“Jingle bells” nowa odsłona

Uczniowie oraz lektorzy szkół Helen Doron English z całego świata składają Wam najlepsze życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Merry Christmas! W klipie występują dzieci z 36 krajów z ponad 1000 szkół. Tradycyjna piosenka „Jingle Bells” została zaaranżowana i zaśpiewana przez Ellę Doron. Nagranie  Oren Emanuel. Edycja i postprodukcja  Aleksander Wilk. Produkcja Matylda Jellinek, Highlite. Na naszym kanale jeszcze więcej piosenek: http://goo.gl/WbF6Bn Zapraszamy do Helen Doron […]

Dobranoc, pchły na noc

Kto lubi słuchać bajek? A może wolicie opowiadać? Z naszą nową aplikacją pod tytułem „Bedtime stories with Grandma”, możecie słuchać, opowiadać, a także uczyć angielskiego siebie i swoje dzieci. Aplikację znajdziecie pod adresem Bedtime stories. Są tam tradycyjne angielskie bajki. Część z nich jest już znana uczniom metody Helen Doron, bo wykorzystana w naszych kursach. Jest to więc świetna okazja, by powtórzyć przerabiany materiał. Póki co mamy […]

Andrzejkowe szaleństwo

Czy w szkole językowej obchodzić Andrzejki? W sumie czemu nie. Każda okazja jest dobra, żeby zrobić coś niezwykłego, niecodziennego, co sprawi radość dzieciom. Przeszukałam internet i znalazłam kilka fajnych pomysłów na andrzejkowy sleepover. Oto one. Wróżby: Kto będzie Twoim najlepszym przyjacielem? Potrzebujemy patyczków, słomek lub po prostu podpisanych markerem rurek do napojów i miski z wodą. Wykonanie: do miski z wodą delikatnie wrzucamy rurki. Właściciele rurek, które […]

Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem

Trafiłam ostatnio na takie powiedzenie Konfucjusza – chińskiego filozofa. Brzmi ono tak: “Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.” Można by powiedzieć, że to również kwintesencja metody Helen Doron English. Zresztą to nie tylko metoda nauki angielskiego, to także metoda wychowawcza. Dzieci najszybciej i najłatwiej uczą się poprzez obserwację i naśladowanie. Przyglądają się nam, a potem imitują […]

Nie obchodzimy Halloween

– Dzisiaj będzie lekcja o Halloween – informuję już prawie od tygodnia każdą moją grupę. Najczęstsza reakcja: – Proszę Pani, my nie obchodzimy Halloween. – A czy ja powiedziałam, że “obchodzimy”? Dziś uczymy się o Halloween. Poznajemy anglosaski zwyczaj. Uczymy się słówek. Halloween obchodzi się w Anglii i w Ameryce, czyli w krajach, w których mówi się po angielsku. A my jakiego się uczymy języka? […]

Humor z lekcji część 2

Najnowszy dialog podsłuchany w grupie 7, 8-latków. Przed lekcją dzieci siedzą już w kole na poduszkach, wyciągają książki, zamykają plecaki. Nagle wstaje Ola i pyta: “A kogo rodzice się rozwodzą?” Dzieci patrzą po sobie skonsternowane. Po chwili ktoś tam się zgłasza. Krępującą ciszę przerwa Zosia i zwraca się do lektorki: “A Pani rodzice też się rozwodzą?” Na to odpowiada jej Tomek: “No, co ty! […]

Humor z lekcji

Damianek lat 5: – Proszę Pani, a czy 3 to dużo? – Hmm… to zależy… – A trzy stówy to dużo? Bo ja mam 3 stówy! Lekcja z okazji Dnia Przyjaciela. Hania przyprowadza koleżankę z przedszkola. Lekcja toczy się oczywiście po angielsku. Dziewczynka siedzi z szeroko otwartymi oczami, troszkę zaniepokojona tym, co się dzieje. Po lekcji zwraca się do Hani: – Hania, czy ty coś […]

Angielski szybko i bezboleśnie

W gazecie weekendowej ukazało kilka artykułów na temat edukacji. Temat nośny w związku z reformą szkolnictwa. Wśród nich jeden, który wyjątkowo mnie zirytował. Zirytował jako lektorkę z ponad 10-letnim stażem, po różnego rodzaju szkoleniach i doświadczeniach w pracy w kilku miejscach: od żłobka poczynając, a na szkole kończąc. Tytuł artykułu „Angielski: Dzieci nie uczą się szybko i bezboleśnie”. Metodyczka nauczania dowodzi w nim, że nauka języka do 8, 9 […]

Pierwsze lekcje – zasady i rozgrzewki językowe

Początek roku szkolnego – zamieszanie, układanie grup, poznawanie nowych uczniów, witanie tych z zeszłego roku. Dopiero teraz, w czwartym tygodniu zajęć, można odetchnąć. Dlatego też chciałabym podzielić się kilkoma pomysłami, które udało mi się wyszukać w sieci lub samej wymyślić, a które świetnie wpasowują się w tematykę początkowych zajęć z angielskiego. Po pierwsze zasady. Myślę, że o nich warto przypominać przed każdymi zajęciami. Dzieci mają […]

ATTENTION GRABBERS

ATTENTION GRABBERS, czyli jak złapać uwagę dzieci, kiedy w czasie zajęć spada koncentracja. Jako lektorzy wszyscy tego doświadczamy. Niezależnie od tego, jakie prowadzimy zajęcia. Co ciekawe, zauważyłam, że czasem nawet najbardziej atrakcyjna lekcja, może zmęczyć. W końcu, jak długo można skupiać uwagę na różnych aktywnościach. Czasem mózg potrzebuje oddechu, a dziecko zmienić słowo z koleżanką, czy kolega siedzącymi obok. W wypadku takich właśnie sytuacji […]