Jak w Helen Doron budujemy relację z podopiecznym podczas nauki języka obcego?

Jak wygląda angielski dla najmłodszych, czym różni się angielski dla maluchów od angielskiego dla dorosłych, czy angielski w grupach to dobry pomysł i jak wygląda relacja nauczyciel uczeń w szkole Helen Doron? Między innymi o tym dzisiejszy wpis.
Wiemy, że rodzice często szukają informacji nie tylko o angielskim dla dzieci, ale również – relacjach nauczyciel – uczeń w szkołach językowych. Bardzo nas to cieszy, bo pokazuje, jak ważna i dla Was jest metoda, w której obie strony są szczęśliwe i dobrze spędzają ze sobą czas w czasie nauki. Zaczynamy. 
Angielski dla najmłodszych

Dlaczego warto zadbać o budowanie relacji z uczniem?

Wiele mówi się dziś o relacjach i emocjach. O tym, jak wpływają nie tylko na samopoczucie dzieci i dorosłych, ale jak umiejętność ich rozpoznawania i regulowania pomaga w codziennym życiu. Powstają kursy i poradniki, karty emocji, szkolenia. Można się trochę w tym pogubić. Jednak w naszej opinii budowanie relacji z uczniem to powód, dla którego zostaliśmy nauczycielami.

Angielski dla dzieci opiera się na relacjach. Nauczanie języka angielskiego jest dla nas jednym ze sposobów okazywania zainteresowania, budowania charakteru i dobrych, odpowiedzialnych społecznie postaw w dzieciach i młodzieży. To nasze dzieci budują kraj, w którym mieszkamy. To one tworzą nowe społeczeństwo – i w naszej opinii dobrze będzie, jeśli będą mogły oprzeć się na naszym doświadczeniu, zaufać naszym kompetencjom, by nie tylko nas naśladować – ale i przeglądać się w naszych błędach.

Nic nie uczy tak, jak wyciąganie wniosków z obserwacji działań innych. I w ten sposób właśnie patrzymy na relacje nauczyciel uczeń w szkołach Helen Doron. Budowanie relacji z uczniem to budowanie silnego, pewnego siebie i swoich kompetencji, radosnego młodego człowieka, który odnajdzie się w przyszłości w środowisku, w którym będzie wzrastał  – a z pewnością będzie to środowisko anglojęzyczne. Szkoła językowa dla dzieci to miejsce, w którym młodzi ludzie nie tylko poznają język, ale cały świat – przeczytaj, co o swojej pracy mówią nauczyciele angielskiego w Helen Doron

Jak budujemy relacje w szkole językowej Helen Doron

Angielski dla dzieci opiera się na relacjach. Szkoła językowa dla dzieci jest miejscem, w którym najmłodsi uczą się nie tylko dźwięków, tonów, barwy i brzmienia języka. Uczą się relacji nauczyciel uczeń (które później odbijają się w ich zachowaniu w  domu), uczą się dobrych, obywatelskich postaw i podejmowania właściwych, odpowiedzialnych wyborów.

Szkoła językowa dla dzieci Helen Doron to szkoła emocji: empatii, zdrowej rywalizacji, pokonywania własnych słabości. Angielski dla najmłodszych musi być przede wszystkim opowiadany i pokazywany językiem najmłodszych. Oznacza to w skrócie, że zupełnie nie warto odpytywać dzieci ze słówek – jak uczono nasze pokolenia. Wystarczy powiedzieć: “Give me, please, a red book from the table”, by zobaczyć, że dziecko wie, czym jest kolor czerwony, książka i stół. I uczy się mówić: “proszę”. 

Aby zostać nauczycielem w szkole językowej Helen Doron, każdy edukator musi przejść przez nasze specjalistyczne szkolenie, w którym budowanie relacji nauczyciel uczeń kwalifikuje go do nauczania  w naszej szkole językowej. 

Relacje z uczniami budujemy na zasadzie głębokiego zrozumienia ich potrzeb i etapu rozwoju, w którym się znajdują. Niemowlęta i maleńkie dzieci potrzebują bliskości rodzica i opiekuna prowadzącego naukę języka angielskiego. Najważniejszą zasadą budowania relacji nauczyciel uczeń dla grupy najmłodszych jest zapewnienie im poczucia bliskości, bezpieczeństwa i atmosfery spokojnej obserwacji.

Starsze dzieci chłoną drugi język najchętniej w czasie zabawy, kontaktu z muzyką i opowiadanymi historiami. Młodzież potrzebuje jasnego przewodnika i wskazania dróg, którymi warto podążać, by swoje predyspozycje rozwijać w najefektywniejszy i najprzyjemniejszy dla nich sposób. Głębokie zrozumienie potrzeb i etapu rozwoju – to tajemnica budowania relacji w szkołach językowych Helen Doron. 

Angielski dla dzieci - relacje

Korzyści z budowania relacji uczeń – nauczyciel podczas kursu angielskiego dla najmłodszych

Relacje to inaczej zależność, łączność. W czasach, kiedy jednym z największych problemów ze zrozumieniem siebie nawzajem (dotyczy to też związków, relacji rodzinnych, służbowych)  jest szum komunikacyjny, wszechobecność urządzeń elektronicznych, multizadaniowość i zwyczajnie – coraz mniejsza ilość czasu na uważne wykonywanie codziennych czynności – relacje są kluczem do opanowania tego chaosu.

Nauczanie zdalne przynosi coraz więcej niepokojących sygnałów: dzieci cierpią przez samotność i poczucie wyobcowania, brak kontaktu z rówieśnikami i spędzanie wspólnie czasu poza domem. Na wszystkie te zagrożenia mamy odpowiedź w strukturach Helen Doron: to angielski w grupach. Grupach dopasowanych do potrzeb i możliwości Twojego dziecka.

W przestrzeni grupy rówieśniczej, z dobrze przygotowanym do swojej roli nauczycielem, Twoje dziecko nie tylko doskonale przyswaja język angielski, ale nauczy się budowania relacji na wielu poziomach. Będą to relacje nauczyciel –  uczeń, uczeń  – uczeń, uczeń –  rodzic. Korzyści z budowania relacji uczeń – nauczyciel jest cała masa. Przede wszystkim, nauczyciel pokazuje uczniowi, dlaczego warto mówić, myśleć i rozumieć w języku angielskim. To prosta droga do ciekawej szkoły, dobrej pracy, wygodniejszego, szczęśliwszego życia.

Podczas kursu języka angielskiego dla najmłodszych, relacje stanowią podstawę całego procesu nauczania. To one powodują, że maleńkie dzieci z ufnością podchodzą do materiałów, jakie im proponujemy i rosną w przekonaniu, że przestrzeń Helen Doron jest przyjazna, bezpieczna i inspirująca do odkrywania kolejnych tajemnic świata. 

Przeczytaj, czy warto korzystać ze szkoły językowej dla dzieci

Angielski dla najmłodszych metodą Helen Doron