśnikami z całego świata. 

Powody do nauki angielskiego – czy znasz nazwy wszystkich pająków?

To, w jaki sposób mówimy, jest naszą wizytówką. Świadczy o wykształceniu, chęci posiadania wiedzy, ciekawości świata. Osoby posiadające duży zasób słownictwa uważane są za godne zaufania, interesujące.

Poznawanie słownictwa w języku angielskim bardzo poszerza wyobraźnię naszych dzieci i ułatwia im zapamiętywanie historii.

Dzięki szerokiemu słownictwu łatwiej powiedzieć, o co nam chodzi – jeśli nie pamiętamy jednego wyrazu, używamy innego.

Bardzo często w czasie komunikacji z dzieckiem słyszymy hasło: “powiedz to inaczej!”. Nie wszystkie określenia są bowiem dla dzieci zrozumiałe.

Nauka słówek dla dzieci po angielsku odbywa się w szkole językowej Helen Doron początkowo przez muzykę i pokazywanie.

Z biegiem lat (i dorastania naszych uczniów) zamieniamy ją na gry zespołowe i logiczne, opowiadanie historii, zgadywanki. Naprawdę specjalistycznego języka uczą się już małe dzieci. Zobacz, jak o pająkach opowiada Julia, która w czasie nagrywania filmu miała 7 lat.