Najważniejsza w metodzie jest jej skuteczność. Działanie metody Helen Doron potwierdzają 3 miliony absolwentów, z których wielu osiągnęło pełną biegłość językową. Nasi uczniowie zdają egzaminy Cambridge już od 7. roku życia, a nasi nastolatkowie czytają angielskie książki w oryginale. Dowiedz się, co stoi za skutecznością naszej metody uczenia.
Metodę opracowała w latach 80-tych XX wieku brytyjska lingwistka Helen Doron. Wykorzystała w niej odkrycia dokonane przez Shinichi Suzuki (metoda nauki gry na skrzypcach bez nut), Daniela Golemana (inteligencja emocjonalna), Paula i Gail Dennisonów (ruchy naprzemienne) oraz Glenna Domana (czytanie globalne). Metoda Helen Doron jest cały czas rozwijana i uzupełniana o nowe badania naukowe, szczególnie dotyczące rozwoju mózgu i umiejętności poznawczych u dzieci (neurodydaktyka).
Naszym podstawowym celem jest nauka swobodnej komunikacji w języku angielskim. Naukę możemy zaczynać tak wcześnie (już od 3. miesiąca życia), aby u dzieci w ogóle nie wytworzyła się bariera językowa. Nasi najmłodsi uczniowie uczą się niemal jednocześnie dwóch języków: ojczystego i angielskiego, obu w sposób naturalny. Dzięki temu jako nastolatkowie osiągają pełną dwujęzyczność.
Metoda Helen Doron opiera się na kilku ważnych zasadach: zanurzeniu w języku, pozytywnym wzmocnieniu i małych grupach.
Najlepszym sposobem na naukę drugiego języka jest otoczenie dziecka angielskim tak, jak językiem ojczystym. Ważne, by miało z nim kontakt każdego dnia. Dlatego nasi uczniowie dostają dostęp do platformy z nagraniami, których słuchają dwa razy dziennie. Są to piosenki, czytanki, słowa i wzorce gramatyczne podane w taki sposób, że ich wielokrotne odtwarzanie nie nudzi dziecka. Nagrania puszczane są w tle, czyli podczas codziennych czynności, takich jak wieczorne mycie, zabawa czy jazda samochodem. Więcej o aplikacji Stream znajdziecie na stronie: helendoron.pl/stream
Dziecko dobrze „osłuchane” zna już rytm i melodię drugiego języka. Na zajęciach (raz lub dwa razy w tygodniu) z łatwością uczy się znaczeń słów, które poznało na nagraniach. Nasi nauczyciele prowadzą lekcje wyłącznie po angielsku, dzięki czemu proces nauki przebiega w sposób naturalny, czyli dokładnie tak, jak w środowisku języka ojczystego.
Kiedy uczymy się najbardziej skutecznie i szybko? Gdy nauka jest dla nas przyjemnością. Dlatego dla nas ważne jest, by uczniowie przychodzili na zajęcia z chęcią i radością oraz by czuli się u nas bezpiecznie. Od wyników ważniejszy jest dla nas wysiłek i zaangażowanie, jakie wkładają w naukę. Dlatego doceniamy ich pracę nie stawiając ocen oraz wspieramy w doskonaleniu nowych umiejętności.
Od najmłodszych lat zachęcamy naszych uczniów, aby wypowiadali się po angielsku na każdy temat. Budujemy tym samym ich odwagę i pewność siebie, które wykorzystują potem w całym swoim życiu. Jednocześnie uczymy ich też samodzielności i odpowiedzialności, również za własną naukę. U nas studenci sami odkrywają reguły gramatyczne, a młodzież z kursów dla nastolatków przygotowując się do zajęć, samodzielnie przeszukuje internet w poszukiwaniu źródeł i materiałów.
Wiedza wchodzi do głowy znacznie lepiej, gdy między uczniem i nauczycielem powstaną dobre, przyjacielskie relacje. A to jest możliwe, gdy lektor ma czas dla każdego dziecka. Nasze grupy to maksymalnie 8 uczniów (na kursach dla nastolatków – 12). Dzięki temu nauczyciel może poznać każdego ucznia, jego potrzeby i ograniczenia, ale też talenty, i poprowadzić zajęcia tak, aby każde dziecko nauczyło się jak najwięcej.
Małe grupy sprzyjają też zacieśnianiu więzi między samymi studentami. Niejednokrotnie zdarza się, że przyjaźnie powstałe na zajęciach Helen Doron trwają przez długie lata. A dla nastolatków przyjazna, nieoceniająca grupa rówieśnicza jest jednym z ważnych elementów, dla których kontynuują naukę angielskiego nawet do 19. roku życia.
Wszystkie zajęcia na każdym kursie są szczegółowo opracowane w Książkach Nauczycieli (Teacher’s Guide). Aktywności statyczne przeplatamy z ruchowymi tak, aby zapewnić jak największe skupienie dziecka na materiale, którego uczymy.
Duża część zajęć, szczególnie dla dzieci młodszych, odbywa się na dywanie. Stoliki z krzesłami pojawiają się, gdy uczniowie zaczynają więcej pisać (7-8 lat). Nastolatkowie z krzeseł często przenoszą się na pufy lub sofy 😉
Pomiędzy zajęciami dzieciom często udostępniamy zakątek z wodą i owocami, a młodzież może przygotowywać sobie ciepłe napoje.
Zajęcia w szkołach Helen Doron prowadzone są tylko w języku angielskim. Ważne jest bowiem, aby dzieciom i młodzieży stworzyć warunki do nauki języka w sposób naturalny. Tak, jak każda mama lub tato tłumaczą swojemu synowi lub córce zawiłości języka polskiego używając do tego języka ojczystego, tak samo nasi nauczyciele wyjaśniają angielski po angielsku.
Dzięki temu uczniowie zaczynają nie tylko mówić w drugim języku, ale też myślą po angielsku. Z czasem konkretne słowa i zwroty przychodzą im do głowy automatycznie i nie muszą już ich tłumaczyć sobie z języka polskiego. Tak właśnie buduje się u nich dwujęzyczność.
Dyscyplina to przestrzeganie określonych zasad. Te zasady można podać w różny sposób: ustnie, pisemnie, w formie piktogramów czy nawet gestem. Są to najczęściej zasady uniwersalne, które dzieci znają już z domu, przedszkola czy szkoły. Wielu nauczycieli wprowadza i omawia zasady zachowania już na pierwszych zajęciach. Często wiszą też one w różnej formie w salach lekcyjnych tak, aby podczas zajęć można było do nich wrócić.
Nasze najważniejsze zasady to:
Długość i częstotliwość lekcji jest uzależniona głównie od wieku dziecka i jego umiejętności skupiania się na nauce przez dłuższy czas. Najmłodsze, kilkuletnie dzieci zapraszamy raz w tygodniu na 45 minut zajęć pod opieką i przy współudziale rodzica. Dzieciom przedszkolnym wydłużamy lekcje do 60 minut, a z dziećmi szkolnymi przechodzimy na 75 minut raz w tygodniu.
Od kursu Paul Ward Explores (około 10 lat) rozpoczynają się zajęcia dwa razy w tygodniu, po 60 lub 75 minut. Większość kursów dla nastolatków to lekcje 2 razy w tygodniu po 90 minut. Na tym etapie bowiem nasi uczniowie przygotowują się już do egzaminów 8-klasisty, a potem matury, które wymagają umiejętności pisania dłuższych tekstów w różnych formatach oraz znajomości bardziej rozbudowanego słownictwa.
Zajęcia stacjonarne w szkołach Helen Doron to tylko część całego procesu nauki. Jego ważnym elementem jest codzienne słuchanie nagrań z danego kursu. Każde nagranie to około 20 minut, a przesłuchanie nagrań dwa razy dziennie to 40 minut angielskiego. W rzeczywistości więc nasi uczniowie mają kontakt z angielskim każdego dnia, i to razem z sobotami i niedzielami 😉
Zbudowanie dobrych relacji uczeń–nauczyciel jest dla nas bardzo ważne, gdyż wspiera to proces nauki. Dlatego zawsze staramy się, aby przez cały kurs uczył studentów ten sam lektor. Zdarzają się jednak przypadki dłuższej choroby lub rezygnacji z pracy i wtedy wprowadzamy do grupy nowego nauczyciela.
Taka zmiana lektora jest zwykle korzystna dla uczniów, pozwala im bowiem poznać różnych nauczycieli, odmienne osobowości i style uczenia. Przygotowuje ich też na zmienność, która jest nieodłącznym elementem naszego życia.
Rodziców w szczególności zapraszamy na zajęcia z małymi dziećmi (1. – 3. roku życia). Wasza obecność daje dzieciom poczucie bezpieczeństwa i oparcie, gdy będą miały trudniejszy dzień. Na kursach dla najmłodszych (BBS, TBS, IBD) część ćwiczeń jest przeznaczona dla dzieci wraz z rodzicami (bujanie, przytulanie, liczenie paluszków), co buduje też silniejszą więź między Wami.
Od około 3. roku życia zachęcamy już rodziców, aby pozostawiali maluszka samego na zajęciach (oczywiście, jeśli jest na to gotowy), a sami rozgościli się na kawie w poczekalni. Dzięki temu wspólnie budujemy pewność siebie dziecka, jednocześnie dając mu sygnał, że w razie potrzeby rodzic jest blisko.
Rodziców wszystkich uczniów zapraszamy zazwyczaj po każdej z 4 książek na część lekcji, aby pokazać, czego dzieci nauczyły się w danym okresie.
Nasze kursy angielskiego w szkołach Helen Doron dedykowane są dla dzieci od 3. miesiąca życia i młodzież do 19. roku życia. Oferujemy ścieżkę edukacyjną, w której jeden kurs łączy się z następnym poprzez naukę spiralną. Wiedza przekazana na jednym kursie jest powtarzana na następnym i uzupełniana o kolejne znaczenia. Dzięki temu w każdym wieku dziecko przyswaja materiał adekwatny do jego możliwości poznawczych.
Każdy kurs Helen Doron został opracowany dla dzieci i młodzieży w określonym przedziale wieku (np. Fun with Flupe dla dzieci od 3 do 5 lat). Dodatkowo ważny jest moment, w którym dziecko zaczęło naukę w szkole Helen Doron oraz jego indywidualny poziom rozwoju społecznego.
Staramy się, aby grupy na danym kursie składały się z rówieśników. Ułatwia to dzieciom wzajemne interakcje oraz współdziałanie. Za każdym razem dołączenie dziecka do danej grupy jest poprzedzone analizą jego umiejętności i potrzeb tak, aby nauka na danym kursie przyniosła mu jak najwięcej korzyści.
Jeśli w ciągu roku szkolnego nauczyciel zaobserwuje, że dziecko świetnie sobie radzi lub ma trudności z opanowaniem materiału, kontaktuje się z rodzicem i sugeruje przesunięcie ucznia na wyższy lub niższy kurs.
Grupy dziecięce na zajęciach Helen Doron liczą do 8 osób, grupy młodzieżowe – do 12. Małe grupy sprzyjają indywidualnemu podejściu do każdego ucznia, wsparciu go i wydobyciu jego talentów. Każde dziecko ma też możliwość wielokrotnego wypowiedzenia się podczas zajęć, co przyspiesza jego proces nauki. W małych grupach łatwiej utrzymać dyscyplinę, a studenci – szczególnie nastolatkowie – mają mniejsze obawy przed mówieniem po angielsku na forum całej grupy.
Każdy kurs Helen Doron wyposażony jest w książki (najczęściej 4 na cały rok). Od kursu dla 7-latków (JwJ) pojawiają się dodatkowe książki z ćwiczeniami (Workbooks). O ich użyciu na zajęciach decyduje samodzielnie każda szkoła.
Każdy uczeń otrzymuje też indywidualny dostęp (login i hasło) do aplikacji Stream, z której odtwarza dwa razy dziennie nagrania w języku angielskim do danego kursu. Skuteczność metody Helen Doron jest najwyższa, gdy dziecko regularnie słucha nagrań ze Streamu.
Do niektórych kursów oferujemy też dodatkowe aplikacje, które pomagają utrwalić poznane słowa, zwroty i zasady gramatycznie w formie interaktywnej zabawy. Więcej o wszystkich naszych aplikacjach poczytacie w artykule Aplikacje do nauki języka angielskiego dla dzieci od Helen Doron.
Książki stanowią integralną część kursów Helen Doron i nie można ich kupić bez kursów. Są zresztą one tylko jednym z elementów naszej oferty i same w sobie nie gwarantują wysokiej skuteczności nauki. Do sukcesu potrzeba całego procesu, który jest dostępny jedynie w szkołach Helen Doron (codzienne słuchanie – zajęcia stacjonarne – wykwalifikowani lektorzy – dodatkowe aplikacje – atmosfera nauki).
Narzędzia wykorzystywane w metodzie Helen Doron są dostępne po zakupie naszych kursów. Używanie bezpłatnej części Kangi Club czy piosenek na kanale YouTube Song Club to zbyt mało, aby zapewnić wysoką skuteczność nauki.
Na pewno natomiast warto zachęcać swoje dziecko do innych aktywności z językiem angielskim w domu:
Dzięki temu stwarzamy dziecku naturalne anglojęzyczne środowisko, które wesprze jego naukę na kursach Helen Doron.
Skuteczność naszej metody potwierdzają uczniowie z ponad 1200 szkół na całym świecie. Do tej pory wykształciliśmy 3 miliony absolwentów. Nasi uczniowie z najlepszymi wynikami zdają egzaminy Cambridge, dostają się na zagraniczne studia, a potem kontynuują kariery za granicą.
Studenci ze szkół Helen Doron czytają książki po angielsku, oglądają filmy w oryginale i zdają międzynarodowe matury. Nasi Ambasadorzy kręcą własne filmy wyłącznie po angielsku (zobacz wszystkie filmy Ambasadorów).
A tak o metodzie Helen Doron mówią nasi uczniowie i rodzice naszych uczniów:
„Wczoraj Gabryś wychodząc z zajęć grupy Paul Ward Explores powiedział, że on zawsze idąc po lekcji do domu mówi do siebie po angielsku, bo tak mu się to podoba”.
„Mama Wiktorii z grupy Fun with Flupe zdradziła nam, że Wiktoria budzi swojego młodszego brata wołając: ‘Adrian, wake up!’
„Milenka uwielbia Helen Doron, bo nie czuje się jak w szkole, nie musi siedzieć w ławce i mówi, że to ciągła zabawa, dzięki której uczy się angielskiego.”
„Emilka z Julką bardzo lubią uczyć się angielskiego w szkole Helen Doron, ponieważ jest to nauka przez zabawę, doświadczenia i w miłej atmosferze. Dzieci nie trzeba zachęcać do słuchania nagrań w domu, bo same o to się upominają.”
Efekty uczenia metodą Helen Doron zależą indywidualnie od każdego dziecka. Mamy przykłady rodziców, którzy zachwyceni mówią nam, że syn czy córka zaczęli mówić w domu pojedyncze angielskie słowa już po kilku zajęciach. Są też tacy, których dziecko siedziało na lekcjach przez cały rok i nic nie mówiło, a potem nagle zaczęło wypowiadać pełne angielskie zdania.
Wielu naszych nauczycieli pracuje z nami nawet po kilkanaście lat, bo ciągle są zauroczeniu skutecznością metody. Tym, jak ich uczniowie szybko się uczą, jaką biegłość nabywają i z jaką swobodą rozmawiają po angielsku na każdy temat.
Jeśli chcesz, aby Twój kilkulatek mówił po angielsku bez bariery językowej, a Twój nastolatek swobodnie dyskutował w drugim języku, zapraszamy do nas. Nauka komunikacji po angielsku jest naszym najważniejszym zadaniem.
Lekcje prowadzimy w taki sposób, aby nauka języka kojarzyła się z przyjemnością i zabawą, a mimo to była bardzo skuteczna. Angażujemy wszystkie zmysły dzieci, przeplatamy aktywności ruchowe i statyczne, aby pobudzać mózg dziecka do pracy. Wykorzystujemy propsy 3D (na przykład kartonowe samochody czy zamki dla księżniczek), quizy, gry (planszowe, karciane), zadania ruchowe, mapy myśli.
Dbamy również o rozwój społeczny naszych studentów. Na wszystkich kursach dużo mówimy o wartościach, którymi warto się w życiu kierować: przyjaźni, współpracy, otwartości na innych, empatii. Podpowiadamy, jak pracować z własnymi emocjami, jak aktywnie słuchać innych czy wypowiadać własne zdanie w przyjazny sposób.
Nasi lektorzy nieustannie się szkolą tak, aby wspierać każdego ucznia na każdym etapie jego rozwoju. Wielu z nich prowadzi swoje grupy przez kilka lub kilkanaście lat, a niektórzy z pod swoich skrzydeł wypuszczają nastolatków, którzy są w pełni dwujęzyczni.
12 minNajważniejsza w metodzie jest jej skuteczność. Działanie metody Helen Doron potwierdzają 3 miliony absolwentów, z których wielu osiągnęło pełną biegłość językową. Nasi uczniowie zdają egzaminy Cambridge już od 7. roku życia, a nasi nastolatkowie czytają angielskie książki w oryginale. Dowiedz się, co stoi za skutecznością naszej metody uczenia.
Metodę opracowała w latach 80-tych XX wieku brytyjska lingwistka Helen Doron. Wykorzystała w niej odkrycia dokonane przez Shinichi Suzuki (metoda nauki gry na skrzypcach bez nut), Daniela Golemana (inteligencja emocjonalna), Paula i Gail Dennisonów (ruchy naprzemienne) oraz Glenna Domana (czytanie globalne). Metoda Helen Doron jest cały czas rozwijana i uzupełniana o nowe badania naukowe, szczególnie dotyczące rozwoju mózgu i umiejętności poznawczych u dzieci (neurodydaktyka).
Naszym podstawowym celem jest nauka swobodnej komunikacji w języku angielskim. Naukę możemy zaczynać tak wcześnie (już od 3. miesiąca życia), aby u dzieci w ogóle nie wytworzyła się bariera językowa. Nasi najmłodsi uczniowie uczą się niemal jednocześnie dwóch języków: ojczystego i angielskiego, obu w sposób naturalny. Dzięki temu jako nastolatkowie osiągają pełną dwujęzyczność.
Metoda Helen Doron opiera się na kilku ważnych zasadach: zanurzeniu w języku, pozytywnym wzmocnieniu i małych grupach.
Najlepszym sposobem na naukę drugiego języka jest otoczenie dziecka angielskim tak, jak językiem ojczystym. Ważne, by miało z nim kontakt każdego dnia. Dlatego nasi uczniowie dostają dostęp do platformy z nagraniami, których słuchają dwa razy dziennie. Są to piosenki, czytanki, słowa i wzorce gramatyczne podane w taki sposób, że ich wielokrotne odtwarzanie nie nudzi dziecka. Nagrania puszczane są w tle, czyli podczas codziennych czynności, takich jak wieczorne mycie, zabawa czy jazda samochodem. Więcej o aplikacji Stream znajdziecie na stronie: helendoron.pl/stream
Dziecko dobrze „osłuchane” zna już rytm i melodię drugiego języka. Na zajęciach (raz lub dwa razy w tygodniu) z łatwością uczy się znaczeń słów, które poznało na nagraniach. Nasi nauczyciele prowadzą lekcje wyłącznie po angielsku, dzięki czemu proces nauki przebiega w sposób naturalny, czyli dokładnie tak, jak w środowisku języka ojczystego.
Kiedy uczymy się najbardziej skutecznie i szybko? Gdy nauka jest dla nas przyjemnością. Dlatego dla nas ważne jest, by uczniowie przychodzili na zajęcia z chęcią i radością oraz by czuli się u nas bezpiecznie. Od wyników ważniejszy jest dla nas wysiłek i zaangażowanie, jakie wkładają w naukę. Dlatego doceniamy ich pracę nie stawiając ocen oraz wspieramy w doskonaleniu nowych umiejętności.
Od najmłodszych lat zachęcamy naszych uczniów, aby wypowiadali się po angielsku na każdy temat. Budujemy tym samym ich odwagę i pewność siebie, które wykorzystują potem w całym swoim życiu. Jednocześnie uczymy ich też samodzielności i odpowiedzialności, również za własną naukę. U nas studenci sami odkrywają reguły gramatyczne, a młodzież z kursów dla nastolatków przygotowując się do zajęć, samodzielnie przeszukuje internet w poszukiwaniu źródeł i materiałów.
Wiedza wchodzi do głowy znacznie lepiej, gdy między uczniem i nauczycielem powstaną dobre, przyjacielskie relacje. A to jest możliwe, gdy lektor ma czas dla każdego dziecka. Nasze grupy to maksymalnie 8 uczniów (na kursach dla nastolatków – 12). Dzięki temu nauczyciel może poznać każdego ucznia, jego potrzeby i ograniczenia, ale też talenty, i poprowadzić zajęcia tak, aby każde dziecko nauczyło się jak najwięcej.
Małe grupy sprzyjają też zacieśnianiu więzi między samymi studentami. Niejednokrotnie zdarza się, że przyjaźnie powstałe na zajęciach Helen Doron trwają przez długie lata. A dla nastolatków przyjazna, nieoceniająca grupa rówieśnicza jest jednym z ważnych elementów, dla których kontynuują naukę angielskiego nawet do 19. roku życia.
Wszystkie zajęcia na każdym kursie są szczegółowo opracowane w Książkach Nauczycieli (Teacher’s Guide). Aktywności statyczne przeplatamy z ruchowymi tak, aby zapewnić jak największe skupienie dziecka na materiale, którego uczymy.
Duża część zajęć, szczególnie dla dzieci młodszych, odbywa się na dywanie. Stoliki z krzesłami pojawiają się, gdy uczniowie zaczynają więcej pisać (7-8 lat). Nastolatkowie z krzeseł często przenoszą się na pufy lub sofy 😉
Pomiędzy zajęciami dzieciom często udostępniamy zakątek z wodą i owocami, a młodzież może przygotowywać sobie ciepłe napoje.
Zajęcia w szkołach Helen Doron prowadzone są tylko w języku angielskim. Ważne jest bowiem, aby dzieciom i młodzieży stworzyć warunki do nauki języka w sposób naturalny. Tak, jak każda mama lub tato tłumaczą swojemu synowi lub córce zawiłości języka polskiego używając do tego języka ojczystego, tak samo nasi nauczyciele wyjaśniają angielski po angielsku.
Dzięki temu uczniowie zaczynają nie tylko mówić w drugim języku, ale też myślą po angielsku. Z czasem konkretne słowa i zwroty przychodzą im do głowy automatycznie i nie muszą już ich tłumaczyć sobie z języka polskiego. Tak właśnie buduje się u nich dwujęzyczność.
Dyscyplina to przestrzeganie określonych zasad. Te zasady można podać w różny sposób: ustnie, pisemnie, w formie piktogramów czy nawet gestem. Są to najczęściej zasady uniwersalne, które dzieci znają już z domu, przedszkola czy szkoły. Wielu nauczycieli wprowadza i omawia zasady zachowania już na pierwszych zajęciach. Często wiszą też one w różnej formie w salach lekcyjnych tak, aby podczas zajęć można było do nich wrócić.
Nasze najważniejsze zasady to:
Długość i częstotliwość lekcji jest uzależniona głównie od wieku dziecka i jego umiejętności skupiania się na nauce przez dłuższy czas. Najmłodsze, kilkuletnie dzieci zapraszamy raz w tygodniu na 45 minut zajęć pod opieką i przy współudziale rodzica. Dzieciom przedszkolnym wydłużamy lekcje do 60 minut, a z dziećmi szkolnymi przechodzimy na 75 minut raz w tygodniu.
Od kursu Paul Ward Explores (około 10 lat) rozpoczynają się zajęcia dwa razy w tygodniu, po 60 lub 75 minut. Większość kursów dla nastolatków to lekcje 2 razy w tygodniu po 90 minut. Na tym etapie bowiem nasi uczniowie przygotowują się już do egzaminów 8-klasisty, a potem matury, które wymagają umiejętności pisania dłuższych tekstów w różnych formatach oraz znajomości bardziej rozbudowanego słownictwa.
Zajęcia stacjonarne w szkołach Helen Doron to tylko część całego procesu nauki. Jego ważnym elementem jest codzienne słuchanie nagrań z danego kursu. Każde nagranie to około 20 minut, a przesłuchanie nagrań dwa razy dziennie to 40 minut angielskiego. W rzeczywistości więc nasi uczniowie mają kontakt z angielskim każdego dnia, i to razem z sobotami i niedzielami 😉
Zbudowanie dobrych relacji uczeń–nauczyciel jest dla nas bardzo ważne, gdyż wspiera to proces nauki. Dlatego zawsze staramy się, aby przez cały kurs uczył studentów ten sam lektor. Zdarzają się jednak przypadki dłuższej choroby lub rezygnacji z pracy i wtedy wprowadzamy do grupy nowego nauczyciela.
Taka zmiana lektora jest zwykle korzystna dla uczniów, pozwala im bowiem poznać różnych nauczycieli, odmienne osobowości i style uczenia. Przygotowuje ich też na zmienność, która jest nieodłącznym elementem naszego życia.
Rodziców w szczególności zapraszamy na zajęcia z małymi dziećmi (1. – 3. roku życia). Wasza obecność daje dzieciom poczucie bezpieczeństwa i oparcie, gdy będą miały trudniejszy dzień. Na kursach dla najmłodszych (BBS, TBS, IBD) część ćwiczeń jest przeznaczona dla dzieci wraz z rodzicami (bujanie, przytulanie, liczenie paluszków), co buduje też silniejszą więź między Wami.
Od około 3. roku życia zachęcamy już rodziców, aby pozostawiali maluszka samego na zajęciach (oczywiście, jeśli jest na to gotowy), a sami rozgościli się na kawie w poczekalni. Dzięki temu wspólnie budujemy pewność siebie dziecka, jednocześnie dając mu sygnał, że w razie potrzeby rodzic jest blisko.
Rodziców wszystkich uczniów zapraszamy zazwyczaj po każdej z 4 książek na część lekcji, aby pokazać, czego dzieci nauczyły się w danym okresie.
Nasze kursy angielskiego w szkołach Helen Doron dedykowane są dla dzieci od 3. miesiąca życia i młodzież do 19. roku życia. Oferujemy ścieżkę edukacyjną, w której jeden kurs łączy się z następnym poprzez naukę spiralną. Wiedza przekazana na jednym kursie jest powtarzana na następnym i uzupełniana o kolejne znaczenia. Dzięki temu w każdym wieku dziecko przyswaja materiał adekwatny do jego możliwości poznawczych.
Każdy kurs Helen Doron został opracowany dla dzieci i młodzieży w określonym przedziale wieku (np. Fun with Flupe dla dzieci od 3 do 5 lat). Dodatkowo ważny jest moment, w którym dziecko zaczęło naukę w szkole Helen Doron oraz jego indywidualny poziom rozwoju społecznego.
Staramy się, aby grupy na danym kursie składały się z rówieśników. Ułatwia to dzieciom wzajemne interakcje oraz współdziałanie. Za każdym razem dołączenie dziecka do danej grupy jest poprzedzone analizą jego umiejętności i potrzeb tak, aby nauka na danym kursie przyniosła mu jak najwięcej korzyści.
Jeśli w ciągu roku szkolnego nauczyciel zaobserwuje, że dziecko świetnie sobie radzi lub ma trudności z opanowaniem materiału, kontaktuje się z rodzicem i sugeruje przesunięcie ucznia na wyższy lub niższy kurs.
Grupy dziecięce na zajęciach Helen Doron liczą do 8 osób, grupy młodzieżowe – do 12. Małe grupy sprzyjają indywidualnemu podejściu do każdego ucznia, wsparciu go i wydobyciu jego talentów. Każde dziecko ma też możliwość wielokrotnego wypowiedzenia się podczas zajęć, co przyspiesza jego proces nauki. W małych grupach łatwiej utrzymać dyscyplinę, a studenci – szczególnie nastolatkowie – mają mniejsze obawy przed mówieniem po angielsku na forum całej grupy.
Każdy kurs Helen Doron wyposażony jest w książki (najczęściej 4 na cały rok). Od kursu dla 7-latków (JwJ) pojawiają się dodatkowe książki z ćwiczeniami (Workbooks). O ich użyciu na zajęciach decyduje samodzielnie każda szkoła.
Każdy uczeń otrzymuje też indywidualny dostęp (login i hasło) do aplikacji Stream, z której odtwarza dwa razy dziennie nagrania w języku angielskim do danego kursu. Skuteczność metody Helen Doron jest najwyższa, gdy dziecko regularnie słucha nagrań ze Streamu.
Do niektórych kursów oferujemy też dodatkowe aplikacje, które pomagają utrwalić poznane słowa, zwroty i zasady gramatycznie w formie interaktywnej zabawy. Więcej o wszystkich naszych aplikacjach poczytacie w artykule Aplikacje do nauki języka angielskiego dla dzieci od Helen Doron.
Książki stanowią integralną część kursów Helen Doron i nie można ich kupić bez kursów. Są zresztą one tylko jednym z elementów naszej oferty i same w sobie nie gwarantują wysokiej skuteczności nauki. Do sukcesu potrzeba całego procesu, który jest dostępny jedynie w szkołach Helen Doron (codzienne słuchanie – zajęcia stacjonarne – wykwalifikowani lektorzy – dodatkowe aplikacje – atmosfera nauki).
Narzędzia wykorzystywane w metodzie Helen Doron są dostępne po zakupie naszych kursów. Używanie bezpłatnej części Kangi Club czy piosenek na kanale YouTube Song Club to zbyt mało, aby zapewnić wysoką skuteczność nauki.
Na pewno natomiast warto zachęcać swoje dziecko do innych aktywności z językiem angielskim w domu:
Dzięki temu stwarzamy dziecku naturalne anglojęzyczne środowisko, które wesprze jego naukę na kursach Helen Doron.
Skuteczność naszej metody potwierdzają uczniowie z ponad 1200 szkół na całym świecie. Do tej pory wykształciliśmy 3 miliony absolwentów. Nasi uczniowie z najlepszymi wynikami zdają egzaminy Cambridge, dostają się na zagraniczne studia, a potem kontynuują kariery za granicą.
Studenci ze szkół Helen Doron czytają książki po angielsku, oglądają filmy w oryginale i zdają międzynarodowe matury. Nasi Ambasadorzy kręcą własne filmy wyłącznie po angielsku (zobacz wszystkie filmy Ambasadorów).
A tak o metodzie Helen Doron mówią nasi uczniowie i rodzice naszych uczniów:
„Wczoraj Gabryś wychodząc z zajęć grupy Paul Ward Explores powiedział, że on zawsze idąc po lekcji do domu mówi do siebie po angielsku, bo tak mu się to podoba”.
„Mama Wiktorii z grupy Fun with Flupe zdradziła nam, że Wiktoria budzi swojego młodszego brata wołając: ‘Adrian, wake up!’
„Milenka uwielbia Helen Doron, bo nie czuje się jak w szkole, nie musi siedzieć w ławce i mówi, że to ciągła zabawa, dzięki której uczy się angielskiego.”
„Emilka z Julką bardzo lubią uczyć się angielskiego w szkole Helen Doron, ponieważ jest to nauka przez zabawę, doświadczenia i w miłej atmosferze. Dzieci nie trzeba zachęcać do słuchania nagrań w domu, bo same o to się upominają.”
Efekty uczenia metodą Helen Doron zależą indywidualnie od każdego dziecka. Mamy przykłady rodziców, którzy zachwyceni mówią nam, że syn czy córka zaczęli mówić w domu pojedyncze angielskie słowa już po kilku zajęciach. Są też tacy, których dziecko siedziało na lekcjach przez cały rok i nic nie mówiło, a potem nagle zaczęło wypowiadać pełne angielskie zdania.
Wielu naszych nauczycieli pracuje z nami nawet po kilkanaście lat, bo ciągle są zauroczeniu skutecznością metody. Tym, jak ich uczniowie szybko się uczą, jaką biegłość nabywają i z jaką swobodą rozmawiają po angielsku na każdy temat.
Jeśli chcesz, aby Twój kilkulatek mówił po angielsku bez bariery językowej, a Twój nastolatek swobodnie dyskutował w drugim języku, zapraszamy do nas. Nauka komunikacji po angielsku jest naszym najważniejszym zadaniem.
Lekcje prowadzimy w taki sposób, aby nauka języka kojarzyła się z przyjemnością i zabawą, a mimo to była bardzo skuteczna. Angażujemy wszystkie zmysły dzieci, przeplatamy aktywności ruchowe i statyczne, aby pobudzać mózg dziecka do pracy. Wykorzystujemy propsy 3D (na przykład kartonowe samochody czy zamki dla księżniczek), quizy, gry (planszowe, karciane), zadania ruchowe, mapy myśli.
Dbamy również o rozwój społeczny naszych studentów. Na wszystkich kursach dużo mówimy o wartościach, którymi warto się w życiu kierować: przyjaźni, współpracy, otwartości na innych, empatii. Podpowiadamy, jak pracować z własnymi emocjami, jak aktywnie słuchać innych czy wypowiadać własne zdanie w przyjazny sposób.
Nasi lektorzy nieustannie się szkolą tak, aby wspierać każdego ucznia na każdym etapie jego rozwoju. Wielu z nich prowadzi swoje grupy przez kilka lub kilkanaście lat, a niektórzy z pod swoich skrzydeł wypuszczają nastolatków, którzy są w pełni dwujęzyczni.