Szkoła języka angielskiego. Pomysł na biznes – franczyza

szkoła języka angielskiego

Szukasz nowych wyzwań biznesowych w nowy 2021 roku? Znudziła Ci się Twoja obecna praca? Chcesz działać z pasją i mieć wpływ na zmianę świata – choćby tego lokalnego, obok Ciebie?

Szkoła języka angielskiego

Jeśli Twoje odpowiedzi są twierdzące, mamy dla Ciebie gotowy pomysł na biznes – Szkoła języka angielskiego Helen Doron English.

Aby pomóc Ci podjąć decyzję, przygotowaliśmy dla Ciebie trzy pytania. Odpowiedzi przybliżą Cię do osiągnięcia celu, jakim jest zmiana pracy, nowy pomysł na biznes.

  1. Co Cię pasjonuje?
  2. Pomysł na biznes – jak wybrać?
  3. Pomysł na franczyzę – czego mam się spodziewać?
szkoła języka angielskiego

Zainwestowanie w nowy biznes, to prawdopodobnie jedno z większych wyzwań. Nie tylko finansowych. Również osobowościowych. Zgodzisz się, że warto być w stu procentach pewnym, że dokonało się odpowiedniego wyboru? Aby ułatwić sobie podjęcie decyzji zastanów się nad niezbędnymi kwestiami.


Pracę, która pasjonuje, najczęściej wykonuje się z przyjemnością. A satysfakcja i efekty są gwarantowane. Posłuchaj, co o swojej pracy mówi Ewa Zynk – współwłaścicielka i nauczycielka w Centrum Helen Doron Gdynia Orłowo i Gdynia Wiczlino:

„Najwięcej satysfakcji podczas pracy w Helen Doron daje mi możliwość dostrzegania rozwoju dzieci. Uwielbiam grupy, które uczę dłużej i z roku na rok obserwuję, że ci wspaniali młodzi ludzie mogą coraz sprawniej komunikować się po angielsku, a ja jestem częścią tego procesu.”


Pomysł na biznes – jak wybrać? „Świat może być inny, bo odegrałem ważną rolę w życiu dziecka.” – to zdanie wita uczennice i uczniów jednej ze szkół Helen Doron English. Jeśli i Ty chcesz mieć wpływ na jakość życia dzieci i młodzieży, to szkoła języka angielskiego może być idealnym pomysłem na biznes.


Zobacz, czym dla naszych franczyzobiorców okazał się pomysł na franczyzę Helen Doron English: „Gdy dowiedziałam się, że zwalnia się franczyza w moim mieście, nie było mowy o zastanawianiu się. To był impuls w sensie dosłownym. W duchu czekałam na nią 7 lat! Wiedziałam, że metoda jest skuteczna więc naturalnym było to, że była to dla mnie pewna inwestycja z małym ryzykiem porażki.” – mówi Marysia Olchowy, właścicielka szkoły Helen Doron w Myszkowie.

Co Cię pasjonuje?

Przed wybraniem nowego biznesu, czy zawodu, w pierwszej kolejności przyjrzyj się sobie. Spisz swoje mocne strony. Zastanów się, jakie umiejętności i kwalifikacje ułatwią Ci stawianie pierwszych kroków. Pomyśl, co Cię interesuje, o czym marzysz. Może się okazać, że nie masz ani wykształcenia ani doświadczenia w szkolnictwie, ale świetnie znasz się na prowadzeniu biznesu, a edukacja od zawsze była Twoją pasją. Może być też odwrotnie – świetnie znasz się na uczeniu, a potrzebujesz pomocy w założeniu własnej szkoły językowej. Tak samo ważne jak umiejętności menadżerskie są pasja uczenia oraz wiara w to, że płynne posługiwanie się językiem angielskim otwiera wiele możliwości przyszłym pokoleniom.

W każdym biznesie niezbędna jest praktyczna wiedza na temat jego prowadzenia. Pierwszy obraz da nam przygotowanie biznesplanu. Z niego będą wynikały cele, koszty i zyski. Świadomość Twoich mocnych i słabych stron również się przyda. Mocne będą fundamentem, a nad słabszymi zawsze można pracować. Takie możliwości dają nam szkolenia, konferencje, spotkania dostosowane do potrzeb Twojego biznesu. Dlatego właśnie polecamy biznes franczyzowy – tu zawsze jesteś w gronie osób, które mają podobne problemy, szukają wspólnych rozwiązań i testują je w dużym gronie, dając sobie wsparcie.

A może pasjonuje Cię bycie liderem/liderką? Prowadzenie własnego biznesu nierozerwalnie z tym się wiąże. Dla jednych nie jest to ani łatwe ani wdzięczne zadanie. Inni po prostu to czują. Co ciekawe, bycia liderką można się nauczyć. Należy wtedy postawić na takie umiejętności jak: rekrutowanie do pracy czy budowanie zespołu. A także zarządzanie, motywowanie i wspieranie ludzi, z którymi pracujemy. To te osoby będą wizytówką naszej firmy. Każda z nich powinna o tym wiedzieć. Wtedy nie będziesz mieć kłopotów z wysoką jakością oferowanych usług. A zadowolony klient naturalnie zostanie ambasadorem Twojej firmy. Co bezpośrednio przełoży się na sukces i powodzenie Twojego biznesu.

Pomysł na biznes – jak wybrać?

Biznes, który chwilowo unosi się na fali popularności, raczej nie będzie idealnym rozwiązaniem. Szybko okaże się, że znów przychodzi nam mierzyć się ze zmianą, szukać nowego pomysłu, testować inne rozwiązania. Nie daj się zwieść przez franczyzodawców, którzy oferują model biznesowy związany tylko ze ściśle określonym terenem. Model, którego nie da się przenieść na inne rynki, może się okazać mało satysfakcjonującym biznesem. Nie tylko finansowo. Nie zaspokoi Twoich pasji ani ambicji.

  • Dlatego doradzamy, aby sprawdzić, ile lat dana sieć franczyzowa jest na rynku.
  • Czy odnosi sukcesy wynikające z wieloletniego doświadczenia?
  • Czy działa również na innych rynkach?
  • Zebranie tych informacji pokaże Ci, czy wybrana marka jest stabilna.

Biznes, którym chcemy się zająć, warto poznać od podszewki. Dowiedzieć się, kto za nim stoi.  Jaka była geneza powstania oraz w jaki sposób się od tego czasu rozwinął. Dobrze upewnić się, czy jest oryginalnym biznesem, a nie kopią czegoś, co już funkcjonuje na rynku. A przede wszystkim czy dysponuje odpowiednią wiedzą i potrafi się nią chętnie i skutecznie dzielić.

Zgodzisz, się z nami, że bez unikatowej cechy produktu nic go nie wyróżni spośród konkurencji? Jeśli produkt nie jest wyjątkowy, klienci przejdą obok. Sprawdź zatem, czy produkt, którym jesteś zainteresowana/zainteresowany taki jest. I na czym owa wyjątkowość polega. Jeśli będziesz w niego wierzyć, nie będziesz mieć problemu by oferować go klientom.

Pomysł na franczyzę – czego mam się spodziewać?

Franczyza, która odniosła wieloletni i międzynarodowy sukces jest gotowym pomysłem na biznes, gwarantującym powodzenie. To biznes, którego nie musimy sami od początku wymyślać. Dołączamy do sieci, która wie, jak zadbać o produkt, branding, marketing, itd. Oczywiście jest mnóstwo plusów, ale też i wiele wyzwań, które wiążą się z tym modelem. Co zatem koniecznie trzeba wiedzieć, zanim wybierzemy franczyzowy model biznesowy?

Przede wszystkim, czy przyniesie długoterminowe korzyści – będzie spełnieniem pasji oraz zapewni zyski finansowe. Uruchomienie i prowadzenie efektywnej franczyzy zależy od stałego wsparcia. Wsparcia, które towarzyszy Ci już od momentu otwarcia biznesu i jest obecne w dalszym rozwoju. 

Sprawdź następujące rzeczy:

  • Czy przewidziane są szkolenia, które pomogą Ci rozwinąć skrzydła?
  • Czy możliwy jest regularny kontakt z franczyzodawcą?
  • Czy masz dostęp do kompetentnego doradcy, który odpowie na Twoje pytania i obawy?
  • Czy masz kontakt z innymi franczyzobiorcami?

Nie ma nic gorszego niż poczucie, że poświęciło się czas i zmarnowało pieniądze na biznes, w którym po początkowym sukcesie, zostajemy zupełnie sami. Tego łatwo dowiedzieć się, rozmawiając z obecnymi franczyzobiorcami. Jeśli franczyzodawca kontaktuje się z nimi tylko po to, żeby przyjąć zamówienie lub odebrać tantiemy, doradzamy – szukaj dalej.   

Ponadto zwróć uwagę, czy franczyzodawca jest zainteresowany stałym rozwijaniem swojego produktu? Czy inwestuje w nowe technologie i aplikacje?

Jeśli zbierzemy odpowiedzi na powyższe pytania, będzie to oznaczało, że mamy wszelkie możliwie informacje, by zdecydować się, czy zainwestować w dany biznes. Z pewnością pojawią się jeszcze inne pytania. To dobrze. To znaczy, że znasz siebie i wiesz, co jeszcze potrzebujesz wiedzieć. Od tego jest franczyzodawca, by na nie odpowiedzieć. Nie bój się pytać.

Gdy znasz wszystkie odpowiedzi, pozostaje tylko jedna rzecz do zrobienia – zdecydować się!

Call Now Button