Karnawał czas zacząć!

Karnawał w pełni. Maskarady, bale, zabawy. Tematyczne, muzyczne, językowe. Dla każdego coś się znajdzie. Współczesne dzieci bawią się dużo lepiej niż zapracowani dorośli. Ale w końcu od czego jest dzieciństwo?!

I my szykujemy się do karnawałowego szaleństwa. Najlepiej kiedy bal okazuje się być całonocną imprezą z nocowaniem w szkole. Tak właśnie będzie u nas. Dzięki temu i zapracowani rodzice trochę odpoczną lub… pobalują w dorosłym gronie, a nie tylko na kinderbalach w roli opiekunów i organizatorów.

Jakie zabawy proponujemy? Pogrzebałam trochę w sieci i znalazłam kilka pomysłów.

07tileNa dobry początek robienie masek na bal. Potem ich prezentacja na tzw. „catwalku”. Do jedzenia owoce w postaci szaszłyków, jeżyków i sałatek. No i oczywiście zabawy przy muzyce. A że dzieci jeszcze nie są na etapie swobodnych tańców, to i na dyskotekę trzeba być gotowym.

 

Kilka zabaw tanecznych:

– Taniec w parach wg zabawy Ludzie do ludzi. Wszyscy tańczą w parach. Na hasło np. „plecy do pleców” – wszyscy tańczą, opierając się plecami – „dłonie do dłoni”, „łokcie do łokci”, „ucho do kolana” itp. Na polecenie „ludzie do ludzi” wszyscy zmieniają partnerów. Zabawa zaczyna się od nowa.

– Taniec w parach z balonami. Losujemy 5 par. Każda para otrzymuje balon, który należy trzymać różnymi częściami ciała. W czasie tańca balon nie może spaść na ziemię, gdy urywa się muzyka balon umieszcza się w miejscu podanym przez nauczyciela. Partnerzy trzymają balon rękami, plecami, czołami, jednym paluszkiem.

45ebbfd80021154f50c9bcea – Gąsienica. Losujemy dwa 6-osobowe zespoły. Uczestnicy siadają na podłodze jeden za drugim w dwóch szeregach. Każdy siada między rozłożonymi nogami osoby, którą ma za plecami. Osoba na początku każdej „gąsienicy” trzyma balon i na sygnał przekazuje nad głową osobie siedzącej za nią. Gdy ostatnia osoba otrzyma balon musi szybko wstać i pobiec na początek szeregu, żeby „gąsienica” poruszyła się do przodu. Wygrywa zespół, który pierwszy dotrze do drugiego końca sali.

– Autobus. Wybieramy dwie 5-osobowe drużyny. Każda z drużyn siada na krzesłach tworząc autobus. Zadaniem ostatniej 5-osoby jest zjeść plasterek cytryny. 4 – osoba śpiewa piosenkę Wlazł kotek na płotek. 3 – osoba ma za zadanie wypić szklankę soku, 2 – obiegnąć całą salę dookoła. Zadaniem 1 osoby jest zjeść herbatnik i zagwizdać. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza wykona zadanie.

– Ołówek w butelce. W grze uczestniczy 5 zawodników. Butelkę kładziemy na podłodze. Uczestnicy zabawy przywiązują sobie sznurek z długopisem w pasie na plecach, tak aby długopis zwisał na wysokości kolan. Na dany sygnał dziecko ma włożyć ołówek do butelki bez używania rąk.

– Muzyczne krzesła. W zabawie uczestniczy 10 osób. Ustawiamy krzesła w kole, tak aby mogły usiąść osoby chodzące wokół nich. Gdy muzyka zaczyna grać, wszyscy chodzą wokół krzeseł w rytm muzyki. Gdy tylko muzyka przestaje grać, każdy stara się usiąść na krześle. Osoba, której nie udało się odpada z gry.

A na wielki finał gry planszowe. U nas powodzeniem się cieszy: Dixit, 5 sekund, Kim jestem?.

Udanej zabawy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.